Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-08, 08:34   #1
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva kan jeg bære en 2-åring i?

..........................


Sist redigert av Adele : 30-12-11 kl 15:13.
Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 08:37   #2
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Sjal og MT, men kanskje du synes det er mye å knyte.
Formsydde seler er kanskje greiere for en ungen som vil mye opp og ned.
Patapum, Ergo eller Yamo og sikkert mange andre typer også. Sjekk litt på tettinntil.no
Søstra mi har en patapum til toåringen sin. Den var ganske rimelig og hun syntes den passet godt til bæreryggen hennes (lita, smale skuldre).

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 08:48   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Det er enklest med en formsydd sele, men en MT har mindre plass sammenbrettet.

Det er like enkelt å ta på en formsydd sele som en ryggsekk, så ergo: kjempeenkelt. Patapum er den billigste, men f.eks yamo har lekre mønster...

Patapum småtass (toddler):


yamo


http://www.krusedull.net
http://www.baretoy.no
http://www.lotusbarn.no

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 11:17   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Vi har en Ergo-sele som Snupp fortsatt kan sitte i (han er 2,5 år og 16,5 kg). Jeg syns den er veldig god. Den ligner på Papatum-selen. Men han foretrekker å gå, fremfor å sitte i vogn eller i sele, så det er ikke så mye vi bruker den lenger. Innimellom sitter han på skuldrene til pappaen, og det fungerer også ganske bra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:40   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg bærer A i patapum. Han veier 11 kg, og jeg syns fortsatt han er lett å bære på den måten, og er veldig fornøyd med patapumen. Den fins i to størrelser, og jeg har den minste. Vurderer å kjøpe den store nå. Jeg er 160 høy, mens mannen er over 180. Han likte ikke patapumen (A kom for langt ned på den lange ryggen hans), så han fortrekker bæremeis, noe jeg ikke er fornøyd med å bære i. Blir sliten i skuldrene, og det blir jeg ikke med patapumen. Det beste er om du får prøve hos noen.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:53   #6
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg lånte en Ergo da vi var på ferie i sommer. Snuppa mi (som var to år da) satt kjempefint i den, og det var veldig lett å bære med den. Kjenner flere som har handlet av denne dama.


Sist redigert av Kneazle : 06-04-08 kl 13:01.
  Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:57   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg bruker patapum til min 15 kg 2,5 åring og til 18 kg 5 åring
[Kjøpt på www.alveslottet.no

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 09-04-08 kl 23:05.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:14   #8
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Vi har en Ergo som vi har vært vedig fornøyd med.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:23   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

www.babyslynga.no selger iallfall ergo, her får man 10 eller 20 prosent hvis man kjøper flere produkter samtidig, tror jeg . Jeg fikk iallfall. Vi er veldig fornøyde med ergo da slynga ble lit tknot når han ble over 1-2år. Best om du kan få prøve ut lit forskjellig, så det blir den beste løsningen for deg...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:41   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg har kun erfaring med mei tai og elastisk sjal, og ville gått for mei tai.
Det har gått helt fint å bære min femårning (ca 17 kilo) i den.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:48   #11
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg ville valgt en Mei Tai. Merker som f.eks. BabyHawk er i kraftig stoff og er veldig stødig å bære i. Det er en fordel om man skal bære lenge om gangen. Selv sverger jeg ofte til et Mei Tai av merket Freehand. De jeg har derfra er i mye tynnere stoff. De blir dermed mindre stødig, men jeg syns allikevel at de også er behagelige å bære i. Den store fordelen er at disse tar mye mindre plass når man bretter dem sammen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:33   #12
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Vi bruker Patapum (litt usikker på skrivemåten) til lillesøster. I fjor sommer når hun var to brukte vi den masse på ferie. Veldig kjekk å bruke på folksomme steder som ferje, flyplass, byturer, kjøpesenter osv.
Den har et "hodenett" som gjør det enkelt hvis barnet sovner noe lillesøseter ofte gjorde.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:36   #13
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg bærer fortsatt min 2,5 åring i mei-tai på reiser.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:15   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Mei Tai. Min favoritt er babyhawk, også til større barn.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:38   #15
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bære en 2-åring i?

Jeg hadde også valgt meitai. Siden du bare skal bruke den til korttidsbæring ville jeg fortrinnsvis valgt en med lite polstring, slik at den tar liten plass i reiseveska.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no