Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 21:59   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Sist jeg lagde pai, blandet jeg hvetemel, havregryn, brunt sukker og smør og en liten kork med eddik til paideig, 200 g smør, 150 g hvetemel, 50 g små havregryn og et par ss brunt sukker. Kjørte i kjøkkenmaskin og klemte ut i form. satte i frysen et kvarter, stekte på 200 C et kvarter. Skrelte masse små norske litt syrlige epler, hadde på brunt sukker og kanel og helte over eggestand av 4 egg og 1/3 boks creme fraiche og 1 ss sukker. Stekte i 25 minutter og serverte med is.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:22   #62
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Den hørtes veldig god ut, Mim
Jeg skal ha barselgruppe i morgen kveld, er det noe jeg kan gjøre allerede ikveld?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:35   #63
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Gåsj nå trodde jeg at Krisebæret hadde kommet ut av tunfiskfasen sin.

Min beste pai består av løk, champinjong, creme fraiche, et glass takosaus og kylling. Stek løk, sopp og kylling. Ha over takosaus og CF, ha ost på toppen og stek til den er ferdig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:51   #64
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Takket være deg, Mim, har jeg nå min aller første hjemmelagede paideig i ovnen.
Herregud jeg elsker kjøkkenmaskinen min!!!!!!

Men: hvilken temp skal den stekes på da? Satset på 200 grader jeg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 14:27   #65
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Pai!

Jeg laget en meget enkel pai helgen.
Ta 1 pk. Maizena Pai-deig som er i ferd med å gå ut på dato ut av kjøkkenskapet. Tilsett det som trengs.
Stek noen kyllingfileter (strimlet) fordi også de er i ferd med å gå ut på dato, krydre og tjohei.
Lag eggestand-greier, som på pakken, bland i kylling og noe fetaost som også burde vært brukt for lenge siden.
Strø litt mer ost på toppen.
Stek som på pakken.


Det ble veldig godt, faktisk. Mild og fin, og god til både kvelds og frokost.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:00   #66
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Pai!

Jeg laget en meget enkel pai helgen.
Ta 1 pk. Maizena Pai-deig som er i ferd med å gå ut på dato ut av kjøkkenskapet. Tilsett det som trengs.
Stek noen kyllingfileter (strimlet) fordi også de er i ferd med å gå ut på dato, krydre og tjohei.
Lag eggestand-greier, som på pakken, bland i kylling og noe fetaost som også burde vært brukt for lenge siden.
Strø litt mer ost på toppen.
Stek som på pakken.


Det ble veldig godt, faktisk. Mild og fin, og god til både kvelds og frokost.

Det høres veldig godt ut! Jeg har den usunneste av alle varianter i ovenen. Deig av smør og hvetemel, masse bacon i bunn, denne eggestanden oppå og ost. SØREN! Jeg glemte løken!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:22   #67
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

jeg er også en kjøkkenidiot, men pai er det eneste jeg kan lage.

Fjalleballes veggis-pai

Sopp
brokkoli
løk
mais
soltørket tomat i olje
ost
hvitløk
fløte
salt og pepper
margarin

Rist sammen fløte, hvitløk salt og pepper. Putt den i kjøleskapen, da kommer smaken bedre fram.

Kutt sopp, brokkoli og løk i passe små biter. stekes i margarin. Hell det over i paiformen. Hell boksen med mais oppi. (sil vannet av først) Kutt opp den soltørka tomaten og strø over. Hell fløteblandingen over hele paien. Jeg bruker å spe på med litt melk for å dekke alle grønnsakene. strø litt ost på og putt i ovnen. 190 grader ca. i 45 min ca. midt i ovnen (ca. ) Jeg bruker å ha folie over formen den første halvtimen slik at osten ikke blir så svidd.

En grønn salat med god balsamicodressing er godt å ha ved siden av..

Paien er faen så god, iff ai mei sei såo maisellf.

Skal det virkelig ikke være egg i denne? Den står i ovnen nå og ser litt... fuktig ut.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no