Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Klipper dere gresset på helligdager?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-12, 22:47   #61
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Vi klipper på søndager, men unngår helligdager så godt det går. I plenklippesesongen så snakker vi om pinsa, 1. og 17. mai og himmelspretten. Det klarer vi å unngå.

Men hver søndag - det synes jeg (lov eller ikke lov) er litt tøvete. Sånn som livet er i dag for de fleste er man avhengig av to fridager i helga for å få gjort sånne ting. Uka går gjerne uten at man får gjort det. Jeg irriterer meg mer over naboer som klipper plenen etter halv ti midt i et boligområde med masse småunger. Selv om jeg innser at vi ikke har noe vi skulle ha sagt om det heller.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 22:48   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Vel, vår velforening sier følgende:

Sitat:


Kunne man i større
utstrekning gjort støyende aktiviteter
samtidig? Har dere gode forslag –
eksempelvis: aldri på søndager, før
kl. 17 på lørdager, før kl. 18 på andre
dager?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 22:50   #63
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Oi - der bør det være enten en del hjemmeværende mennesker eller utrolig langt gress i støytene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 22:56   #64
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Plenen vår hadde trengt ein klipp. Sårt. Men eg ventar til tirsdag. Her er det stilt på søndagar.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:00   #65
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Oi - der bør det være enten en del hjemmeværende mennesker eller utrolig langt gress i støytene.

Mener du det? Er dere ikke hjemme før 17 på lørdager eller aldri to voksne mennesker hjemme før 18 på hverdager?

Nei. Jeg klipper ikke gress eller gjør annet bråkete arbeid på søndager. Nå har jeg ikke en veldig velstelt hage heller da. Og jeg irriterer meg dersom det er mye bråk da. Jeg synes det er deilig med en stille dag i uken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:03   #66
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Mener du det? Er dere ikke hjemme før 17 på lørdager eller aldri to voksne mennesker hjemme før 18 på hverdager?

Nei. Jeg klipper ikke gress eller gjør annet bråkete arbeid på søndager. Nå har jeg ikke en veldig velstelt hage heller da. Og jeg irriterer meg dersom det er mye bråk da. Jeg synes det er deilig med en stille dag i uken.

Jo, på lørdager kan det nok gå - men før 18 midt i uka, da må vi nok innstille middagen den dagen. Vi spiser middag kl 17. Da kommer den hjem som ikke henter/handler og lager mat. Vi har såpass stor tomt at vi nok ikke rekker det etter middagen.

Akkurat for vår del, så har vi veldig fleksible jobber, så det hender mannen min reiser hjem tidlig fra jobben for å klippe plenen, for det er jo også en litt værbetinget aktivitet. Og ofte behøver man å gjøre det mer enn en gang i uka.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:04   #67
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Klipper plen på søndag hvis det passer seg slik, men normalt ikke på helligdager.

Etter at jeg hadde konkludert med at plenklippen måtte utgå til i morgen startet først en nabo opp motorklipperen, når han vel var ferdig startet neste. Da tenkte jeg at min håndklipper neppe kunne gjøre noe fra eller til, så jeg heiv meg på trenden... Så mye for de prinsippene.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:07   #68
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Klipper plen på søndag hvis det passer seg slik, men normalt ikke på helligdager.

Etter at jeg hadde konkludert med at plenklippen måtte utgå til i morgen startet først en nabo opp motorklipperen, når han vel var ferdig startet neste. Da tenkte jeg at min håndklipper neppe kunne gjøre noe fra eller til, så jeg heiv meg på trenden... Så mye for de prinsippene.

Det hadde nok jeg også gjort.

Hos oss er det mange som klipper på søndager, så da tenker jeg at det er greit nok.

Vi bor ikke SÅ tett heller. Vi har to naboer som grenser til hagen vår, så det er ikke et kjempestort problem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:21   #69
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.


Etter at jeg hadde konkludert med at plenklippen måtte utgå til i morgen startet først en nabo opp motorklipperen, når han vel var ferdig startet neste. Da tenkte jeg at min håndklipper neppe kunne gjøre noe fra eller til, så jeg heiv meg på trenden... Så mye for de prinsippene.

Nabolaget her har en meget avslappet holdning til slikt. Er det godvær og tid for klippe plen på en helligdag, så gjør man det. Heldigvis, tenker jeg, for slik en normal trøndersk sommer er, så må man bare benytte seg av de anledningene som byr seg.

