Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lysfat med kubbelys

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 15:25   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lysfat med kubbelys

Kjøpte meg et fint fat til å ha 4 kubbelys på nå i jula, med noe sølv"sand" i bunnen. Ble kjempefint! Men er så skuffa etter å ha brent det noen dager.. All stearinen ligger jo utover fatet.. det rant jo faktisk ut på bordet også en gang.. ungene kaller det vulkanen og lava.. hehe. All den fine sølvsanden og kulene jeg hadde er fullstendig dekt av stearin!

Blir deres slik? Eller har jeg valgt dårlige lys? (de var ganske dyre, så jeg trodde de var veldig bra).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:27   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Enkelte lys svømmer over, ja. Irriterende. Nå husker jeg selvsagt ikke hvor jeg kjøpte de ikke-svømmende lysene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:28   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enkelte lys svømmer over, ja. Irriterende. Nå husker jeg selvsagt ikke hvor jeg kjøpte de ikke-svømmende lysene.

Rop ut hvis du kommer på det!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:33   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

De svømmer over om de står for tett. Uavhengig av kvalitet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:43   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

De svømmer over om de står for tett. Uavhengig av kvalitet.

Det var det jeg skulle si. Når de står veldig tett blir det veldig varmt og da smelter de fortere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:44   #6
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Aha, kanskje det er det som er saken. Får forsøke å endre litt neste gang. Takk for svar!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:48   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Eg brukar kubbelys i ulike høgder for å unngå at dei smeltar kvarandre. Dessuten er det lekkert med asymmetri.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:49   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg brukar kubbelys i ulike høgder for å unngå at dei smeltar kvarandre. Dessuten er det lekkert med asymmetri.

Det hjelper ikke om de står for tett. De laveste vil likevel få de høye til å renne over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:52   #9
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Anbefaler ivertfall ikke kubbelysene fra Ikea....

Jeg har kubbelys på sølvfat alt hat gått fint helt til jeg var så dum å kjøpte billige kubbelys der...
Det tok helt av...utover bordet ,duk å alt...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:02   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Jeg bruker de billige fra Ikea og har ingen problemer med at de renner utover.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:17   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Jeg har pleid å sette lysene for tett. Men jeg ser på mange kubbelys nå at de er merket med minimumsavstand 10 cm til nærmeste lys. Lykke til!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:22   #12
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Jeg kjøpte noen dyyyyre lys før advent, sett med 3 forskjellige høyder. Sparte dem helt tuil julaften, men de smelta og fløyt utover. Nå skjønner jeg hvorfor, for de står inntil hverandre... Takk, lært noe nytt nå...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:38   #13
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Jeg kjøpte noen dyre lys på Cornelias Hus som rant utover hele fatet og pynten. Byttet de ut med noen billige fra Nille som ikke renner og holder seg kjempefine

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:20   #14
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Ikea og Plantasjen.
Har alltd hatt mellomrom mellom lysene så vet ikke hvordan disse blir om de står for tett.
Kremmerhuset sine rant synes jeg (tror det var slike SIA lys).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:25   #15
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Jeg bruker mye Nille lys. Men det er viktig å trimme kanten, ikke la de brenne for mye og alt det der.
Ikke sette de for tett, og for meg funker det best om de er asymetriske.. Aner ikke hvorfor.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:28   #16
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Bruker også mengder av IKEA sine lys, men passer på å ikke sette dem for tett. Gidder sjelden å trimme kanten, men forsøker å ikke tenne dem for så å slokke dem etter ti minutter, de må brenne en stund når de først er i gang.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:44   #17
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Trimme kanten?

:kubbelysnovise:

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:50   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Kan melde at den lyskua med nisselue jeg har hatt liggende i 20 år og som jeg brant idag også fløt veldig utover - dessuten burde han hatt egen veke i hodet *hjelpsom*

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 00:23   #19
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Trimme kanten?

:kubbelysnovise:

Jeg skjærer av kanten, så den ikke bøyer seg. Den skal ikke være høyere enn en cm. Ikke spør hvorfor, men jeg fikk beskjed om å gjøre det og det funker. Jeg lar mine lys stå maks en 6-7 timer, og trimmer kanten når den er varm.
Første gang man tenner lyset skal den ikke brenne mer enn et par timer, for å få en kant.
Og trimme veka er viktig. Det glemte jeg.. Den må ikke bli for høy.
Ellers kommer kubbelyspoliti.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 01:09   #20
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Lysfat med kubbelys

Fikk forresten nettopp vite av ei som jobber på et lysstøperi at kubbelys skal ikke brenne under fire timer , for eller brenner veken seg nedover å du får ikke brent opp kubbelyset..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no