Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 22:02   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Noen som så det i dag? Jeg så bare det siste kvareret eller så, og for å være helt ærlig så virket livet de levde forlokkende på meg. Link.

Ingen strøm, selvforsynt med det meste, bruker alt av saker og ting for det det er verdt, til det er oppbrukt.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:04   #2
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Ser idyllisk ut, men uten strøm over en lengre periode hadde jeg blitt tullerusk. Og så er det alt for langt til kaffebar.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:04   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg har ikke sett noe særlig på det, men jeg vet at et sånt liv ikke er noe for meg. Jeg syntes det ble for øde i Hakadal (Nittedal).... Er nok litt for urban av meg. Men å kunne dra til et sånt sted på sommeren er noe helt annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:06   #4
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

På den andre siden så presenterte de nok de beste dagene i livet deres. Hva med mørke dager, mange døgn uten å se et nytt fjes, langt til legevakt osv. Lurer på om det hadde vært noe for meg, eller om jeg hadde gitt opp etter kort tid. Men det som slår meg er hvilket lite stressende liv de har, til tross for mye hardt arbeid. Tror jeg hadde trivdes med en litt lang ferie på et lignede sted i alle fall.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:08   #5
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg ville gjerne hatt hytte et slikt sted. Fulgte med på noen episoder av det programmet i fjor og jeg blir alltid inspirert. Det er noe fritt og forlokkende med å leve uten stort forbruk. Jeg forestiller meg at man får mer ro i livet når man gir avkall på en del ting, og heller lever "i nuet". Men det er slettes ikke sikkert det er slik.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:11   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg så hele programmet og konkluderte raskt med at dette ikke er noe for meg. Jeg ble overrasket over at de ikke serverte hjemmebrygget øl. Ølbokser passet liksom ikke inn i bildet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:12   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg elsker det programmet og pleier å se gamle episoder på nett-TV når jeg skal kose meg. Men det handler sikkert om at jeg aldri kunne ha levd på den måten selv annet enn på en ferie, for meg blir det eksotisk og spennende og jeg blir intenst og oppriktig nysgjerrig på dem som lever slik.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:14   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg elsker det programmet og pleier å se gamle episoder på nett-TV når jeg skal kose meg. Men det handler sikkert om at jeg aldri kunne ha levd på den måten selv annet enn på en ferie, for meg blir det eksotisk og spennende og jeg blir intenst og oppriktig nysgjerrig på dem som lever slik.

Selv ikke på ferie hadde jeg klart å leve slik som denne familien. Det ville blitt den ultimate slankekur.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:15   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

De klarte å fremstille det ganske idyllisk - med pent vær og greier.
Først var jeg litt provosert fordi de bor der oppe uten å la barna få omgang med andre barn, men det virka da som de hadde et kurrant nettverk.

For byfisen meg, virker dette som galskap.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:18   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Selv ikke på ferie hadde jeg klart å leve slik som denne familien. Det ville blitt den ultimate slankekur.

Jeg har vel og merke ikke sett dette programmet.

Jeg har bare kost meg med de tidligere programmene, samtidig som jeg har tenkt "gærninger" i mitt stille sinn. Men noen av programmene har gjort meg full av respekt for noen gamle kroker som har bodd i veiløse daler hele sitt liv, altså. Kan noen oppdatere meg på dagens program, kanskje?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:21   #11
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg tenkte også at om jeg skulle bodd slik, hadde jeg nok valgt å ikke ha barn. Tipper det kan bli lite selskap for barn med samme alder.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:34   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Fascinerende at noen orker å leve slik, men det er hver sine valg. Jeg hadde nok heller cruiset rundt i en Jaguar.
Neida - men det blir i overkant ekstremt for min del. Jeg liker å ha det behagelig, og er alt for lat til å kunne taklet det i lengden.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:41   #13
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg ville gjerne hatt hytte et slikt sted. Fulgte med på noen episoder av det programmet i fjor og jeg blir alltid inspirert. Det er noe fritt og forlokkende med å leve uten stort forbruk. Jeg forestiller meg at man får mer ro i livet når man gir avkall på en del ting, og heller lever "i nuet". Men det er slettes ikke sikkert det er slik.

Å leve i nuet og gi avkall på ting kan man gjøre og fremdeles leve i 2009 med alt det innebærer av teknologi. Det er egentlig bare snakk om livsinnstilling (og en viss evne til gjennomføring og å stå for egne valg).

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:43   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg var fascinert over behovet for å sette seg og sitt liv så langt tilbake i tid. Samtidig forsøkte de jo å ta i bruk nyere teknologi (jmfr sykkeldrevet vaskemaskin), men å ta i bruk for eksempel solenergi til belysning - nei, det gikk ikke an.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:44   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Huset mitt er til salgs snart.
6 km til nærmeste matbutikk. Vann fra egen kilde.
Låve med plass til dyr har vi også. Naust og båt, 150 meter til sjøen.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:44   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Huset mitt er til salgs snart.
6 km til nærmeste matbutikk. Vann fra egen kilde.
Låve med plass til dyr har vi også. Naust og båt, 150 meter til sjøen.

Og hvorfor flytter du?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:49   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg så hele programmet og satt egentlig bare og tenkte huff, huff... At de har lyst og greier å leve på denne måten er vel en ting, men jeg hadde aldri villet leve så primitivt. Jeg fikk litt vondt i magen ved tanken på den lille gutten som labbet rundt der alene med foreldrene, men vi så jo selvsagt bare en brøkdel av livet deres.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:50   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Og hvorfor flytter du?

Mest sannsynlig til OSLO, eller omegn

Haha, jeg syntes det sto hvor jeg skulle flytte.
Altså - jeg flytter fordi det ikke lar seg gjøre å bo der rent logistikkmessig. Ikke hvis jeg vil jobbe - og det vil jeg jo
Dvs - jeg vil jobbe på et sykehus, og det er umulig rent tidsmessig i forhold til barn, for pendling 5-6 mil hver vei hver dag tilsier at jeg ikke får verken levert eller hentet i bhg/SFO.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:51   #19
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Jeg så programmet og ble imponert. De hadde en slik ro over seg, virket det som. Ville ikke likt utedusjen om vinteren, eller hva med vaskemaskinen som en måtte sykle for å få i gang. Ellers så virket hun veldig bevisst på sine valg og stod for dem. Mulig jeg kunne levd slik i noen år, men hadde ikke gått slik gammeldags kledd.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:57   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Gøy å se på, men jeg hadde kjedet livet av meg om jeg skulle levd så isolert som mange av de gjør....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no