Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til bursdagsmat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 09:32   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til bursdagsmat

Jeg blir 40 i morra ( ) og skal ha familieselskap. Serverer først varm mat, så kaker. Moren min stiller med marsipankake, ungene vil gjerne ha brownies. Egentlig er det sikkert nok kaker ift antall gjester, men to av gjestene hhv. liker ikke og bør ikke spise for søt mat, så jeg leter etter noe jeg kan servere som er i kakesjangeren uten å være for søtt. Ja, og så må jeg klare å lage det i kveld eller i morra formiddag, og jeg er ingen dreven kakebaker.

Noen tips?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:35   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til bursdagsmat

Til pappa, som er diabetiker, pleier grove vafler med sukkerfritt syltetøy å være greit. I tillegg pleier vi alltid å ha oppskåren frukt av ulike slag på bursdager og lignende arrangementer.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:36   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bursdagsmat

Frukt var lurt, ja. Jeg har ikke vaffeljern. Sier vel det meste om husmorevnene mine ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:39   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til bursdagsmat

Stek lapper! Godt alternativ til vafler, også trenger du bare stekepanne.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:32   #5
Mazaro
Fullverdig medlem
 
Mazaro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 71
Mazaro er litt kul
Standard

Sv: Tips til bursdagsmat

Vet ikke om dette er i seneste laget. Men jeg vil bare tipse om en enkel desær som faller i smak hos de fleste. Kutt en milon opp i passe små biter og ha jordbær. (Man får frosne jordbær i frysedisken i de fleste mat butikker.) Legg de frosne jordbæra nederst i et gjennomsiktig glass. Legg melonbitene oppå. Og hel over gele oppblandet i halvparten av det vannet som står på gelepakkens oppskrift. Gjene kiwi gele, den har en fin grønnfarge. La det stå i kjøleskapet over natten. Både lekkert å se på. Og smaker aldeles nydelig. Man spiser med teskje rett fra glasset. Gjene ha litt vaniljesaus tilgjengelig for dem som ønsker å ha det på. Snadder. ;-)

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no