Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-13, 20:58   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal du bygge boligplattform, kanskje?

En oljerigg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:08   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En oljerigg!

Ja, vi har liksom ikke nok!

Hmm, flere steder trengs det jo flere skoler. Er det det som skal bygges?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:10   #83
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg tipper det blir spektakulært og gleder meg allerede. Hva nå enn det kan være.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:12   #84
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Sist jeg sjekket var det ikke en eneste bolig til salgs i Stavanger til mindre enn 2 mill. Det er det i Oslo.

Samtidig så skal man ikke lange biten utenfor Stavanger før prisene dropper drastisk, mens det i Osloområdet holder seg jevnt høyt i mil etter mil i omkrets. Oslo kommune er jo ganske stor i utbredelse (noe som gjør at priser vil synke noe lenger unna sentrumskjernen), er Stavanger like stort mht areal boligene er fordelt ut over?

Man ingen boliger til under 2 mill er jo ganske trist, ja.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:15   #85
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Om det er større en boligbygging må det jo være et slott. Vi har alt for mange porscher og alt for få slott her Eller kanskje det er monorail siden du var så interessert i hvordan kollektivtilbudet var?

Pelle: Selv om prisene utover jæren ikke er like skyhøye som i Stavanger og Sandnes har de nådd enorme høyder helt ned på Nærbø og til og med ute på Lyefjell som jo ikke ligger i nærheten av noen former for kollektivtransport (foruten buss som går når det passer seg da).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:16   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Samtidig så skal man ikke lange biten utenfor Stavanger før prisene dropper drastisk, mens det i Osloområdet holder seg jevnt høyt i mil etter mil i omkrets.

Men DET stemmer jo ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:18   #87
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skal sjekke ut prisnivå på maskinene, det er nok litt større format enn boligbygging. Men jeg har ikke tenkt til å bygge hotell.

Viss du bygg rekkehus på Sørjæren vil du nok tene mykje pengar.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei. Det er ikke noe som heter det, og det snakkes svært ulikt nord og sør i Rogaland, og midt i mellom også. Det snakkes ikke likt i Stavanger og Sandnes engang.

I Stavanger snakkar dei veldig pent.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Samtidig så skal man ikke lange biten utenfor Stavanger før prisene dropper drastisk, mens det i Osloområdet holder seg jevnt høyt i mil etter mil i omkrets. Oslo kommune er jo ganske stor i utbredelse (noe som gjør at priser vil synke noe lenger unna sentrumskjernen), er Stavanger like stort mht areal boligene er fordelt ut over?

Man ingen boliger til under 2 mill er jo ganske trist, ja.

Nja - tja. Det er store forskjellar på Jæren, men det avheng heile tida av reisetid til Stavanger. Dersom ein vil ha bolig nær toget (som er det einaste velfungerande kollektivtilbodet) er det dyrt i Kleppe og på Bryne og, sjølv om Bryne er fire mil sør for Stavanger. Eg kjenner nokon som nettopp kjøpte seg leiligheit i Oltedal, som er ei lita bygd halvvegs til Sirdal, kor ein er avhengig av bil til det meste. Det var det nærmaste Stavanger dei hadde råd til å bu. Så det er ei sanning med modifikasjonar. I Oslo-regionen kan ein basere seg på å bu utan bil, men i Stavanger-/Jæren-området er det veldig vanskeleg å få bolig til akseptabel pris utanfor kollektivnettet, som er mykje dårlegare utbygd.

Og nei, det er ikkje utføre sivilisasjonen. Det er bare det at politikarane i seks kommunar har diskutert korleis kollektivnettet skal byggast ut, i snart ti år. Dei same ti åra har halvøya som Stavanger, Sandnes, Randaberg og Sola utgjer blitt ferdig utbygd, full og det er ikkje plass til fleire boligar. Men det er ingen som blir einige om korleis kollektivnettet skal byggast ut, så det er framleis bare tre store bilvegar og ei toglinje inn til Stavanger.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:19   #88
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men DET stemmer jo ikke?

Nei, det stemmer ikke.

Vi leier og har ikke mulighet til å komme oss på boligmarkedet før vi arver noe, og det håper vi jo er mange år til. Man må så langt som til Oltedal nå før prisene er sånn noenlunde ok, og det er MANGE mil fra Stavanger altså. (Og dette er grunnen til at vi snuser på andre deler av landet og syns boliger i f.eks. Vestfold er nesten gratis.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:21   #89
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Der postet jeg samtidig som nokon og ser at vi nevnte Oltedal begge. Stilig, og trist i grunnen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:23   #90
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Der postet jeg samtidig som nokon og ser at vi nevnte Oltedal begge. Stilig, og trist i grunnen.

