Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glutenfri kålstuing

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 12:27   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Glutenfri kålstuing

Hvor mye maisennamel må jeg ha for å erstatte 4ss hvetemel? Og blir fremgangsmåten ellers den samme?
Jeg lager en "hvit saus" med kraft fra kålkokevannet som basis for stuingen.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:33   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri kålstuing

Ha i fløte eller melk (hvis det tåles) og litt kokekraft og lys maizenajevner, så blir det sikkert veldig bra. Jeg ville prøvd meg frem og sett litt hva som står på pakken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 31-10-10 kl 12:50.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:38   #3
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri kålstuing

Det står på pakken at man skal bruke 1 ss maisenna til 1 dl væske når man lager stuing, så da spørs det hvor mye kraft du bruker. Vanlig maisenna skal blandes/løses opp i kald væske, så du må blande pulveret i litt kaldt vann før du blander det med kålkokevannet (som sikkert er varmt).

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:50   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glutenfri kålstuing

Ok, takk for svar! Håper på å få litt rutine på det her snart, er så dårlig til å prøve meg fram med sånt.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:51   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri kålstuing

Jeg liker maizenajevner, for den kan drysses i kokende væske men man må huske å gi den litt tid, for den tykner ikke med en gang.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no