Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du parfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Parfyme
Ja, stort sett 41 26,62%
Innimellom 34 22,08%
Stort sett aldri 71 46,10%
Annet 8 5,19%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-21, 09:59   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Aldri. Det skyldes forumlivet - etter å ha lært her hvor mange som plages av parfyme har jeg sluttet. Av forfengelighetsgrunner, jeg synes det hadde vært så innmari flaut om folk syntes det var ubehagelig å havne nær meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 10:19   #22
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Ja stort sett. Passer på mengden så det ikke blir for mye.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 10:22   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Av og til. Har aldri brukt mye. Har jobbet med parfymeallergikere i flere år, så bruker det enda mindre nå. Egentlig liker jeg best lukt i kategorien «body mist», men finner ikke så mange jeg liker der heller.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 10:34   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Ja, daglig. Den er frisk og mild, jeg reagerer på tunge festparfymer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 10:45   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Stort sett aldri, kanskje to-fem ganger i året de siste 10 årene. Jeg har ikke noe i mot milde dufter og reagerer ikke på det, men jeg ser ingen grunn til å marinere meg i lukter andre reagerer på. Sterke lukter fra klesvaskepulver og parfyme hender det jeg får vondt i hodet av selv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:10   #26
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Du mangler et alternativ..


ALDRI DE STINKER UANSETT

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:19   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Hahaha, kamp. Egentlig litt enig. Eg bruker aldri, og syns som oftast det er ubehagelig når folk nær meg gjer det. Det trigger migrene.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:32   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Bruker luktfri deo og en liten dæsj parfyme hver dag. Parfymen er veldig lett, og lukter ikke mer enn om jeg skulle brukt deo med lukt. Bruker ikke vaskemidler og sånt med lukt.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:32   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Aldri, så jeg trykket annet. Jeg plages også av andres bruk. Jeg er allergisk, så andres definisjon av en liten dæsj hjelper ikke meg.

Jeg ble allergisk i voksen alder, og kan stolt fortelle at jeg kuttet parfyme fullstendig lenge før jeg selv begynte å reagere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:46   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Dere som sier at dere bruker litt, men aldri for mye – hvordan vet dere at det ikke er for mye? Jeg vil jo virkelig tro at de parfymedusjerne jeg møter på ikke gjør det med vilje, at de ikke er klar over hvor sterkt de lukter. Det er jo nesten umulig å vurdere på seg selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 11:54   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dere som sier at dere bruker litt, men aldri for mye – hvordan vet dere at det ikke er for mye? Jeg vil jo virkelig tro at de parfymedusjerne jeg møter på ikke gjør det med vilje, at de ikke er klar over hvor sterkt de lukter. Det er jo nesten umulig å vurdere på seg selv.

Jeg bruker en sprut/dæsj, så mindre kan jeg jo ikke ta om jeg først skal bruke parfyme? Men klart: en dæsj kan være for mye for de som reagerer på parfymerte lukter.
Selv reagerer jeg på tøymykner, og det skal ikke store dæsjen til for at jeg kjenner det. Men jeg reagerer ikke likt på alle typer, og det er forskjell på å sitte ved siden av en som bruker tøymykner i klesvasken og å sove i sengetøy med tøymyknerlukt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 12:26   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Aldri, tror det må være 25 år siden sist.

Jeg kan reagere på sterke lukter, det kan trigge migrene. Jeg har derfor naturlig nok ikke noe ønske om å utsette meg selv for mer enn jeg må.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 31-10-21 kl 13:56.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 13:21   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Nei. Jeg blir fort ganske dårlig av noen parfymer, og det er ikke verdt det å teste hvem jeg reagerer på og ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 13:32   #34
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Nei, jeg lever hovedsakelig parfymefritt, og klassifiserer gjerne parfyme i samme kategori som tobakkslukt.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 14:02   #35
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Ekstremt sjelden.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 14:04   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Stemte innimellom, men det skjer sjeldent. Har eau de toilette. Parfyme er for sterkt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 14:25   #37
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hahaha, kamp. Egentlig litt enig. Eg bruker aldri, og syns som oftast det er ubehagelig når folk nær meg gjer det. Det trigger migrene.

Jepp. Ikke bare det men jeg har Vocal cord dysfunction, på norsk stemmebåndfunksjons. Altså at stemmebåndene kan klappe slappe slik at jeg ikke få puste ved mye parfymer. Ligner på et astma anfall men motsatt problem med luft inn/ut. Kan være vanskelig å få kommet seg ut av det men lært meg en teknikk

Samme med eilo, bruker samme teknikk der for å komme meg ut av anfall.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 14:30   #38
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Aldri. Jeg eier ikke en eneste parfyme faktisk.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 14:31   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Aldri. Og får migrene av andres parfyme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 15:00   #40
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker en liten dæsj veldig lett eau de toilette relativt ofte når jeg er på jobb eller andre ting utenfor huset. Folk på jobb er ganske tydelige hvis noen har på for mye/tung duft, så de ville sagt fra.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no