Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-13, 22:21   #121
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

De større tettstedene rundt jernbanen kan vel knapt kalles landsby lenger siden "byfolk" presses stadig lenger sør og også disse kommunene vokser stort.

Oltedal, Gjesdal (utenom Ålgård), Sviland og Høle er områder hvor man kan få mer bolig for pengene, men da er man gjerne avhengig av bil. Det skal jo bygges stort på Sviland fremover, og er man heldig kan man få kjøpe bolig/tomt via kommunen (men det er jo mange om beinet i tillegg til at man må oppfylle kriteriene for å kjøpe kommunalt). Sviland virker kanskje langt borte, men er ikke lengre kjøretur enn til Figgjo for eksempel, og det er jo veldig idyllisk der. Ulempen er at man gjerne må ut på E39 og da får rushtrafikken om man jobber i byen eller nord for Sandnes. Fordelen er at man slipper rush om man kan jobbe utenom disse områdene.

Nå vet jeg ikke om det ligger noe ute på Sviland, men vet at kommunen i alle fall hadde planer om å bygge der da vi lette etter tomt.

Dei prosjekterte rekkehusa på Sviland ligg ute for salg nå. Familiemedlemmet mitt har sett på rekkehus på 130 kvm til 4 mill. + evt. ekstrautgifter for oppgraderingar, ekstra stikkontaktar og anna benkeplate, osv. Så det er ikkje rimelege prisar der heller.


Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er vel i praksis nesten umlig å bo i Oltedal og jobbe i Stavanger. De færreste jeg kjenner kunne tenke seg å bo så langt vekk. Men jeg ser jo at folk flytter på seg, lenger og lenger vekk.

Eg har slektningar som skal forsørge to små barn med ei lønn i helsevesenet og ei ingeniør-oljebransjen-lønn, som har kjøpt hus i Oltedal med jobb på Forus og Bogafjell. Dei må "betale" veldig lange barnehagedagar for ungane, for å ha råd til å ha eige soverom.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:37   #122
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har slektningar som skal forsørge to små barn med ei lønn i helsevesenet og ei ingeniør-oljebransjen-lønn, som har kjøpt hus i Oltedal med jobb på Forus og Bogafjell. Dei må "betale" veldig lange barnehagedagar for ungane, for å ha råd til å ha eige soverom.

Jeg går ut fra at de da er Rogalendinger siden de velger å bo i Rogaland og kjøre såpass langt? Ellers hadde jeg etablert meg i Kristiansand heller. Der er det gode tider for ingeniører nå, høye lønninger, og greie boligpriser. Finere vær har de og, stabilt stort sett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:53   #123
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg går ut fra at de da er Rogalendinger siden de velger å bo i Rogaland og kjøre såpass langt? Ellers hadde jeg etablert meg i Kristiansand heller. Der er det gode tider for ingeniører nå, høye lønninger, og greie boligpriser. Finere vær har de og, stabilt stort sett.

Ja. Dei er rogalendingar og ønsker å ha familie innanfor barnevaktavstand.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 23:11   #124
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja. Dei er rogalendingar og ønsker å ha familie innanfor barnevaktavstand.

Tenkte meg det. Jeg er ikke Rogalending. Usikker på om jeg hadde valgt å flytte her nå, slettes ikke sikkert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 23:14   #125
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tenkte meg det. Jeg er ikke Rogalending. Usikker på om jeg hadde valgt å flytte her nå, slettes ikke sikkert.

Eg er rogalending, og når eg ser kva andre folk strir med på boligfronten, er eg glad eg har vald å slå meg til ro langt heimefrå. Eg trivst godt i Oslo, men dersom eg hadde hatt same behovet for å "flytte heim igjen" etter studietida, som eg ser mange rundt meg har, ville eg nok hatt problemer med å få råd til å bu, med mitt yrke.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 23:18   #126
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg har bror i Oslo, men der de bor hadde jeg absolutt ikke hatt råd til å etablere meg, så det måtte blitt på en annen kant av byen sånn sett.

Prisene her var ikke slik da jeg flyttet hit for snart 12 år siden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:03   #127
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hvorfor, hvorfor, hvorfor er det så umulig å få tak i hotellrom i Stavanger?

