Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teppehjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 22:44   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Teppehjelp

Jeg må kjøpe nye tepper til stuen. Både til sofaen og til spisestuen. Hva slags tepper kjøper man nå? Har sett på sånne flosstepper, både ull og syntetisk. De er fine men er de praktiske? Setter flekker seg lett og kan de rengjøres enkelt? Hva er forskjellen på alle disse flosstypene? Leser om heatset og alt mulig rart.

Noen som kan hjelpe meg i teppejungelen? Vil ha kule, fine og praktiske tepper.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:29   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Ingen som kan noe om tepper, eller som har flosstepper selv og vil dele erfaringer?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:37   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppehjelp

Jeg er en teppenovise, men vi kjøpte to flosstepper i sommer. Det ene var ren ull og det andre var mye ull og litt noe annet (husker ikke). Det i ren ull har lengst tråder. Begge ble kjøpt på tilbud på Møbelringen (satt ned til 2500 fra 5000 - de er i størrelsen 170x230). Begge er naturhvite og fra Lone tepper. Har skjønt i ettertid at vi var veldige heldige med tilbudet og at Lone tepper er en kvalitetsprodusent. Teppene loer ikke. Det i ullblanding loet bittelitt de første ukene, men bare slik at vi så det på støvsugerhodet når vi støvsuget, hvis du skjønner hva jeg mener.

Enkelt å holde rent. Flekker forsvinner uten problemer med våtservietter (ferske flekker) eller tekstilshampoo (inntørkede flekker). Dette gjelder også f.eks. rødvin.

Følte meg ganske modig da vi skaffet naturhvite tepper, men det har gått utrolig bra og vi er kjempefornøyd. Har hatt teppene i ca. et halvt år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:09   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teppehjelp

Ett tips: ikke kjøp flosstepper på IKEA.. *Mopper HVER dag*

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:58   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Nei IKEA-teppe blir det ikke.

Møbelringen har kampanje på Lonetepper nå i januar. Det er ikke ull men noe lofritt. Trodde ull røytet ganske bra så tenkte å kjøpe noe ikke ull.

Vi har varmekabler så må kunne brukes oppå varmekabler også.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW

Sist redigert av Stikka : 29-12-07 kl 23:32. Årsak: Ikke Bohus
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:01   #6
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teppehjelp

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ett tips: ikke kjøp flosstepper på IKEA.. *Mopper HVER dag*

Vi måtte kaste vårt.. Den ble helt ille. SKjønner ikke at de kan selge det engang..
Men de har et teppe der som ser bedre ut..

Jeg ville for all del ikke kjøpt syntetisk og absolutt hatt gummi under om mulig.
Det er mine eneste råd.. Vi kan ikke ha tepper mer, siden datteren blir mer og mer allergisk.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:19   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.


Jeg ville for all del ikke kjøpt syntetisk og absolutt hatt gummi under om mulig.
Det er mine eneste råd..

Tror at jeg ikke kan ha gummi under når jeg skal bruke de på varmekabler. Hvorfor anbefaler du gummi under?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:36   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teppehjelp

Hvis jeg skulle hatt noen tepper, med små barn og høy sølefrekvens så ville jeg valgt noen tepper i en veldig hard finish, type hamp/jute. Likt dette



Myke tepper får komme når jeg har barn som ikke sjekker hva som skjer når de tømmer et glass på hodet.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:46   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teppehjelp

Jeg synes det var fint hos dere uten tepper jeg!

Praktisk med sånne tepper som Pamina foreslår. Vi har et rundt flossteppe fra Bohus. Fornøyd med det, jeg orker ikke tepper som loer.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:56   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppehjelp

Vi kjøpte et knyttet fast teppe i 100% ull på Ikea i sommer. Det var fint med en gang, og rimelig, men det nupper og loer jo noe aldeles fryktelig. Så nå har det nettopp blitt degradert til musikkrommet i kjelleren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:58   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppehjelp

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ett tips: ikke kjøp flosstepper på IKEA.. *Mopper HVER dag*

Signerer høylytt. Det blit nytt teppe rett etter jul!!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:29   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Teppehjelp

Vi har kjøpt flossteppe på Skeidar og det røytet enormt de første par ukene, det tror jeg muligens man må regne med med mindre man kjøper de dyreste variantene i ren ull. Det hjalp veldig å base det ute i snøen, det virker som om teppefibrene filtet seg litt mer sammen og nå røyter det ikke i det hele tatt. Vi har hatt det i over ett år og er veldig fornøyde.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:39   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Jeg har kun ett teppe i huset og det er bilmatta på ungen sitt rom. Jeg liker ikke tepper, så jeg har ikke så mye å bidra med. Mitt hjem ble 100 ganger bedre den dagen jeg bestemte meg for å kaste alle teppene.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:35   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Nå har jeg bare teppe under spisestuen og er egentlig fornøyd med å ikke ha flere. Men når vi får nytt gulv og alt blir hvitt så tenker jeg at jeg trenger teppe under sofaene også, for å lune litt. Kanskje jeg skal vente og se hva jeg synes når gulvet kommer.

Under spisestuen må jeg uansett ha nytt teppe. Ikeateppet der har sett sine bedre dager. Hva har man under spisestuen da? Flossteppe er kanskje ikke tingen der eller?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:45   #15
mamsi
Nybegynner
 
mamsi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
Innlegg: 27
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Teppehjelp

Vi har teppe kun under sofagruppen, og det er et flatvevd teppe fra Ikea. Veldig lett å støvsuge det, alt holder seg kun på overflaten. Har nå hatt det 4-5 mnd og det er like fint enda.

__________________
04 og 06
mamsi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:48   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teppehjelp

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Signerer høylytt.

Med bråkepenn da?

Vi har gått for "hårløse" tepper. Aner ikke hva de heter, men fine er de.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:56   #17
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Teppehjelp

Jeg har sett meg ut et fint teppe på Ikea.Det er langhåret i ull og kostet bare 498,- er det dette dere har dere som klager på loing? Str.140x200.
Håper ikke det, jeg hadde tenkt å kjøpe det til uka,men blir skeptisk nå

Synes det var veldig fint!

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:13   #18
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Teppehjelp

Har du funnet tak i teppe?

Jeg kjøpte nytt teppe i går, på Bohus. Skal ha under spisebord, så jeg lette etter et som var litt "hardvevd". Fant et ok til 499kr. I salgskatalogen.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:28   #19
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teppehjelp

Har ikke kjøpt teppe ennå. Tror jeg har landet på et syntetisk fra Lone. Garantert lofritt og enkelt å vedlikeholde. Men jeg vil få montert gulvet først, så jeg ser hvordan det blir med farger.

B@mbi: Har du link eller bilde?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:32   #20
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Teppehjelp

http://www.bohus.no/default.asp?page...1717&p1717_v=1

Det ser jammen ikke så pent ut på disse bildene. Penere i virkligheten.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no