Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 23:20   #41
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?


Satina

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:26   #42
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

VI har et stålbestill som heter Stil til penbruk mens hverdagsbestikket heter Sympfonie (også i stål)

Stil




Symphoni

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:50   #43
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har Nina Hardangerbestikk og litt Drage sølvskjeer og bestikk pluss Elisabeth teskjeer i sølv. Vi har aldri ønsket oss sølv. Vi har til og med vært ganske klare på at vi ikke er interessert i det, men enkelte i slekta synes visst det er helt nødvendig.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:50   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har dette fra Norsk Stålpress nå Stelton:

Det heter Aztec. Det bruker vi hver dag.

I tillegg fikk vi (flat) Rose, sølvtøy til 10 pers i bryllupsgave, samt arvet mye sølvtøy i samme mønster fra mannens mormor og oldemor(hvor store spisesjeer hadde man egentlig før i tiden? ). Bruker sølvet ganske ofte, og alltid når vi ha gjester.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:09   #45
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Dragon fra Ikea, samt et sett jeg ikke aner hva heter, men jeg fikk sånn stor koffert med ørten deler engang. Salig miks.
Jeg bryr meg overhodet ikke, og vil ikke ha penbestikk som skal ligge i en skuff (ikke penservise heller).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:11   #46
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin off: Hvilket bestikk har du?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Skaugum:

Denne liker jeg også veldig godt. Ga det bort til faren min i 60 års gave i fjor, men kunne absolutt ha tenkt meg det selv.

Ellers må jeg si at det var mange fine bestikk her. Mange jeg ikke har sett eller hørt om heller.
Jeg har lovt svigerfamilien at vi skal samle på bestikk eller servise til neste jul, så det blir enklere å gi oss gave


Sist redigert av Koma : 30-12-07 kl 01:05.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:45   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Jeg samlet på Carina i utgangspunktet. Da vi giftet oss fikk vi en god del Ramona. Disse passer igrunn godt sammen, så vi gadd aldri bytte det. Vi bruker Carina/Ramona til hverdags og litt finere middager.

Er det fest/høytid bruker vi tinnbestikk - vi har spisebestikk i Herregårdstinn og serveringsbestikk i Octavia.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:56   #48
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har Anita og Ramona Hardanger bestikk.



Og Arve sølvbestikk.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 00:57   #49
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?


Heidi fra Hardanger til pent, og et typisk pyttogpanne bestikk med sort skaft til vanlig. (Sistnevnte fikk vi til jul nå og det var en lettelse og fjerne de fire-fem ulike blandingene vi hadde i skuffen frem til nå.)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:17   #50
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvilket bestikk har du?

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Har akkurat begynt å samle på Cosmos fra Tilbords.

Her også!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:21   #51
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Jeg har dette:


Kjøpt til halv pris på Traktøren i fjor, dvs 800,- eller så for 4 deler til 6 personer. Jeg har til 12. Veldig fornøyd, et helt greitt stål hverdagsbestikk. Spesielt liker jeg de trillrunde skjeene.

Vi har sølvtøy til pent også, arvegods fra begge sider. Halvparten av knivene har elfenbensskaft... Min mann elsker sølv, men jeg kan styre meg. Ikke liker jeg å pusse sølv, og så synes jeg egentlig det er vel så pent å dekke med stål...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 01:38   #52
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har Tradisjon sølvbestikk. Farmor begynte å samle teskjeer til meg da jeg var liten, og jeg syntes alltid det var ekstra stas når vi hadde fingjester og jeg kunne få spise av mine aller fineste helt egne skjeer. Nå har vi bestikk til 10-12 kuverter ++




Og så har vi Silje stålbestikk fra Hardanger:


Vil gjerne fornye litt med noe røffere og enklere etter hvert, men er veldig glad i både sølvbestikket og stålbestikket.


Sist redigert av Kaija : 30-12-07 kl 12:34.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 02:25   #53
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Til hverdags har vi ¤Renessanse fra Hardangerbestikk... Å når jeg tenker meg om er det vel det vi bruker til fint også...

http://www.hardangerbestikk.no/renessanse.html

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 03:08   #54
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har Mira. Ikke helt komplett. Og vi har det fordi en bestemor av mannen ga barnebarna bestikk til jul og bursdager. Men da det var mannens tur (startet ved konfirmasjonen tror jeg), var nevnte bestemor begynt å bli dement og hadde glemt hele tradisjonen. Ergo syntes andre familiemedlemmer synd på ham (noe han selvfølgelig syntes var helt bak mål ) og begynte altså å gi bestikk av denne typen. Eller noe sånt. Nå har vi fått litt sammen, og siden vi er gift er alt vårt.

Til hverdags har vi et merkelig sammensurium i skuffen. Jeg prøver å innføre Dragon fra Ikea og få ut Bubble eller Boble eller hva det heter fra samme sted. Men mannen eeelsker det. Jeg kaster en og en. Dragon sine kakegafler og -kniver er forresten supre som barnebestikk!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 03:18   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har noe vervepremiebestikk fra Bokklubben som hverdagsbestikk. Det er helt enkelt, men med litt spesielle kniver.

Til fint har vi delvis ufrivillig endt opp med hardangerbestikket "Kristin". Mannen har fått telesølv av fadderne sine i ørten år, og da var det et lyst hode som mente at Kristin var det riktige å samle på. Da han traff meg hadde han allerede nok til endel.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 04:36   #56
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Carina fra Hardangerbestikk og Telesølv. På kjøkkenet har vi noe rimelig stålbestikk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 05:15   #57
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spin off: Hvilket bestikk har du?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ramona.

Vi har fått masse av dette til jul, så skal begynne og spare aktivt nå. Enkelt og pent.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 08:10   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Vi har dette:
Silje fra Hardanger

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 08:12   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Jeg liker sølv, jeg, og skal ønske meg dette:

Gourmet, heter det. Nydelig. ligger utrolig godt i hånden og har kniver det går an å skjære med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 11:53   #60
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket bestikk har du?

Til fint har vi Renessanse fra Hardangerbestikk og Telesølv sølvbestikk (har ikke til så mange ennå)

Til hverdags har vi et stålbestikk kjøpt på Bokklubben. Helt greit. Deilig å ha likt til mange.. hehe.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no