Eg skulle til å kommentere det, eg og, det seier kanskje litt om Oltedal og definisjonen på gokk, at vi begge trakk fram den same, vesle bygda, som eksempel. Eg kunne like gjerne sagt Vikeså. Poenget er at ein må nokre mil sør for Ålgård, før ein finn prisar kor folk i etableringsfasen kan etablere seg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:25   #91
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Mulig jeg tok munnen for full. Jeg var dog ganske sikker på at om man kjørte bil 30 min fra sentrum, så fant man eneboliger og rekkehus til under feks 4 mill. Har ikke full innsyn i venner og kjentes økonomi, så har bare antatt prisnivået.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:25   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Inntil for to år siden reiste jeg nesten ukentlig til Stavanger, bestilte sjelden hotell tidligere enn dagen før, og hadde aldri problemer. Noen gang ventelister, men rom fikk jeg alltid.

Helt normale hotellpriser, mener jeg å huske.

Maskiner og catering vet jeg like om.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:26   #93
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

før ein finn prisar kor folk i etableringsfasen kan etablere seg.

Hva slags priser er det du da tenker på?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:29   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mulig jeg tok munnen for full. Jeg var dog ganske sikker på at om man kjørte bil 30 min fra sentrum, så fant man eneboliger og rekkehus til under feks 4 mill. Har ikke full innsyn i venner og kjentes økonomi, så har bare antatt prisnivået.

Hadde det vært slik, hadde jeg ikke flyttet derfra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:29   #95
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

I min gate koster nå en liten leilighet på 50 kvadrat 3 mill! Jeg betalte 2.2 mill for mitt hus i 2006, splitternytt. Nå selges de for 4.7 mill. Det er kun på 118 kvadrat, ikke stort med andre ord. Skal vi ha noe større må jeg regne med flere millioner ekstra, så det utgår.

Dette er i nabokommune til Stavanger, men for meg som jobber på Forus er det perfekt. 7 minutter til jobb med bil, ingen kø. På Forus har man i grunnen alt! Det er sjeldent jeg er i Stavanger. Jeg har 10 minutter til Sandnes og kjører mye heller dit, om jeg ønsker by.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:32   #96
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

I min gate selges renoveringsobjekter fra 60-tallet for over 4,5 - 6 mill. Så jeg synes liksom det er billig alle andre steder. Bor 17 km fra Oslo sentrum.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:32   #97
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Men kostnadsnivået i Stavanger er selvsagt ikke bærekraftig, særlig siden de i tillegg ha vært fullstendig handlingslammet når det gjelder utvikling av infrastruktur. Og at de insisterer på å bygge boliger som om det skulle vært en landsbygd, med jorde etter jorde etter jorde bygget ut med rekkehus og 4-mannsboliger.

Flere og flere selskaper i oljesektoren flytter eller vurderer flytting, og jeg tror ikke mange vurderer å etablere eg i byen om de ikke må. At man også har utviklet en "hjem halv fire og til lunsj på fredager"-kultur i mange bedrifter gjør også sitt til at flere vurderer å reise til byer med en litt annen stå-på-kultur.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:32   #98
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mulig jeg tok munnen for full. Jeg var dog ganske sikker på at om man kjørte bil 30 min fra sentrum, så fant man eneboliger og rekkehus til under feks 4 mill. Har ikke full innsyn i venner og kjentes økonomi, så har bare antatt prisnivået.

Jeg har flere kollegaer som bruker opptil en time til jobb, fra Stavanger, til Forus, pga køene. Trafikken har økt drastisk de årene jeg har bodd her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:34   #99
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

I min gate selges renoveringsobjekter fra 60-tallet for over 4,5 - 6 mill. Så jeg synes liksom det er billig alle andre steder. Bor 17 km fra Oslo sentrum.

Det skjønner jeg.

På det nye feltet her koster nybygg (nå er alt solgt, ikke plass til mer heller) mellom 6 og 8 mill. De har omtrent null uteplass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:35   #100
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men kostnadsnivået i Stavanger er selvsagt ikke bærekraftig, særlig siden de i tillegg ha vært fullstendig handlingslammet når det gjelder utvikling av infrastruktur. Og at de insisterer på å bygge boliger som om det skulle vært en landsbygd, med jorde etter jorde etter jorde bygget ut med rekkehus og 4-mannsboliger.

Flere og flere selskaper i oljesektoren flytter eller vurderer flytting, og jeg tror ikke mange vurderer å etablere eg i byen om de ikke må. At man også har utviklet en "hjem halv fire og til lunsj på fredager"-kultur i mange bedrifter gjør også sitt til at flere vurderer å reise til byer med en litt annen stå-på-kultur.

Og dette burde noen i styre og stell i regionen tatt fatt i, og jeg skjønner ikke hvordan de kan velge å overse det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no