Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 16:29   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Jeg tror et sunt kosthold står ganske høyt på prioriteringslista til de aller fleste,og jeg tror ikke karriereforeldre er dårligere på dette punktet enn andre. Nå virker det for øvrig som om Aftenposten har sauset sammen hans uttalelser om tid og fysisk aktivitet med Linderbergs kostholdsråd. Man må for øvrig ikke glemme at Lidberg er en mann som nettopp nå lanserer en bok, og det gavner ikke han å si at de aller fleste barn har et greit kosthold.

En ting jeg derimot er enig med Tufte i, er at fysisk bevegelse og lek må prioriteres mer i skolen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:29   #22
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Men du, var ikke det Olaf Tufte da, mener å huske det jeg...

Det var kanskje det? Det kan jo stemme bra overens med disse fantastiske utsagnene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:44   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle299618.ece. Og hvem var det som kritiserte egoistiske karriereforeldre?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:59   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Haha!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:00   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Det er sjelden jeg banner skriftlig, men fy faen for en tulling.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:03   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Sitat:


Olaf var til stede på fødselen, et planlagt keisersnitt i fjor vår.
– Vi ville ha barn på våren. Det passet best i forhold til konkurransene jeg skulle delta i. Det var viktig at hennes fødsel ikke krasjet med for eksempel VM i august i fjor.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:04   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Akkurat hva han der Tufte mener og sier bryr jeg meg ikke noe særlig om, kjenner jeg. Jeg har hørt ham uttale seg om andre ting, og syns egentlig han virker sånn passe teit.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:04   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle299618.ece. Og hvem var det som kritiserte egoistiske karriereforeldre?

Hahaha, og der var det sannelig en til!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:05   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Jeg synes det var trist lesing, den artikkelen om foreldrerollen altså. Og når han da på toppen av alt greier å kveste ut av seg kritikk til de som ønsker å "gjøre karriære" så blir det hele for absurd. Jeg mener, for det første er han helt på jorde hva gjelder fakta, for det andre kritiserer han vel de som strengt tatt er mer tilstede for ungene sine enn hva han er.

Planlegge fødsel for at det ikke skal krasje med mesterskap... Ikke være sammen med barnet hvis det er syk, fordi han kan bli smittet. Vel good luck sier nå jeg, da er det vel ikke akkurat håp om at han blir en spesielt tilstedeværende far opp gjennom årene. Og hvis han tror at han gjennom det legger grunnlaget for det han ønsker:

Sitat:

tror jeg vil få et nærere forhold til henne når hun blir litt eldre og kan gjøre mer av det jeg gjør

.
Så tror jeg at han tar skammelig feil.

Han om det, og hans og samboerens valg. Men, jeg synes det hadde vært en fordel om han hadde droppet å mene noe om andres valg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:05   #30
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle299618.ece. Og hvem var det som kritiserte egoistiske karriereforeldre?

Hehe...Se der ja.

Myten om Tårnfrid lever godt enda.
Sannheten er at de fleste kvinner nå ikke trenger å velge bort karriere/jobb for å ta seg av barna. Det betyr ikke at de setter karriere/ jobb høyere enn barna. De aller fleste greier å balansere dette slik at både arb.giver og barna er fornøyde.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:07   #31
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Er det noe å tipse en journalist om kanskje?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:12   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det noe å tipse en journalist om kanskje?

Det er mange som har skrevet om det i diskusjonstråden under artikkelen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:20   #33
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Fra en annen artikkel:

Sitat:

Familien blir det imidlertid lite tid til innimellom all treningen.
– Heldigvis støtter de meg, hvis ikke hadde jeg vært sjanseløs. Det betyr mye, sier Tufte.
Dattera er ikke mer enn 15 måneder, og OL-roeren skulle gjerne hatt mer tid med både henne og kona, men familie og OL-satsing lar seg ikke alltid kombinere.
– Det hender hun smiler når jeg kommer hjem – hvis hun kjenner meg igjen, spøker pappa Tufte som snart setter kursen mot Beijing.

http://www.gjengangeren.no/article/2...5/1008/FORSIDE

Nå argumenterer han jo forsåvidt for at genene uansett vil redde datteren fra latskap i den andre artikkelen da, så han tenker vel kanskje at så lenge han har ført genene videre så har han gjort jobben sin? Karriereforeldre behøver nødvendigvis ikke ha gener som lar den fysiske fostringen ordne seg selv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:32   #34
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Jeg tror nok at dette er en førstegangsforelder med store vyer for hvordan han ønsker selv å være som forelder. Og for å være ærlig - jeg hadde nok større ambisjoner for ti år siden enn i dag.

Han setter dette på spissen, men jeg tror han har litt rett - ved at så mange familier i dag jobber to fulle jobber blir det jo nødvendigvis mindre tid til å følge opp barna?

Selv har jeg en ambisjon om å gå ned til 80% (når jeg bare blir friskmeldt) og at mannen gjør det samme, slik at vi nettopp kan komme oss enda mer ut på litt lengre turer i skog og fjell, samt fremdeles ha tid til fotball og div aktiviteter.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:38   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det noe å tipse en journalist om kanskje?

Vi har hatt denne diskusjonen på et annet forum i dag, og tips til Dagbladet er sendt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:43   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Familien blir det imidlertid lite tid til innimellom all treningen.
– Heldigvis støtter de meg, hvis ikke hadde jeg vært sjanseløs. Det betyr mye, sier Tufte.
Dattera er ikke mer enn 15 måneder, og OL-roeren skulle gjerne hatt mer tid med både henne og kona, men familie og OL-satsing lar seg ikke alltid kombinere.
– Det hender hun smiler når jeg kommer hjem – hvis hun kjenner meg igjen, spøker pappa Tufte som snart setter kursen mot Beijing.

Aha, han mener foreldre med andre karrierer enn sin egen!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:47   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Aha, han mener foreldre med andre karrierer enn sin egen!

Ja, han mener alle andre som ikke har ei hjemmeværende kjerring som gidder å være alene om alt og sjelden se mannen, pluss foreldre som stiller opp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:02   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre



Dette er jo helt fantastisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:54   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Men sånn for å være litt seriøs; tidsklemma er jo noe det blir snakket om, og de fleste opplever jo at dagene ikke strekker til. Men er det et "medieskapt" problem, eller er det reelt at foreldre er mer borte fra barna sine nå enn før? Tidligere så var jo mor hjemme, men tiden hennes gikk vel ikke nødvendigvis til kvalitetstid med barna? Ikke vet jeg hvordan det egentlig var på femtitallet, men jeg har da sett "støv på hjernen".

Kanskje det er slik at foreldre bruker mer tid på barna nå, og at det på et vis er det som skaper tidsklemma, ikke at både mor og far er i arbeid? At fritiden blir brukt på barna, og det derfor ikke er så mye tid igjen til husvask og slikt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:59   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Glitter, jaha, godt innlegg. Det tror jeg nemlig en del av tidsklemma bunner i. Før ble man dyttet ut i hagen/bakgården/gata for å leke alene eller med andre barn mens mor lagde middag/vasket/slappet av. Foreldre lekte ikke med barna på samme måten som nå, og det var heller ikke forventet. Det var ikke snakk om å være sammen barna, men å oppdra og stelle med dem.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
melkespann i glasshus


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no