Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-22, 09:18   #81
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Men pokker ta Floksa, her skal jeg kosegruffe med Såpekassetråden og så har du noe jeg ble glad av. Dagen er nå offisielt ødelagt. Hurra for poden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 10:17   #82
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Åh Floksa- så supert

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 17:35   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Fordomsfulle, dumme og slemme folk som skriver fæle ting om transfolk, om "hen" og om pride.

Jeg kjenner flere sårbare skeive folk som blir så utrolig lei seg. Fordi Øystein og Berit mener at "det er bare to kjønn - lev med det". Eller "hvis jeg føler meg som en katt, vil du kalle meg Pus?"

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 22:39   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg blir også irritert, tendenserer mot sint, når jeg leser sånt. Noen er så innmari dumme, de får leve med det. Men at dumheten deres sårer/skader andre, det er til å bli sint av.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 22:53   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Fantastisk, Floksa!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 23:24   #86
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Fordomsfulle, dumme og slemme folk som skriver fæle ting om transfolk, om "hen" og om pride.

Jeg kjenner flere sårbare skeive folk som blir så utrolig lei seg. Fordi Øystein og Berit mener at "det er bare to kjønn - lev med det". Eller "hvis jeg føler meg som en katt, vil du kalle meg Pus?"

Det er mange duster ja..
Jeg gidder ikke bry meg om de. Om noen er stygge med meg så svarer jeg bare - jaja da er vi uenige da.



Jeg ville svømme men så tørr jeg ikke helt gå i basseng med epilepsi.

Men det er jo alltid interesangt med basseng og garderober i forhold til å være trans da fordi hva er riktig?
Jeg går i biologisk kropp garderobe selv om kanskje hode tenker herre garderobe. Men det har blitt påpekt mange ganger - herre garderobe er der. Eller - går ikke du feil?
Jeg sier bare - kroppen er foreløpig jente.
Fordi det er den, inntil videre

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 12:13   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Folk. Går. Så. Jævlig. Sakte!! Og i bredden!! Innser at akkurat det problemet er det jeg som eier, som alltid skal skynde meg så jævlig og syns det er ubehagelig å lunte, MEN:

STÅ for SVARTE til HØYRE i rulletrappen, så folk kan GÅ TIL VENSTRE!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 12:17   #88
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk. Går. Så. Jævlig. Sakte!! Og i bredden!! Innser at akkurat det problemet er det jeg som eier, som alltid skal skynde meg så jævlig og syns det er ubehagelig å lunte, MEN:

STÅ for SVARTE til HØYRE i rulletrappen, så folk kan GÅ TIL VENSTRE!

HELLYES!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 12:26   #89
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk. Går. Så. Jævlig. Sakte!! Og i bredden!! Innser at akkurat det problemet er det jeg som eier, som alltid skal skynde meg så jævlig og syns det er ubehagelig å lunte, MEN:

STÅ for SVARTE til HØYRE i rulletrappen, så folk kan GÅ TIL VENSTRE!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

HELLYES!


Ja!

Og så trenger man ikke å stoppe det øyeblikket man har gått av rulletrappen, og uten tanke for alle som kommer bak og også vil av, for å diskutere hvilken café man skal på, hvor man skal møtes etter handlerunden eller hvilken vei Jernia er. Gå nå til side først!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 12:29   #90
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja!

Og så trenger man ikke å stoppe det øyeblikket man har gått av rulletrappen, og uten tanke for alle som kommer bak og også vil av, for å diskutere hvilken café man skal på, hvor man skal møtes etter handlerunden eller hvilken vei Jernia er. Gå nå til side først!

Både denne og de siterte tiltredes 114 %. Jeg har to ganger vært nødt til å gå på folk for å komme av rulletrappa, det er skummelt det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 12:33   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ja, jeg er så hjertens enig. Jeg får fnatt når jeg er på storsenteret, for der breier folk seg på rullebåndene. Og det finnes ikke noe trapp jeg kan ta i stedet heller. Og heisen vil jeg jo ikke okkupere for de som trenger den.

Og i samme slengen: IKKE KJØR MOT KJØRERETNINGEN I P-HUS. OG HUSK AT ER DET MERKET MED VIKEPLIKT, SÅ GJELDER DET LIKE MYE DER SOM UTE I TRAFIKKEN! Jeg er SÅ. LEI. av at folk ikke tar hensyn til pilene og at de ikke viker. Når man kommer opp en bratt rampe, så er det jo klart at man ikke kan bråstoppe for en bil som kommer fra venstre, som man ikke kan se før man er oppe. Ærlig talt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:10   #92
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Nittedal kommunestyre (med rådmann) kan ta seg en bolle så svær at de kveles av den! Faen!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:48   #93
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk. Går. Så. Jævlig. Sakte!! Og i bredden!! Innser at akkurat det problemet er det jeg som eier, som alltid skal skynde meg så jævlig og syns det er ubehagelig å lunte, MEN:

STÅ for SVARTE til HØYRE i rulletrappen, så folk kan GÅ TIL VENSTRE!

Turistsesong på Oslo S er et MARERITT!
Rulletrappa er nå en ting, den kan velges bort, men å gå i bredden på den eneste veien ned til perrongen og så ikke flytte seg når det kommer noen løpende, det burde medført obligatorisk bortvisning fra området til man har lært seg allmenn fornuft.

Og: Når du er gått av rulletrappa eller inn en dør og må stoppe for å tenke deg litt om: FLYTT DEG FRA FLASKEHALSEN!! Ellers får du raskt en litt hissig pendler i hekken.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:50   #94
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja!

Og så trenger man ikke å stoppe det øyeblikket man har gått av rulletrappen, og uten tanke for alle som kommer bak og også vil av, for å diskutere hvilken café man skal på, hvor man skal møtes etter handlerunden eller hvilken vei Jernia er. Gå nå til side først!

Der ja, jeg ble så hissig at jeg ikke engang så at noen andre allerede hadde sagt det.

Bråstopping er generelt ikke noe lurt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 09:04   #95
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Enig med de siste talerne her. Folk er blinde og hensynsløse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-22, 18:20   #96
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Det burde være en slags quiz med minimumsnivåkunnskap i appen når man plukker opp en el-sparkesykkel som må besvares med rette svar før den låses opp.
*Vet du hvilken side av veien du skal kjøre på?
*Har du større forståelse for trafikkregler enn en 3-åring?
*skjønner du hva et fortau skal brukes til, og av hvem?
*Forslag til en fornuftig parkering av doningen?
*Forstår du at det er for ditt eget livs beste at du ikke får låst opp sykkelen pga for mange gale svar? At vi faktisk med dette redder deg fra å bli iskaldt kvalt eller lugget så det kjennes i 14 dager, evt med øreriving av iILLSINTE kvinnemennesker på 50+?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-22, 21:20   #97
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Helt enig!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-22, 22:08   #98
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Så denne nå, og kom på denne tråden og særlig innlegget til Nextlife.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...df-86-a429259f

Mann ble angrepet av eldre dame på el-sparkesykkel.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-22, 23:01   #99
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Så denne nå, og kom på denne tråden og særlig innlegget til Nextlife.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...df-86-a429259f

Mann ble angrepet av eldre dame på el-sparkesykkel.


Det der kunne så vært meg.
Min rant kom etter å ha prøvd å manøvrerer en tung rullestol gjennom en jungel av IDIOTER på sparkesykler alle plasser de ikke skulle være, og hensatte doninger MIDT på fortauet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-22, 22:48   #100
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Helvete heller, USA! Man kan da for faen ikke fjerne rettighetene til selvbestemt abort!!!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no