Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 19:38   #61
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Tror vi ender opp med Kreta neste sommer.
Er det noen som har vært både på Alexandra beach (ving) og Blue Village Atlantica Caldera Beach og kan sammenlikne de?

Hvordan er stranden på de to stedene?

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:47   #62
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Sunwing Alcudia har vi også vært noen ganger. Foretrekker å bo i hovedbygningen, Nuevas Palmeras.

Er det ikke mye bråk i hovedbygget? Driver og vurderer Nuveas Palmeras opp i mot Victoria.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

SunGarden er bra, men Sunwing er i særklasse best på famileferie og langt bedre enn Blue Village til Star Tour.

Jeg har vært på et SunGardenhotell på Mallorca. Hotellet nådde ikke Sunwing til knærne. Mulig vi var litt uheldige.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:46   #63
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Tror vi ender opp med Kreta neste sommer.
Er det noen som har vært både på Alexandra beach (ving) og Blue Village Atlantica Caldera Beach og kan sammenlikne de?

Hvordan er stranden på de to stedene?

Jeg har bare vært på Caldera Beach, så jeg kan ikke sammenligne for deg. Men jeg kan skrive litt om Caldera Beach. Hotellet er topp. Veldig bra forhold, både rommene og området rundt med bassenger i to avdelinger. Bra underholdning for både store og små, bra mat. Og bra opplegg for barna om man bestiller det.

Stedet det ligger på derimot er ikke knall. Det er et lite sted, omtrent bare et veikryss. Men det er greit å gå inn til Platanias eller ta buss til Chania hvis man må puste litt byluft. Stranden er fin til å sole seg på. Det er fin sand der solsengene er, og de er gratis i bruk og det er nok av dem. Men til bading, spesielt med barn er den ikke knall. Det er rullestein på vei ut i vannet som er vond å gå på, og det er i overkant med bølger for mindre barn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:51   #64
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Tror vi ender opp med Kreta neste sommer.
Er det noen som har vært både på Alexandra beach (ving) og Blue Village Atlantica Caldera Beach og kan sammenlikne de?

Hvordan er stranden på de to stedene?

Stranden på Alexandra beach er veldig fin
Det kan forekomme dager med svææære bølger, men sånn er det på Kreta.
Bassengområdet ligger rett ved siden av stranden, så hvis man har senger
ved bassenget går det fint an å ta seg en dukkert i sjøen eller omvendt,
vi er strandmennesker, men minsten fant plutselig ut at det var bedre å
bade i basseng så vi var litt på begge steder og hadde senger og leker på stranden.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:54   #65
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Nå har vi vært på Star Tour sitt anlegg Pacha Bay i Tyrkia. Ett helt fantastisk sted. Flott hotell, flotte bassenger og rett på stranden. Masse å gjøre der, og rent og velstelt. Eneste bakdelen var at det tross alt lå en 10 min. taxitur fra Alanya sentrum. Men for oss var det helt ok.

Ungene, vel storebror er vel strengt tatt ikke noe unge, men de hadde det helt topp der. Storebrors kommentar var: Jeg trodde det skulle bli helt grusomt kjedelig, men det var helt topp der. Skulle bare mangle, vi hadde 5-6 jenter hengens rundt oss til enhver tid.

Så, Pacha Bay i Tyrkia anbefales på det varmeste om man ikke er avhengig av å måtte ha tilgang til "sentrum" hele tiden.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 09:13   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det ikke mye bråk i hovedbygget? Driver og vurderer Nuveas Palmeras opp i mot Victoria.

Vi bodde på Vila Princesa i sommer. Noen vi kjenner bodde på Nuevas Palmeras. De sa at det var veldig mye mer ro rundt måltidene på Princesa enn på hovedbygget. Bor man på Victoria kan man vel spise hvor man vil.

Vi syntes ikke det var noen ulempe at vi bodde et lite stykke unna alle aktivitetene. Det var jo ikke mange minuttene å gå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:58   #67
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi bodde på Vila Princesa i sommer. Noen vi kjenner bodde på Nuevas Palmeras. De sa at det var veldig mye mer ro rundt måltidene på Princesa enn på hovedbygget. Bor man på Victoria kan man vel spise hvor man vil.

Vi syntes ikke det var noen ulempe at vi bodde et lite stykke unna alle aktivitetene. Det var jo ikke mange minuttene å gå.

