Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone og utlandet

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 15:06   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

På iPhone? Nei. Du trenger mobilnett for å laste ned kartet. Man må ikke nødvendigvis ha 3G, men en eller annen form for mobilnett må man ha. (Og det koster fort veldig mye penger å bruke google-maps i utlandet. Har jeg hørt.)

Nei, på den første utgaven stemmer det, men på min 3GS så kan jeg bruke kun GPS. Jeg gjorde det i Danmark i fjor sommer, helt uten problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:56   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kjenner ikke denne appen, men alle apper som trenger 3G vil jo koste penger å bruke i utlandet.

Og du vil få varsel om, og bli bedt godkjenne datatrafikk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:06   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Men å sende vanlige meldinger da? Er det også veldig dyrt? Må man skru på dataroamingen for å få sendt meldinger?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 00:58   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, på den første utgaven stemmer det, men på min 3GS så kan jeg bruke kun GPS. Jeg gjorde det i Danmark i fjor sommer, helt uten problem.

Gps-en virker fint, ja, men du må ha mobilnett for å kunne laste ned google maps.

Alternativt kan man kjøpe en app med kart. Det fungerer også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 03:10   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men å sende vanlige meldinger da? Er det også veldig dyrt? Må man skru på dataroamingen for å få sendt meldinger?

Meldinger og samtaler virker. Dataroaming skjer når du bruker e-mail, internet og andra datatjenester på et annet nettverk (dvs i utlandet).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:33   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Meldinger og samtaler er dyrere enn i Norge, hvor mye dyrere avhenger av land. Du betaler for samtalen fra Norge og til din telefon om noen ringer deg (vedkommende kan jo ikke vite at du er i utlandet når hun ringer deg).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:38   #27
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone og utlandet


Noen som vet hva man bør gjøre med htc før man reiser til utlandet? Vil helst slippe skyhøye regninger.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:50   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Selge den og kjøpe skikkelig telefon.

Jeg klarte ikke å skjønne hvordan jeg skulle få koblet til roaming i det hele tatt på min HTC. Fikk det ikke til, men får det til hjemme. Fikk bare opp noe feilmelding. Så ingen fare for uante kostnader der. Kjøpte et to ukers abonnement på trådløst nett bare.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:24   #29
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Selge den og kjøpe skikkelig telefon.

Ingen fare for det.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:47   #30
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og utlandet

På telepriser.no er det en grei oversikt over hva du må huske på med mobil i utlandet: http://www.telepriser.no/portal/page...jon?tema=64063

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:50   #31
Bell412
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 105
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Iphone i utlandet kan være et mareritt, jeg har en Iphone 4 og en 3GS sistnevnte er jobb telefon. I USA var det ofte ikke dekning på iphone4 av en eller annen grunn, den fant bare ikke nettet. Mens den gamle fant altid nettverket.

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:04   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og utlandet

Nå er jeg kommet hjem for tre uker siden Men det gikk bra. Da jeg kom opp i femhundre kroner varslet den meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:02   #33
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone og utlandet

GPS på iPhone fungerer, som flere har sagt over, fint uten 3G, og hvis du ikke skal bevege deg langt fungerer det også fint å laste ned kartet til iPhone på WiFi (som det vanligvis er lett å finne gratis) og så bruke kartet og GPS til å finne frem etterpå, uten datatilknytning.

Ben "nearby" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no