Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-19, 13:54   #141
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

Ja, jeg snakket mer generelt enn akkurat her inne i dette tilfellet. Det har ikke veldig høy status å mene at det smaker bedre med cola light til maten, enn den dyre vinen som mat- og vineksperten anbefaler fordi det er en som er håndplukket for å passe spesielt til.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-05-19 kl 14:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 13:56   #142
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kan jeg spørre hvorfor det er forskjell på lørdag og søndag?

For meg (selv om det ikke var meg du spurte, og jeg uansett ikke tenker at det naturlig å ha vin i konf) skal det ikke så mye til før jeg får en aldeles dundrende hodepine dagen derpå, og det synes jeg ikke tar seg ut på jobb. Selvpåført hodepine pga alkohol altså, ikke hodepine generelt. Det kan være ett glass vin, jeg snakker ikke om å drikke seg snydens. Så jeg drikker konsekvent aldri alkohol dagen før jeg skal på jobb.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 14:12   #143
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

Ja, sånn opplever jeg det også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 14:15   #144
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

Veldig enig i dette.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 15:32   #145
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sånn på den mer seriøse siden kan jeg jo si noe om hvorfor vi gjør som vi gjør. For meg er det viktig at ungene lærer at hygge, god mat og feiring ikke er avhengig av alkohol. Vi har hvit julaften og serverer sjelden alkohol i trivelige lag. Men tar oss gjerne en øl både fredag og lørdag kveld.
Linken mellom hygge og alkohol er ofte veldig sterk, jeg ønsker ikke å bidra til det. Alkohol er og blir et rusmiddel, uansett hvor godt det smaker og uansett hvor mye man drikker det kun for smaken.

Hvilket signal tror du at dere sender til barna når dere drikker alkohol fredag og lørdag? Har ikke det noe med hygge å gjøre?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 15:44   #146
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg har lest gjennom tråden på nytt, og jeg ser ikke helt hvor de nedlatende kommentarene er. Jeg ser at det er en eller 2 som skriver heldigvis, ellers så svarer folk ut fra eget ståsted.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:04   #147
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har lest gjennom tråden på nytt, og jeg ser ikke helt hvor de nedlatende kommentarene er. Jeg ser at det er en eller 2 som skriver heldigvis, ellers så svarer folk ut fra eget ståsted.

Det er noe med at det ofte sies «det kunne ikke ramle meg inn» som aldri kunne blitt sagt med motsatt fortegn: «Det kunne ikke ramle meg inn å ikke servere vin». På samme måte som heldigvis-eksempelet mitt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:05   #148
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi har servert alkohol til alle større anledninger, bortsett fra (tror jeg) barnebursdager. Har pleid å spørre hva folk vil ha å drikke, og alkohol er et av tilgjengelige alternativ. Derimot har vi aldri hatt noen tradisjon med å drikke alkohol i helgene. Altså, ta et glass vin eller tre fordi det er helg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:13   #149
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

Også enig i dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:22   #150
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi har flest tilreisende, og synes det er hyggelig å tilby god drikke både under konfirmasjonen og under besøket generelt. Det gikk veldig pyntelig for seg.

Vi hadde musserende eplemost, litt rosé og musserende vin, og det gikk vel en av hver. Og et par øl.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:27   #151
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi har ikke servert alkohol i dåp eller konfirmasjon. Ingen av oss har det som tradisjon og vi voksne har heller ikke vært i noen konfirmasjoner hvor det har blitt servert alkohol.

Vi drikker alkohol nesten hver helg (fast til søndagsmiddag. Jeg har som mål å komme meg "gjennom" oppskriftene jeg har samlet fra mat&vin + diverse bøker), og jeg synes ikke vi ikke har hatt "god nok" mat i konfirmasjonene til å servere vin. Eldste ville ha taco, yngste hadde koldtbord. Jeg kunne ha laget begge deler bedre selv (men ikke til det antallet og i tillegg til å stryke skjorter etc. Brukte en hel dag på å lage kaker til yngste sin konfirmasjon, og jeg lagde bare 4 stykker). Ungene er litt bob-bob til søndagsmiddagene. Det er litt ymse om de liker maten. Denne søndagen var helt katastrofe - de like ikke en gang desserten!

Men jeg merker godt på min 17 åring at hun er blitt interessert i / nysgjerrig på alkohol for rusen sin del. Tror dette har mer med festene i vgs enn hvordan jeg (og faren) konsumerer alkohol.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis hovedpersonen skal kunne forsyne seg av alt som serveres i en dåp, så blir det stusselig servering.

Stusselig i matveien, men ikke i underholdning!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er ellers enig i at man bør kunne kose seg uten alkohol. Uten kake også, for den saks skyld.