Vi spiser knapt måltider på hotellet, så for vår del er det viktigste hvor mye støy det er opp til leiligheten, og hvor lytt det er. Har forrige tur til Alcudia friskt i mente, det var et støynivå uten like og lytt og fælt og i det hele tatt. På et annet hotell vel og merke.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:04   #68
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Vi har vært, og skal igjen neste sommer, på Sunwing Alcudi flere ganger, har da prøvd litt forskjellige boalternativ. Vi skal neste år bo på Victoria. Hadde ikke bodd på Nuevas Palmeras da vi syns det er litt mye mas der. Og leilighetene på Victoria er kjempe fine, ligger rolig mellom Nuevas Palmeras og Princessa, der alt skjer

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:09   #69
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Vi har vært, og skal igjen neste sommer, på Sunwing Alcudi flere ganger, har da prøvd litt forskjellige boalternativ. Vi skal neste år bo på Victoria. Hadde ikke bodd på Nuevas Palmeras da vi syns det er litt mye mas der. Og leilighetene på Victoria er kjempe fine, ligger rolig mellom Nuevas Palmeras og Princessa, der alt skjer

Vi bestilte på Victoria forrige sommer, men avbestilte siden jeg ikke var særlig god til beins. Leiligheten vi har tittet på ligger helt i enden av bygget, mot veien - ikke havet. Tror du det er mye støy fra veien ved siden av der?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:14   #70
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi bestilte på Victoria forrige sommer, men avbestilte siden jeg ikke var særlig god til beins. Leiligheten vi har tittet på ligger helt i enden av bygget, mot veien - ikke havet. Tror du det er mye støy fra veien ved siden av der?

Er de dem med delvis havutsikt? For det var en sånn vi hadde. Og vi har et barn som er sensitiv på lyder, og hun hadde det kjempefint. Vi var der mitt i fellesferien og den enda "høye" lyden var når de tømte søppla en gang hver natt/tidig morgen, dette tok 1 minutt og så stille igjen.

Vi skal ha samme type leilighet neste sommer

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:56   #71
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Er de dem med delvis havutsikt? For det var en sånn vi hadde. Og vi har et barn som er sensitiv på lyder, og hun hadde det kjempefint. Vi var der mitt i fellesferien og den enda "høye" lyden var når de tømte søppla en gang hver natt/tidig morgen, dette tok 1 minutt og så stille igjen.

Vi skal ha samme type leilighet neste sommer

Ja, det er den pølsa på skrå som ligger ved siden av hovedbygget. Jeg tror kanskje vi lander på leilighet der.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:04   #72
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det er den pølsa på skrå som ligger ved siden av hovedbygget. Jeg tror kanskje vi lander på leilighet der.

Ja Victoria er den pølsa. Men du skrev at dere kikket på leilighet som ligger mot veien. Er det en - roms eller den 3-roms som ligger helt nærmest veien? Og hvis dere velger å bo der, så er det et godt valg Når skal dere dit? Vi drar i juli.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:12   #73
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Ja Victoria er den pølsa. Men du skrev at dere kikket på leilighet som ligger mot veien. Er det en - roms eller den 3-roms som ligger helt nærmest veien? Og hvis dere velger å bo der, så er det et godt valg Når skal dere dit? Vi drar i juli.

Har ikke helt bestemt oss enda. Muligens i juni. Juli og august er for varme måneder for meg. :varmesky:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:18   #74
superoli
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Karasjok
Innlegg: 1
superoli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Hei alle sammen. Vil sende en takk til dere som skriver på dette forumet. Jeg lette lenge etter en familieferie på nett. Brukte annbefaling som jeg fant her.
Reist til side i tyrkia, sammen med min familie, to voksne og to gutter på 8 og 10 år.. Vi bodde på sunwing resort, å vi hadde en helt utrolig flott ferie.Makan til service som er på sunwing , toppers Til neste år skal vi og til syden på ferie, skal følge med her hvis det dukker opp nye plasser og ideer om kor vi kan dra

superoli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:43   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Jeg takker for masse flotte innspill i denne tråden.

Nå er ferien for neste sommer bestilt (nesten 11 måneder før den skal finne sted). Vi reiser til Sunwing Resort i Side.

Er litt skeptisk til at det er så langt til "byen", men mannen har sagt at han er villig til å ofre mye for en skandinavisktalende miniklubb. Side var veldig mye billigere enn Alcudia også, så vi unnet oss å gå litt opp i romstandard.

Jeg gleder meg vilt og hemningsløst allerede.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:44   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Irma: da vi bodde i Vila Princesa bodde vi ut helt øverst mot veien. Med unntak av søppelbilen var ikke trafikken støyende i det hele tatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:46   #77
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Irma: da vi bodde i Vila Princesa bodde vi ut helt øverst mot veien. Med unntak av søppelbilen var ikke trafikken støyende i det hele tatt.

Flott! Takk for svar. Søppelbil kan vi nok leve godt med.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no