Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode oppbevaringsløsninger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 21:05   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gode oppbevaringsløsninger

Vi som bor i leilighet er avhengig av smarte oppbevaringsløsninger på den begrensede plassen vi har. Jeg har funnet noen gode ordninger, men tar gjerne mot tips om flere.

Mine tips:
- Billy bokhylle (av den lavere typen) med ekstra hylleplate som skohylle. Endelig får alle skoene våre plass! Og oppå har vi hver vår kurv til luer, skjerf og votter.
- Vi har så smalt bad at vi ikke har plass til skittentøyskurv der inne, så jeg har plassert en lekker pedalbøtte i flettet "kvist" eller hva jeg skal kalle det, rett utenfor i gangen. Den er ganske stor, så den rommer en del skittentøy, og så er den veldig fin.
- Bokser i hyllene til ting som ellers flyter rundt omkring.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:09   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Sengeskuffer. Det løste oppbevaringsproblemet på barnerommet!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:13   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Kaste kaste kaste. Og la gjenværende ting ha sin faste plass. Lage egne steder for "rot" der det ikke synes (på en egen hylle eller oppi en boks). Jeg har i tillegg egne steder for "mannens rot" som jeg kan rydde de til når jeg føler for å få de ut av veien.

Sesongting pakkes vekk og merkes skikkelig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:17   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

å bygge senga litt høyere enn vanlig gir masse oppbevaringsplass under. Sånne avlange kjøkkenskap helt oppunder taket er også fine til å lagre ting i, uten at de er i veien.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:31   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Knaggrekke til å henge over dørens ytterkant. Vi har sånne på "innsiden" av alle dørene våre. Da kan man henge klesrot der uten at noen ser det.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:36   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Alle langkoster/moppestativ etc. henges på krykkeholdere (fås i pakker på f.eks. biltema). Det er deilig å slippe å ha det stående på gulvet med fare for å velte dem osv.

Vi har kjøpt verktøybakker til å samle smårot i, for å holde det mer ryddig i hyllene i skapet.

Plasser et skap der hvor du har den gamle garasjehylla, det er utrolig hvor mye ryddigere det er når man får lukket inne rotet bak en dør.

Kast, kast, kast.

I garasjer, heng opp snømåken, riven, kosten osv på krykkeholdere, egnede knagger, heng opp dekk.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:00   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Tusen takk for gode tips! Jeg lurer på om jeg noen gang vil føle at det ikke er rotete hjemme. Særlig klærne som ikke er skitne, men brukte, er et stort problem.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Knaggrekke til å henge over dørens ytterkant. Vi har sånne på "innsiden" av alle dørene våre. Da kan man henge klesrot der uten at noen ser det.

Dette har vi allerede på dørene våre, det er utrolig smart!

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Alle langkoster/moppestativ etc. henges på krykkeholdere (fås i pakker på f.eks. biltema). Det er deilig å slippe å ha det stående på gulvet med fare for å velte dem osv.

Genialt! Det skal jeg definitivt få tak i! Nå står moppen bare i en krok og velter over alle som kommer i nærheten.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:03   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Knaggrekke til å henge over dørens ytterkant. Vi har sånne på "innsiden" av alle dørene våre. Da kan man henge klesrot der uten at noen ser det.

Hva slags knaggrekke? :intrisert:

Mitt tips er forøvrig å systematisere klesvasken i ulike dunker. IKEA har noen geniale, frontmatede bokser som kan stables. Nå skal jeg gå og vaske klær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:16   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Å pakke bort klær etter sesong, men det er kanskje selvsagt.

Vi har store pappesker fra Ikea som alle er merket godt. Slik blir også boden ryddigere.

Sånne firkantete kurver som passer perfekt inn i Billy-hyllene er gull verdt. Vi har f.eks. en hver i stua, for småting og slikt som ellers blir liggende og slenge.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:22   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sengeskuffer. Det løste oppbevaringsproblemet på barnerommet!

Samme her. I tillegg har jeg flettede kurver med lokk på til ting og tang oppå skapene på soverommet. De ser litt finere ut enn mange andre oppbevaringskasser. Har sengetøyet i sengeskuff med lokk på - bed-roller heter det vel - under min seng, og ungene har på rommet sitt til diverse leker o. a.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:27   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Jeg liker ikke sengeskuffer. Jeg synes de vanskeliggjør gulvvask - særlig når man bare vil tørke raskt over uten å flytte en haug med ting først.

Å sortere alle leker, pakke de litt bort innimellom, og lære barnet/barna å rydde de på plass i kassene sine om kvelden er og et godt husmortriks

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:49   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Denne tråden må jeg følge med på. Vi er fire stk. i en leilighet på under 80 kvm. Jeg begynner sterkt å merke behovet etter gode oppbevaringsløsninger.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:12   #13
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva slags knaggrekke? :intrisert:

IKEA har denne her:

Henges over døra og lager ingen merker.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:20   #14
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

IKEAs er ok, men jeg har faktisk byttet over til en type fra Åhlens som har knagger som går oppover. Den fungerer best til klær som ikke har hemper.

Håndklær ol med hemper fungerer veldig bra på IKEA-knaggene.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:22   #15
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Abonerer...

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:31   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Med små barn i huset: ha plastbakkene som fravokste klær skal pakkes ned i tilgjengelig der du bretter töy.

Jeg elsker expedithyllene fra ikea. Vi har både i stua og på rommet til Try, dermed kan lekekasser (brånäs kurv) bytte plass når han vil ha variasjon, eller mor er lei togbane i hele stua. En av kurvene er forresten forbeholdt stueræl, så en kan få det kjapt ut av syne. Det er ikke så ille å rydde den ene kurven i ny og ne.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:44   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Må få skaffet sønnen min en slik knaggrekke til dra. Han slenger alltid klær på gulvet og lar de ligge. Jeg holder på å bli gal!!!!!!!




(erindrer at jeg gjorde nyaktig det samme selv i min ungdom.... :S )

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:05   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Montere to Ikea plastposerør til innside av kjøkkenskapdøren, et til plastposer og et til kjøkkenhåndklær. I tillegg til at kjøkkenhåndklene tar liten plass når de blir oppbevart slik, slipper man å brette dem.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:07   #19
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Montere to Ikea plastposerør til innside av kjøkkenskapdøren, et til plastposer og et til kjøkkenhåndklær. I tillegg til at kjøkkenhåndklene tar liten plass når de blir oppbevart slik, slipper man å brette dem.

Krøllete kjøkkenhåndklær? Lovlig? Du er et geni, Daffy! *smask*

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:52   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringsløsninger

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva slags knaggrekke? :intrisert:

Mitt tips er forøvrig å systematisere klesvasken i ulike dunker. IKEA har noen geniale, frontmatede bokser som kan stables. Nå skal jeg gå og vaske klær.

Åh! Det kunne jeg også ha skrevet! Vi også sorterer i dunker fra IKEA. Fargede sådanne, der innholdet skal i boksen med samme farge. Mørke klær i den mørkeblå og sånn. Slik at også Mr. Norway skal kunne sortere.

Knaggrekken vi har er den som IOA har satt inn bilde av over. Koster under en hundredelapp på IKEA. Jeg så forresten nokså lik (helt likt konsept, ørlite annerledes design) på Åhlens i forgårs.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no