Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-13, 14:58   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

En kollega har blitt frastjålet sin nye telefon, og er veldig i villrede om hva slags forsikring som eventuelt dekker dette tapet. Det er jobben som eier telefonen, og tyveriet skjedde under et jobbrelatert arrangement på kveldstid (på gata eller på en kafé). Vi har reiseforsikring på jobb, og en slags verdigjenstandforsikring i kontorlokalene, men jeg tviler litt på sistnevnte her. Noen som har erfaringer?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:21   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.495
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

En kollega har blitt frastjålet sin nye telefon, og er veldig i villrede om hva slags forsikring som eventuelt dekker dette tapet. Det er jobben som eier telefonen, og tyveriet skjedde under et jobbrelatert arrangement på kveldstid (på gata eller på en kafé). Vi har reiseforsikring på jobb, og en slags verdigjenstandforsikring i kontorlokalene, men jeg tviler litt på sistnevnte her. Noen som har erfaringer?

Hvis det er jobben sin telefon, er det vel jobben som maa finne ut av dette. Den ansvarlige for mobiltelefoner vet det vel, tenker jeg. Eller er det deg, kanskje? Da ville jeg ringt de aktuelle forsikringsselskapene og spurt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:38   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis det er jobben sin telefon, er det vel jobben som maa finne ut av dette. Den ansvarlige for mobiltelefoner vet det vel, tenker jeg. Eller er det deg, kanskje?

Ja, det er jo akkurat det det er, dessverre - det er derfor jeg spør dere. Eller strengt tatt er det vel den bestjålne som har ansvar for telefonene, mens jeg på papiret har hånd om en del forsikringer. Vi er ikke akkurat mange ansatte, og har aldri hatt en slik sak før.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:41   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.521
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Reiseforsikring vil jeg tro. Ring og spør.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 16:38   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Europeiske reiseforsikring, solgt av IF, dekker slike tyveri.

Jeg har nettopp skiftet forsikringsselskap da min gamle standard reiseforsikring ikke dekket noe som helst hvis jeg ikke hadde vært på reise i minst ett døgn med en overnatting.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 18:44   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Takk for svar! Vi har europeiske reiseforsikring, så da er det kanskje håp.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 18:59   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Takk for svar! Vi har europeiske reiseforsikring, så da er det kanskje håp.

Jeg vil tro det går kjempefint. Min ene sønn som i motsetning til sin mor hadde forsikring i europeiske, ble frastjålet sin mobil på en kortere reise. Han fikk overført penger til ny mobil samme dag som tapet ble meldt. Helt supert.

Forøvrig veldig fornøyd med if jeg. De har solgt meg forsikringer jeg har bruk for uten liten skrift om hva den ikke dekker.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 20:39   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags forsikring dekker stjålet mobiltelefon?

Min stedatter fikk pengene tilbake for mobiltelefon som ble stjålet fra jakken som hang i gangen på en privat fest. Min reiseforsikring gjennom jobben (som også inkluderte henne) ordnet opp! Og da ingen egenandel.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no