Finnes det noen hemmelige hotell som ikke er på nett?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:10   #128
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss du bygg rekkehus på Sørjæren vil du nok tene mykje pengar.



I Stavanger snakkar dei veldig pent.



Nja - tja. Det er store forskjellar på Jæren, men det avheng heile tida av reisetid til Stavanger. Dersom ein vil ha bolig nær toget (som er det einaste velfungerande kollektivtilbodet) er det dyrt i Kleppe og på Bryne og, sjølv om Bryne er fire mil sør for Stavanger. Eg kjenner nokon som nettopp kjøpte seg leiligheit i Oltedal, som er ei lita bygd halvvegs til Sirdal, kor ein er avhengig av bil til det meste. Det var det nærmaste Stavanger dei hadde råd til å bu. Så det er ei sanning med modifikasjonar. I Oslo-regionen kan ein basere seg på å bu utan bil, men i Stavanger-/Jæren-området er det veldig vanskeleg å få bolig til akseptabel pris utanfor kollektivnettet, som er mykje dårlegare utbygd.

Og nei, det er ikkje utføre sivilisasjonen. Det er bare det at politikarane i seks kommunar har diskutert korleis kollektivnettet skal byggast ut, i snart ti år. Dei same ti åra har halvøya som Stavanger, Sandnes, Randaberg og Sola utgjer blitt ferdig utbygd, full og det er ikkje plass til fleire boligar. Men det er ingen som blir einige om korleis kollektivnettet skal byggast ut, så det er framleis bare tre store bilvegar og ei toglinje inn til Stavanger.

Halvveis til sirdal :skingrestemme: det er mye lenger enn halvveis til sirdal når du kommer til oltedal, oltedal kan asfalteres og brukes til parkeringsplass.




annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:11   #129
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor, hvorfor, hvorfor er det så umulig å få tak i hotellrom i Stavanger?

Finnes det noen hemmelige hotell som ikke er på nett?

Når skal du til Stavanger og hvor langt fra kan du bo?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:19   #130
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg skal dit på lørdag og blir til søndag, og må i utgangspunktet egentlig være i sentrum.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:27   #131
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skal dit på lørdag og blir til søndag, og må i utgangspunktet egentlig være i sentrum.

Da er denne siden av fjorden uaktuell selv om deg bare er en ferjetur på 40min unna sentrum er du jo avhengig av at fergen går når du trenger den. Andre ukjente hoteller sliter jeg ler med.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:29   #132
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Mannen er en del i Stavanger på jobbreiser. Han bestiller alltid hotell i god tid, og alltid før han bestiller fly. Rett og slett fordi han har opplevd at det ikke fantes ledige hotellrom når han en gang skulle dit. Han endte opp i Sandnes og måtte ha leiebil.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:34   #133
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

http://www.stavangerbedandbreakfast..../booking5.html
Prøvd her?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:35   #134
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Andre har endt opp i Egersund for eksempel på grunn av mangel på senger.

http://www.sandnes-skoyteklubb.no/wp...on_mpriser.pdf

Her er en liste som kan brukes for telefonringing?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:40   #135
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg skal prøve den, annemede! Pr. nå har jeg booket rom på et sted i/på Jørpeland.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:41   #136
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Telt? Bobil? Det er mange muligheter.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:42   #137
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Kjempedårlig hotellkapasitet, ja. Vi var fem stk fra jobben min på konferanse der nå i vinter, og vi endte opp på fem forskjellige hotell fordi alle var nærmest fulle.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:42   #138
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Mannen er en del i Stavanger på jobbreiser. Han bestiller alltid hotell i god tid, og alltid før han bestiller fly. Rett og slett fordi han har opplevd at det ikke fantes ledige hotellrom når han en gang skulle dit. Han endte opp i Sandnes og måtte ha leiebil.

"I god tid", det høres ut som et vidunderlig konsept.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Telt? Bobil? Det er mange muligheter.

Jah. Jeg har fått tilbud om å overnatte i nightlineren til crewet. Men nei. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 00:42   #139
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

http://solborg.fhs.no/utleie
Disse har nettopp startet sesongen ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 06:03   #140
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skal prøve den, annemede! Pr. nå har jeg booket rom på et sted i/på Jørpeland.

Jørpeland er fint men som sagt upraktisk om du må til Stavanger på kort varsel. Håper du finner noe.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no