Jeg var riktignok alene om klippingen i dag. Ut fra lydene å bedømme så tok de fleste seg av dette i går. Men jeg så naboer som trillet vekk gress og hageavfall, så de jobbet ute.

Er det konfirmasjoner eller andre feiringer i nabolaget, så tar alle hensyn til det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:27   #70
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Her i nabolaget ble det klipt gress, kjørt traktor og henger, gravemaskin, og et par ganger har en firehjuling rusa forbi hagen Vi har malet hus, og kjørt stillas og lift hele dagen

Vi har heldigvis ikke fått besøk av politiet, for jeg viste ikke at det var helligdagslov 1. pinsedag
Samtidig så måtte vi få malt huset mens det enda var vær til det, og heldigvis for deg, for i kveld kom regnet

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:57   #71
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Her i nabolaget er det ingen som klipper på søndager, i morgen ettermiddag kommer jeg nok til å driste meg ut den timen det tar å klippe plenen vår, pinse eller ei.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 00:08   #72
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

I dag syndet vi. Mannen tok en kjapp klipping, unnagjort på ca 5 min. Grunnen var at vi skulle ha selskap i dag, og som vanlig er alt i siste liten. Jeg var opptatt med baking og kom ikke på at det ikke var helt stuerent før det var for sent. Mannen tenker aldri på slike ting.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 00:34   #73
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Jeg bor på bygda og følger naboen på slike dager. Når bøndene fyrer opp traktoren, forhøsteren, plenklipperen, vedkløyveren, what ever, så følger vi på. Her blir gresset slått når det trengs og om naboen sutrer over at vi bruker plenklipperen på i pinsen, så tar han hevn med å bruke forhøsteren dag og natt noen uker seinere. Vinn - vinn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 07:22   #74
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Jeg håper noen av naboene setter igang sine klippere i dag, for plenen vår er snart så høy at bi måt til med ljå. Der får vi igjen for å reise på fest på fredag og å være ubrukelige på lørdag.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:33   #75
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Her vi bur nå, er det akseptert å klippe plenen på søndagar. Der eg har vekse opp er det ikkje det, og brudd helgedagsfreden blir sett alvorleg på i nabolaget. Så eg trur det i praksis kjem litt an på nabolaget. Her er den utskrivne normen at ein styrer unna bråkete hagearbeid, dersom ein ser at naboen har middagsselskap i hagen, men at det elles er greit å klippe plenen når det er opphaldsver.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 18:37   #76
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Vanlige søndager er det rimelig stille i vårt nabolag, slik var det også i går 1.pinsedag. Men i dag ble den ene klipperen etter den andre fyrt opp, og vi fulgte etter. Nå er både plen og hekk fine og ny klippet, og det trengtes. Virkelig.

Vi har dessuten vært på hagesenteret og kjøpt blomster og urter, og nå er krukker og urner fylt med hygge og nytte. Verandakassene er dog tomme fremdeles, og forblir det i år.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:10   #77
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Jeg har klippet plenen i dag, i ca. en time. Be that as it may... Tror i alle fall naboene på den ene siden verdsetter vår plen nyklippet mer enn de verdsetter den freden jeg ødela.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:15   #78
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Mannen i huset klippet visst plenen mens jeg og yngstemann var på sykkeltur.
Vi bor i et borettslag med rekkehus og har bodd her i litt over 8 måneder, har bedt om husordensregler, men de har vi ennå ikke fått(TTT).
Så vi vet faktisk ikke hva som er reglene her, der vi bodde før kunne man bråke på søndager etter kl 12 frem til kl 18, på lørdager fra 7-18.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:29   #79
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

I dag har hele nabolaget vært ute og klippet gresset så da slengte jeg meg på. Med tanke på hvordan hagen her så ut før så tror jeg egentlig at naboene heller vil høre litt bråk enn at hagen skal se slik ut igjen.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:35   #80
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klipper dere gresset på helligdager?

Vi skulle skrape maling i dag. Jeg tenkte at det ikke bråker. Men det gjorde det. Og svosj så var gressklipperen i gang hos naboen også. Nå regner jeg med at vi går over i historien som De Som Ødela Pinsen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no