Ja ... Føler jeg er greit innafor når det gjelder alkohol, men tenker at det er for sterk knytning mellom fet/søt/kalorik mat og kos her hos oss.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men tror dere ikke dette er en klassegreie?

Ja, jeg tror det. Jeg tror de fleste argumentene er farget av at dette oppleves som "de riktige rammene" for de det gjelder. Så lenge folk oppfører seg tror jeg at en dag i livet ikke er utslagsgivende hverken den ene eller andre veien.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:33   #152
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er noe med at det ofte sies «det kunne ikke ramle meg inn» som aldri kunne blitt sagt med motsatt fortegn: «Det kunne ikke ramle meg inn å ikke servere vin». På samme måte som heldigvis-eksempelet mitt.

På fredag skal jeg drikke bobler til frukost, gleder meg.


D

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:39   #153
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg opplever flere "nedlatende" kommentarer her mot oss som velger å servere vin også til konfirmasjon enn motsatt, men det er mulig jeg leser alt fra mitt ståsted. Jeg blir uansett ikke snurt, bare observerer. Det er faktisk bare her inne jeg har opplevd slik en motstand mot vin i slike sammenhenger. Jeg hadde faktisk ikke visst at det var noen issue om jeg skulle dømt ut fra de konfirmasjonene eller andre selskapeligheter med barn til stede/i fokus som jeg har vært på.

Mens jeg kun hører her inne at alkohol er med i konfirmasjon.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:46   #154
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvilket signal tror du at dere sender til barna når dere drikker alkohol fredag og lørdag? Har ikke det noe med hygge å gjøre?

Du forutsetter altså at vi har det hyggelig på fredag og lørdag?
Viss vi drikker øl sørger vi for å sloss litt, krangle og være litt kjipe slik at barna forbinder det med alkohol og siden vil sky alkohol i alle settinger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:27   #155
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Mens jeg kun hører her inne at alkohol er med i konfirmasjon.

Jeg har heller aldri hørt om det IRL.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:31   #156
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Dette er en typisk sak hvor hver familie sitter på sin fasit. Det er rett og slett for teit at man skal sitte på forum og rakke ned på andre sine valg (og samtidig forhøye seg selv og sitt). Verken konstruktivt eller underholdende, ei heller debattpreget.

For egen del har vi ikke hatt konfirmasjoner ennå, 3 år til førstemann. Tiden vil vise hva slags selskap det blir, jeg er åpen for alt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:33   #157
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du forutsetter altså at vi har det hyggelig på fredag og lørdag?
Viss vi drikker øl sørger vi for å sloss litt, krangle og være litt kjipe slik at barna forbinder det med alkohol og siden vil sky alkohol i alle settinger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:38   #158
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Også kommer denne type tråd opp hver vår til konfirmasjonstid og 17. mai og til jul.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:49   #159
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette er en typisk sak hvor hver familie sitter på sin fasit. Det er rett og slett for teit at man skal sitte på forum og rakke ned på andre sine valg (og samtidig forhøye seg selv og sitt). Verken konstruktivt eller underholdende, ei heller debattpreget.

Hvor leser du det? Jeg har ikke lest et eneste svar her som rakker ned på andres valg eller forhøyer seg og sitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:51   #160
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette er en typisk sak hvor hver familie sitter på sin fasit. Det er rett og slett for teit at man skal sitte på forum og rakke ned på andre sine valg (og samtidig forhøye seg selv og sitt). Verken konstruktivt eller underholdende, ei heller debattpreget.

For egen del har vi ikke hatt konfirmasjoner ennå, 3 år til førstemann. Tiden vil vise hva slags selskap det blir, jeg er åpen for alt.

Tja, jeg synes det er ganske mange innlegg fra folk som sier de har servert/kommer til å servere alkohol, men ikke hadde hatt problemer med å droppe det hvis det ble vanskelig, folk som skjønner godt andres valg, siden konfirmanten er skeptisk, familiemedlemmer ikke kan styre seg etc, selv om de har valgt annerledes selv, folk som det ikke har vært aktuelt for å servere alkohol, men som heller ikke reagerer om andre gjør det, og i det hele tatt, mye forståelse og aksept for andres valg.

Jeg for min del har ikke tatt stilling til hva vi gjør enda, når vi skal ha konfirmasjon til neste år, så jeg synes derfor det er interessant å lese hva andre velger, og hvorfor. Noen argumenter forstår jeg godt, andre er litt mer gåtefulle for meg. I begge retninger. Og hva som ble diskutert i fjor og året før husker jeg ikke, så det gjør ingenting om det tas opp igjen i år, når den tiden begynner å nærme seg for oss også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no