Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Designe USB-penn, trenger inspill!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 20:30   #1
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Spørsmål

Designe USB-penn, trenger inspill!

Jeg har en prosjektoppgave der vi skal designe en USB-penn som skal gis bort til skolens besøkende, foredragsholdere, kursdeltagere, etc.
Det er ingeniør- utdanning i Fredriksrad.

Jeg trenger innspill på hva akkurat DU forventer av en USB-penn, hva du savner på den du har, og hva du er fornøyd md, samt andre innspill?!

Takk takk!

Har du linker etc til nyheter eller noen du synes er veldig bra/morsomme etc, setter jeg også pris på det!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:34   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Støtsikker, altså gummiert/tilsvarende.
Kork som sitter fast (ikke kan bli borte)
Støvtett når korken er på. Gjerne vanntett også.
Grelle farger, sånn at den er lett å finne.
Ikke for stor, men ikke så liten at den blir borte heller.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:35   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Gjerne ein nøkkelring på, slik at den er enkel å feste på sekk, nøkkelknippe, nøkkelkort el.l.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:35   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Utvendig markering av hvor full den til en hver tid er, f eks LEDs eller LCD.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:46   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Åh, jeg elsker USB-penner, jeg har en som er med meg overalt hvor jeg går og som er livet mitt. Jeg bytter mellom ulike pc'er og har mange viktige dokumenter jeg bruker på jobb på USB-pennen, derfor er den så viktig for meg.

Dette er egenskaper liker jeg med USB-penner:
-At de kan lukkes på en smart måte når de ikke er i bruk, slik at selve inngangen beskyttes. Sånne mekanismer der den liksom vippes ut av et beskyttende hylster e.l.
-At de kan oppbevares på en smart måte. Helst ville jeg hatt den rundt halsen, men da måtte det sett bra ut. Eventuelt at man kan henge den i nøkkelknippet.
-At de er solide, og ikke brekker hvis man f.eks. har den stående i maskinen og dytter borti den.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:09   #6
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Utvendig markering av hvor full den til en hver tid er, f eks LEDs eller LCD.


Ohh... genialt..!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:27   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

-På den siste jeg kjøpte, var det slik at man kunne skyve delen som skal inn i usb-porten inn i selve pennen, men det er ikke noe som beskytter enden, så det må i hvert fall være en kork på som kan beskytte, slik at man ikke får rusk og rask inni den.
-Tydelig lys slik at man ser når den jobber.
-Kule farger i hvert fall - og hva med en rund en? Om den er det, så kan man jo ha skallet i to deler, og hvor delen foran usb-biten kunne vippes tilbake, og over den andre delen - skjønner? Det tror jeg hadde vært utrolig kult. Da kunne man hatt den rundt halsen i ei kul lenke eller noe.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:30   #8
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Den må ikke være for bred. USB-portene sitter gjerne tett og jeg hater det når jeg må dra ting ut av andre USB-porter for å få plass til minnepennen.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:56   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Den må ikke være for bred. USB-portene sitter gjerne tett og jeg hater det når jeg må dra ting ut av andre USB-porter for å få plass til minnepennen.

Wohoo det var i hvert fall et veldig godt motargument mot å lage en rund en, for det hater jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:01   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Men enig at det hadde vært kongekult å lage en som er så lekker at man kan bruke den som et smykke! Det tror jeg hadde vært et kjempesmart trekk!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:08   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

God lagringsplass og liten formfaktor er alfa og omega for meg. Ja, og at den også kan bli til et lyssverd, så klart.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:08   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Men enig at det hadde vært kongekult å lage en som er så lekker at man kan bruke den som et smykke! Det tror jeg hadde vært et kjempesmart trekk!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:18   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Inspirasjon?!



Jeg er forøvrig helt enig i at den ikke bør være rund, bare så det er sagt...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:25   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Men enig at det hadde vært kongekult å lage en som er så lekker at man kan bruke den som et smykke! Det tror jeg hadde vært et kjempesmart trekk!

Berte-brikke kontra nerde-brikke, ja.

Personlig kunne jeg tenke meg en med sånn snelle a la skikort; da kunne den vært festet i vesken min og så kunne jeg ta vesken bort til PCen, dra ut snoren, bruke brikken - men ikke være i stand til å gå fra brikken igjen. Det er slik jeg mister flest; jeg glemmer dem i andres maskin.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:29   #15
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Ja takk til det meste over.

Jeg ville hatt en sånn en:


(Kilde: youtube.com)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:33   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Den må ikke ha lokk som kan falle av og bli borte, eller enda verre, som henger igjen på nøkkelknippet etter at selve enheten er borte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:38   #17
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Egentlig er det med lokket viktigst for meg, på tross av bling-bling øyeblikket over. Men bling-blingen er nok praktisk, da, bortsett fra at det siste Teofelia sier der lett kan skje. Ellers skulle jeg ønske meg at det var lett å merke eller se hva som er lagret (om det ikke er kryptert selvsagt), siden jeg har flere eksemplarer. Cruzer har en som man kan dytte ut og inn, slik at man ikke mister hverken kork eller brikke, siden det er en og samme ting. Det er praktisk. Nøkkelring og etui må også være med. Stort minne, i hvertfall 4 giga eller mer.


Sist redigert av Balanse : 23-01-09 kl 00:03.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:59   #18
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Vi gav minnepenner til mange av våre kunder. Vi hadde logo på den, og vi la inn en reklamefim og prisliste til kundene våre. I og med at det var stort minne på den, så var det mye minne igjen som kundene kunne legge inn andre ting. Det var også en tråd i den, så den kunne henges rundt halsen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:03   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!



Gummiert, lokk, smal og i det hele tatt. Nesten alt hva det etterspørres her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:04   #20
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Designe USB-penn, trenger inspill!

Jeg har en link på jobbmaskinen min. Den er til en nettbutikk som har alle tenkelige typer minnepenner. Skal se om jeg husker på å ta den med hjem i morgen. (Linken altså.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
data, lette sabel, mening, syns, undersøkelse, usb


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no