Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat som gir energi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 18:01   #1
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Mat som gir energi?

Jeg føler meg litt slapp og sliten for tiden og det er ganske travlet både på jobb og hjemme for tiden. Kostholdet har ikke vært det beste i det siste. Har dere forslag til mat som kan gi meg litt energi. Er skikkelig brødlei for tiden.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:21   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat som gir energi?

Havreknekkebrød hver 3. time, gir energi og holder blodsukkeret stabilt. Havregrynsgrøt, kjapt og enkelt å lage i mikroen. Middag! Fjordland f.eks hvis du ikke har ork til å lage noe selv.
Skygg unna godteri og søtsaker, det bare stjeler energi, er min erfaring. Få nok søvn, og kanskje ta en solariumstime eller tre.
Hvis det ikke hjelper, så kan jeg anbefale gericomplex (ginseng og vitaminer).

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:39   #3
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Mat som gir energi?

Takk for tips. Litt solarium skal jeg unne meg i dag
Middager går stort sett greit å lage. Men til frokost, lunsj og kveldsmat er det vanskelig å finne noe. Jeg er heller ikke noe frokostmenneske. Og på kvelden er det mye lettere å finne noe sjokolade i skapet enn å lage seg mat.

Har noen oppskrifter på smoothier som inneholder litt mer "mat" enn bare frukt?
Noen tips til ting jeg kan ha med i matpakka på jobben?

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:36   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat som gir energi?

Sier som pegasus, usunn mat og godis gjør enn bare slapp.

Jeg liker godt å variere med litt frokost, enten knekkebrød, havregrøt (kald eller varm) gjerne med litt kanel og hjemmelaget eplemos uten sukker. Det er også godt med litt hakkede nøtter og tørket frukt.

Ellers liker jeg cottage cheese, gjerne med eplemos og kanel + 4korn.

Jeg spiser ofte, trener og føler det hjelper mest. Det beste for meg er nok å spise sunt og holde meg i aktivitet mye, ikke sove for lenge, men heller ikke for kort.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:39   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat som gir energi?

jeg er vel neppe den rette til å svare iom at jeg er en megasynder selv.

Men smoothier kan vel være et supertips. Du kan putte oppi litt havregryn eller nøtter, et rått egg kan du putte oppi. Youghurt, frosne bær og juice er hovedingrediensene.

Tørket frukt og usaltede nøtter har mye næring og er bra for deg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no