Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 23:02   #21
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Med mindre det kommer pedaldrevne Nespressomaskiner og Macer holder jeg meg i 2009 og delvis siviliserte strøk.

Kan hende at mannen hennes kan fikse pedaldreven Nespressomaskin, men spørs om du må plukke kaffen din sjøl

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:06   #22
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Huset mitt er til salgs snart.
6 km til nærmeste matbutikk. Vann fra egen kilde.
Låve med plass til dyr har vi også. Naust og båt, 150 meter til sjøen.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:09   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg ville gjerne hatt hytte et slikt sted. Fulgte med på noen episoder av det programmet i fjor og jeg blir alltid inspirert. Det er noe fritt og forlokkende med å leve uten stort forbruk. Jeg forestiller meg at man får mer ro i livet når man gir avkall på en del ting, og heller lever "i nuet". Men det er slettes ikke sikkert det er slik.

Enig.

Jeg ville ikke bodd fast så øde med 2 små barn. Eller - kanskje det hadde vært utrolig fint?!
Fascineres alltid av de programmene!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:26   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som forlokkes av et slikt liv... Hva er det som frister?

Behovet for å velge helt annerledes?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:28   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ble overrasket over at de ikke serverte hjemmebrygget øl. Ølbokser passet liksom ikke inn i bildet.

Det slo meg også. Såpe og garn og kjøtt og melk og hva-har-du, men å brygge øl? Nei det blir for komplisert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:29   #26
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

For min del er det vel det med å klare seg selv. De som lever slik har ervervet seg kunnskap om de virkelig viktige tingene, hvordan skaffe seg mat og lignede. Og så det at det virker ut til å være utrolig lavt stressnivå.

Og så har jeg sett mye Emil i Lønneberget opp gjennom årene, så jeg har nok et overdrevent romantisk bilde av hvordan det skulle være.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:29   #27
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg ble veldig imponert, men innser jo fort at jeg aldri hadde orket å leve sånn. Ikke fordi jeg er for urban, men fordi jeg er for lat.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:30   #28
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg tror ikke jeg har behov for å være annerledes altså. Jeg tror jeg ville kjent mer på hva familien og vennene mine ville trodd om meg om vi brøt ut og startet et liv som i programmet.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:31   #29
KlaraKu
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 121
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne bu (Nrk)

Liker godt den programserien, og prøver å få med meg alle programmene.
Kunne overhodet ikke tenkt meg å leve så gammeldags og primitivt som de i kveldens program. Stakkars lille gutt som var havnet i feil århundre!

KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:31   #30
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som forlokkes av et slikt liv... Hva er det som frister?

Naturen, roen og tilfredsheten. Ikke ta noe høytidlig, men leve i pakt med naturen. Jeg kunne faktisk tenke meg å levd slik, men ikke hele livet. Noen år ville vært en opplevelse.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:39   #31
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som forlokkes av et slikt liv... Hva er det som frister?

I den grad det fristar så er det tanken på å oppleve å meistre kvardagen utan å vere avhengig av forbrukskjedet som samfunnet er bygd opp rundt. Samfunnet har jo etter kvart vorte så logistisk lagt opp at sjølv små uventa problem kan skape store konsekvensar for folk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:39   #32
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Jeg kunne aldri levd sånn, ikke for en uke engang *anti-primitiv*
Er veldig glad for at det er traktoren som ordner rankinga her og ikke meg og riva

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:40   #33
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Naturen, roen og tilfredsheten. Ikke ta noe høytidlig, men leve i pakt med naturen. Jeg kunne faktisk tenke meg å levd slik, men ikke hele livet. Noen år ville vært en opplevelse.

Eller bare noen uker for min del. Ville lært utrolig mye av det.
Og kanskje det ga mersmak!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:47   #34
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Ble det nevnt hva de lever av?

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:52   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Jeg elsker dette programmet og kveldens program fasinerte meg. Jeg kan godt fordtå gleden ved å skape selv. Jeg bare vet hvor tilfreds jeg er når jeg strikker, syr, hekler, lager mat med urter fra egen hage etc. Resten av familien mener at jeg er gal.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:53   #36
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Mannen var lærer, så det gikk vel ikke bare i jordbruk sånn sett.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:54   #37
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

I den grad det fristar så er det tanken på å oppleve å meistre kvardagen utan å vere avhengig av forbrukskjedet som samfunnet er bygd opp rundt. Samfunnet har jo etter kvart vorte så logistisk lagt opp at sjølv små uventa problem kan skape store konsekvensar for folk.

Der satte du ord på det jeg mente. Tenk å virkelig bare klare seg selv.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:10   #38
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Hattifnatten: Du er inne på noe! Det ville vært vanskelig å gå fra et så (altfor) "lettvint" samfunn som vi har i dag, til denne ytterligheten, uansett hvor romantisk og naturlig det ville vært.

Især om man har barn å fø - vi er jo vant til å kunne kjøpe bleier, middagsglass, grøtpulver, Fjordland, Weleda-produkter til babyen, Reimatec til utebruk, varmt hus, multimedia og all slags ønskelig informasjon når som helst. Man kan fortsette i det uendelige å oppsummere hvor tilgjengelige ting er for oss som har penger. Og hva hadde verden vært UTEN penger? Det er en annen diskusjon...

Ja, Alfa sa det på en litt annen måte.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:13   #39
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hattifnatten: Du er inne på noe! Det ville vært vanskelig å gå fra et så (altfor) "lettvint" samfunn som vi har i dag, til denne ytterligheten, uansett hvor romantisk og naturlig det ville vært.

Især om man har barn å fø - vi er jo vant til å kunne kjøpe bleier, middagsglass, grøtpulver, Fjordland, Weleda-produkter til babyen, Reimatec til utebruk, varmt hus, multimedia og all slags ønskelig informasjon når som helst. Man kan fortsette i det uendelige å oppsummere hvor tilgjengelige ting er for oss som har penger. Og hva hadde verden vært UTEN penger? Det er en annen diskusjon...

Ja, Alfa sa det på en litt annen måte.

Hva om det skjer en verdenskatastrofe slik at alt blir nullstilt? Alt forsvinner og vi står på bar bakke. Da måtte vi klart oss med primitive løsninger, da ville det handlet om å overleve. Ikke at jeg tror det skjer da, men hvis.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:20   #40
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nei, tror mange ville slitt kraftig da ja.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no