Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lilja 4-ever

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 00:38   #21
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Jeg er ikke spesielt skjør (vil heller si at jeg er ganske solid ), men jeg ser og opplever nok dritt i hverdagen til at jeg gidder å bruke fritiden min til å "underholdes" av enda mer dritt. For å si det slik. Og ja det er faktisk ganske ofte jeg unngår å se nyheter, av samme grunn.

Nei, jeg lukker ikke øynene for virkeligheten, jeg bare skjermer meg litt slik at jeg skal klare å leve med den.
Jeg tilbringer så mye til utenfor "the comfort zone" at den tiden jeg tilbringer der,trenger jeg for å opprettholde en viss balanse.


Sist redigert av Imma : 03-02-09 kl 01:09.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:21   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Jeg tror at mange mennesker trenger en realitycheck, og jeg tror mange mennesker har fått sin dose og trenger å skjerme seg selv som Imma sier her, rett og slett for å klare å leve med vissheten om alt det jævlige som foregår i verden. Det er ikke det samme som å gå rundt med skylapper. Ikke alle tåler like godt å få andres elendighet gnidd inn, hvordan vi takler dette psykisk er svært forskjellig fra person til person. Jeg har full forstelse for at enkelte filmer/nyheter/bøker rett og slett kan bli en påkjenning for en del mennesker.


Sist redigert av Marge : 03-02-09 kl 11:48.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:14   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg tror at mange mennesker trenger en realitycheck, og jeg tror mange mennesker har fått sin dose og trenger å skjerme seg selv som Imma sier her, rett og slett for å klare å leve med vissheten om alt det jævlige som foregår i verden. Det er ikke det samme som å gå rundt med skylapper. Ikke alle tåler like godt å få andres elendighet gnidd inn, hvordan vi takler dette psykisk er svært forskjellig fra person til person og jeg har full forstelse for at enkelte filmer/nyheter/bøker rett og slett kan bli en påkjenning for en del mennesker.

Noen mennesker er også så tilstede i reality at slike filmer ikke gir noen realitycheck i det hele tatt. På dager hvor jeg har opplevd vanvittig sterke ting på jobb er det ikke grinefilmer og realitycheckfilmer jeg først setter på om kvelden. Det ville være dårlig mentalhygiene rett og slett for min del. Jeg hadde mye større "forbruk" av den typen filmer før jeg begynte i jobb.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:17   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En film er en veldig uskylding måte og se andre mennesker og livssituasjoner på mener jeg. Da burde man ikke se nyhetene heller såfall.
Vi snakker ikke om å reise til krigen lizzåm.

Folk takler filmer forskjellig. Noen griner litt der og da og ferdig med det, andre blir overhodet ikke berørt, mens andre igjen går rundt og tenker på filmen i flere dager etterpå og er helt "ødelagte".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:49   #25
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Folk takler filmer forskjellig. Noen griner litt der og da og ferdig med det, andre blir overhodet ikke berørt, mens andre igjen går rundt og tenker på filmen i flere dager etterpå og er helt "ødelagte".

Enig med deg der. Jeg tilhører dem som går å tenker på en slik film i mange dager etterpå. Jeg blir fremdeles kvalm når jeg tenker på den filmen, og det er mange år siden jeg så den nå. Men jeg angrer ikke på at jeg så den.

Jeg tror Imma bør vente med å se denne filmen nå hvis du føler deg litt sårbar for tiden

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:07   #26
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lilja 4-ever

Gripende film. Den er vond, men som Joika mener jeg at de aller fleste har godt av å se slike filmer. Det er absolutt en tankevekker.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:17   #27
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Lilja 4 ever

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Man hater menn etter å ha sett den.

Ja, jeg ble skikkelig mannehater av å se den filmen! Jeg synes det var sterk kost, og fikk helt vondt inni meg - vurderte faktisk å forlate kinosalen underveis. Filmen er bra og lærerrik, men dersom du ikke orker grusom skjebne, voldtekt og annet drit, så vil jeg anbefale deg å la være.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no