Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-20, 15:40   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Jeg har hatt Bolia Scandinavia-sofa i snart 6 år nå. I vinter utviklet jeg voldsom statisk elektrisitet etter å ha sittet på den, og det skjer fortsatt. Det er såpass at det har kommet blått lyn av fingertuppen når jeg skulle åpne peisovnen og at jeg klarte en gang å slå av lyset i stua før jeg hadde kommet bort i bryteren. Jeg er også blitt så pass elektrisk at det samme skjer når jeg sitter ute på hagemøblene. Fryktelig irriterende.

Jeg har lest noen råd, og prøvde meg på å ta i hagestolen med husnøkkelen da jeg reiste meg opp, og det reduserte støttet litt.

En venninne sa at det er lurt å ha sofa av naturstoff, f.eks.. Så da har jeg vært og kikket på Bolias nettside, men hva har skjedd med prisene? En sofa som hadde fullpris 15000 kr da koster nå 26000 kr. Normal prisstigning tilsier at prisen burde ligge på maks 18000 kr. Og når jeg begynner å legge til ull som stoff, øker selvfølgelig prisen. Jeg kjøpte alt med 50% rabatt den gangen, men siden det er snakk om å kanskje bytte ut 2 sofaer, må jeg nok se bort fra det i disse koronatider.

Er det noen som har erfaring med antistatisk spray? Det hjelper ikke å komme med råd om bukser i kun naturstoff. Det har jeg ikke, og får heller ikke kjøpt noe nytt før det blir mulig å reise til England igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 16:36   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Gikk inn og tittet, og der hadde prisene steget ja. Jeg har ikke sett på sofapriser på lenge, så jeg vet ikke om det er noe som har skjedd gradvis, eller om det er nå. Når krona falt så voldsomt i verdi ble det jo ekstremt mye dyrere å importere ting til Norge, så det kan jo ha spilt inn.

Hva med å bytte trekk, ikke hele sofaen? Eller velge en sofa fra et billigere sted enn Bolia?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 17:03   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Bolia har jo 50 % rabatt på sofaer hele tiden, så jeg skjønner at de må skru opp utgangsprisen for å finansiere det. Skikkelig idiotisk opplegg, egentlig. Jeg kjøpte en stol derifra før jul og gikk bare å ventet på at tilbudet skulle komme. Noe det gjorde.

Svak kronekurs spiller nok også inn, ja.

Har du sett på finn? Det er massevis av sofaer til salgs der, ikke alle er spesielt mye brukt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 17:05   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Ser at vår bolia-sofa koster nå med 40% det den gjorde med fullpris for 5-ish år siden.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-05-20 kl 17:10.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 17:21   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Svak kronekurs sa de da jeg var og kjøpte sofa.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 17:51   #6
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Svak kronekurs, ja, det var et poeng. Det var et godt poeng med å kikke på Finn - det er sikkert en del folk som bytter ut møbler ofte. Det blir problematisk med transport da.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 18:48   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Svak kronekurs, ja, det var et poeng. Det var et godt poeng med å kikke på Finn - det er sikkert en del folk som bytter ut møbler ofte. Det blir problematisk med transport da.

Du kan bestille transport på Finn! Det funker superbra. Folk som frakter og får litt betalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-20, 22:46   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Sofaer som er gode som nye selges for en slikk og ingenting på Finn. Særlig de dyre.

Men man må være tålmodig for å finne noe som passer med størrelse og stil og stoff og alt, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 17:44   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Statisk elektrisitet (og Bolia-priser)

Vi er ferdige med å handle på Bolia. Prisene steg voldsomt for 3-4 år siden, nesten ingenting i coronatida. Vi kjøpte mye møbler der for ti år siden, heldigvis slitesterke, tidløse møbler som vi skal ha i mange år. Nå har prisene fordoblet seg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no