Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-10, 22:23   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Noen som har reist med enten HSC Fjord Cat (Fjordline) eller Superspeed 1 (Colorline) mellom Kristiansand og Hirtshals? Hvordan er båtene for sjøsvake?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:43   #2
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Har fjordline noe tilbud enda da?
Har tatt super speed (det er en båt ikke amfetamin) merket ikke sjøen i det hele tatt. Båten var som et stuegulv selv om det var en del sjø.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:47   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Jeg aner ikke noe om forskjellen på båtene. Vi har bestilt med Fjordline til sommeren (i juli) - en tredjedel av prisen og en time kjappere gjorde det for oss.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 18:06   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Jeg har tatt begge flere ganger, og merket ikke noe forskjell
Jeg ville valgt utfra hensyn som pris , og hvor man skal i Danmark

God fornøyelse!

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 01-04-10 kl 15:24.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:04   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Jeg har tatt Fjord-cat (som er den fergen som går med Fjordline fra Krs om sommeren) til Danmark mange ganger i den tiden den het Mastercat.

En ting er sikkert.. Den er IKKE like stødig som Colorlines ferger, men den går kjappere.

Jeg har en gang tatt den båten da det var for høye bølger til at den egentlig kunne gå og to ganger når det har vært helt på grensen.
Det er som en berg og dalbane og da er det bare å holde seg fast. Er det 4 meter bølger får man ikke gå rundt ombord på egenhånd nei. Da stenger taxfree og man bør holde seg på stedet hvil.

Skroget på Fjordcaten gjør at den hopper på bølgene. Det gir en annen bølgeopplevelse enn med båter med vanlig skrog.
I tillegg er Fjordcaten veldig mye mindre enn Superspeed som Colorline har.

Colorlines båter har også flere fasiliteter.

Jeg hadde absolutt valgt Colorline hvis jeg skulle reist med barn og det var snakk om noenlunde lik pris. Fjordcaten er veldig grei i bølger opp mot 2 meter og selv om den ikke har samme fasiliteter som Superspeed er den en grei transportmåte.

En ting som taler til Fjordlines fordel er at det tar ufattelig lang tid å komme seg ut av Colorlines ferge med bil. Man kan være skikkelig uheldig og komme langt bak i bilkøa. Det går mye kjappere på Fjordline siden både båten og bildekket er veldig mye mindre.

*erfaren danskebåtharry*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:06   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Har fjordline noe tilbud enda da?
Har tatt super speed (det er en båt ikke amfetamin) merket ikke sjøen i det hele tatt. Båten var som et stuegulv selv om det var en del sjø.

Superspeed går utrolig rolig i sjø ja! Den er ny og har gode stabilistatorer. Vi har tatt den i 4 meter også når jeg tenker meg om og det kan ikke sammenlignes med berg og dalbanen på Fjordcat.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:12   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Jeg spammer tråden videre.

Hvordan båtene er for sjøsvake avhenger litt av hvordan sjøsvak man er. Fjordcaten hopper som sagt på bølgene og har man da bølger som treffer båten i baug eller akter hopper den. Denne hoppingen kan bli voldsom og hard og båten kan føles som den flyr i luften for så å lande med et mageplask. Ved sidevind blir det også litt hopping, men da virker det som om styrmann likevel prøver å få bølgene til å ikke komme rett i siden på båten.

Superspeeden kjenner man mer en forsiktig "rulling". Ingen brå bevegelser.

Noen få jeg kjenner foretrekker Fjordcatens hopp og sprett og blir kvalmere av den forsiktige rullingen. Jeg vil tro at flertallet blir mer syke i 4 meter Fjordcat enn i 4 meter Superspeed. Man opplever også litt flere kanselleringer på Fjordcat siden grensen for at den kan gå er 4 meter bølgehøyde.
Superspeed kanselleres bare ved orkan har jeg inntrykk av.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:10   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Vi tok siste avgang med Superspeed i høstferien før ferjene ble innstilt pga. storm. Da var det høy sjø, men ingen ble dårlige av hverken voksne eller barn. Jeg tok sjøsykepille på den turen, så da er jeg kanskje ingen god referanse sånn, men med den sjøen kunne jeg ikke ta noen sjanser siden jeg var alene med ungene. Ungene ble ikke dårlige heller. Jeg blir lett sjøsyk og har aldri blitt sjøsyk med SuperSpeed over til Danmark. Det er kun den ene gangen jeg har tatt sjøsykepille. Jeg blir dårlig så fort det er litt sjø med f.eks. Viking Line til Strømstad med ColorLine. Båtturer med ferjer er noe av det verste jeg vet, men ikke med SuperSpeed.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 09:39   #9
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Signerer flere her. Superspeed er en fantastisk god og stabil båt. Jeg har reist med begge ferjene og er ikke i tvil. Jeg velger kun Superspeed.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 10:25   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Vi endte på Superspeed vi også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no