Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 15:36   #201
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har akkurat sagt til mamma at jeg ønsker meg fiks ferdig blomsterbed i bursdagsgave fra henne. Får to solvendte skråninger som vi skal ha busker og blomster i, og jeg er så lost når det kommer til sånt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 15:38   #202
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Fint gaveønske. Jeg ønsker meg stein. Skal lage steinbed i en skråning mellom parkeringsplassen vår og hagen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 15:47   #203
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Til å ha i hagen? Jeg trodde det var en kake.



Skrivefeil rettet.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:24   #204
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Nå fikk jeg lyst på Sarah Bernard, men fryseren ble tom rett etter jul.

Jeg fikk kjøpt to Hurdalsroser i dag så nå skal jeg ut i hagen og grave litt. Kjøpte jordbær også, skal prøve for første gang.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:31   #205
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg fikk kjøpt to Hurdalsroser i dag så nå skal jeg ut i hagen og grave litt. Kjøpte jordbær også, skal prøve for første gang.

Jeg er akkurat tilbake fra en tur til Skedsmo hvor jeg fikk snappet med meg den nestsiste hurdalsrosa (takk for tipset, du gode hjelper). Og en haug andre blomster, deriblant en blå iris som jeg har ønsket meg lenge. Jammen er det dyrt å gå i blomsterbutikk ...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:40   #206
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Hvordan er det å kjøpe sommerblomster på Bauhaus tro?
De har jo supertilbud på flerpakk av enkelte blomster. Lurer på om jeg skal kjøpe der i år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:58   #207
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Mamma beordret at svar bare hoeedne vi pleide klippe av påskeliljene, for at ikke disse skulle vokse seg store på bekostning av at energien skulle tilbake til løken.

Men sa seg enig i at jeg kan røske opp hele greia og ta det med meg, og heller sette ned noe sommerblomster til visning.

(jeg sendte sms til henne samtidig som jeg spurte her, hun ringte meg med svar etterhvert)

Nå rakk jeg ikke det i dag, også hadde vi privatvisning plutselig. Vel, kanskje blir de gjort i morgen? Det er jo kjekkere med pene bed med blomster, ikke bare halvvissne blader.

Forresten sa mamma at hun skulle merke seg hva som sto hvor i bedet sitt, så skulle jeg få av det hun har. Det blir kjekt, men ellers skal jeg nok finne på litt selv også. Fått litt dilla på å så frø... (derfor inkluderer flyttelasset 13 tomatplanter, tre paprika, tre chili og 14 eller 15 jordbær, pluss to Clivia i en potte, men de er svært små, den største har fått to blader...)

Kjenner at jeg gleder meg til å flytte!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:25   #208
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er det å kjøpe sommerblomster på Bauhaus tro?
De har jo supertilbud på flerpakk av enkelte blomster. Lurer på om jeg skal kjøpe der i år.

Jeg liker ikke utvalget deres. Jeg opplever at de retter seg mot besteforeldregenerasjonen... om ikke det er annerledes i år da.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:35   #209
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Håndverkerne har begynt å snekre platting og trapper, og de skal visst være ferdig innen et par uker! SOM jeg gleder meg til å se resultatet!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 23:02   #210
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi er ferdige med å isolere uteboden og er snart klare for ny hekk, nytt gjerde og ny asfalt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 23:04   #211
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Ny asfalt og drensrist står også på trappene hos oss, men jeg vet ikke helt hvordan det står til med fremgangen i forhold til det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 06:01   #212
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har plantet et gedigent, gammelt og arvet (!) rosetre - håper det liker seg hos oss.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 18:21   #213
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Hoho, her skal jeg si plantene skyter i været om dagen.
Alle frøene jeg har sådd spirer flittig, klematisen kan jeg nesten se på vokse, rhododendron er i ferd med å blomstre og syrinen står i full blomst.
En herlig tid!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 20:34   #214
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Har endelig hatt ork *heteslag* til å dra ut og kjøpe og plante noen sommerblomster til ampel og etpar krukker.
Endte med rosa surfina i ampel, i etpar vegghengte potter og i etpar krukker og og rosa prestekrager til to bord. Fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 21:47   #215
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har gravd ferdig kjøkkenhagen!

Her er "bedet" før jeg begynte prosjektet, fullt av gamle nyperosebusker. De har massevis av seige røtter.



Nesten ferdiggravd:



Og ferdig, med kantstein:





Så gjenstår bare å plante ut gresskar og gulrøtter og så noen salatfrø og vente på høsten. :hagegnomsmily:

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 22:46   #216
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Så flink du har vært Sokk. .

Jeg har gravd opp et drøyt stykke og malt og satt sammen to pallekarmer. I morgen skal jeg bli ferdig med å fylle dem med sten og jord og plante ut reddikene og gulerøttene jeg har i vinduskarmen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 10:50   #217
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Øhh.. Hva kan jeg plante i et par halvhøye potter? Helst noe grønt, som ikke går an å drepe..

Og hva kan jeg ha i et par veggampler - som ikke er så lett å ta livet av?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 11:17   #218
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Så bra, Sokk.
Veggampler er skumle for de tørker så fort ut. Om de skal stå i solsteiken så må du velge noe som tåler solen godt. Og vanne må du jo huske på uansett.
Surfina/Petunia liker strålende sol, men er ikke noe glad i mye regn, om de ikke står litt under tak da.

Jeg er litt stolt av mitt rosa/lilla bed. Har lilla og rosa tulipaner, lilla Allium og dyp lilla syrin + Løytnanshjerte. Morro når man får det til.

Her er bilder fra tidligere i vår.



I dag har jeg røsket vekk tulipanene, de var helt vissne. Nå kommer liljer og gladioler der. HAr også sådd ringblomster og blomkarse.

Her er etpar fra det lilla/rosa bedet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 28-05-12 kl 15:47.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 21:44   #219
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Alliumen blomstrer!

Mange, mange flere enn i fjor, men enda ikke mange nok kjenner jeg. Allium og peoner er to ting jeg ikke får nok av. Om noen år håper jeg alle peonene mine blomstrer like vakkert som naboen sine.

Nå spretter det ut nye blomster overalt i hagen. Fine lille hagen min.

Jeg har røsket opp alle tulipanløkene med blader i dag og lagt dem i en kasse. Bedet skal spaes opp om noen uker, og jeg må finne på noe lurt som kan ta over for tulipanene mens de visner ned i bedet neste år. Peoner kanskje? Liljer er også fint, men jeg hater de knallrøde liljebillene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 22:15   #220
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Her også, Mei! Allium er så fiiint! Og rhododendron blomstrer.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no