Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Peeling eller lignende for arr etter kviser

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-21, 02:11   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Peeling eller lignende for arr etter kviser

Jeg har vært skikkelig plaget av kviser siden jeg var 11.
En runde med tetracyklin i ungdomsårene uten særlig effekt. Så ut som en sterkt plaget ungdom til langt oppi 20 åra.
For 8 år siden gikk jeg på en isotretinoin kur. Det funka ganske greit. Får fortsatt kviser, men da bare en her og der.
Det har jo dessverre blitt en del arr og nå som jeg har passert 40 så lurer jeg på om jeg har lyst å gjøre noe med det.
Men hva?
Er det noen som har erfaring med kjemisk peel eller noe annet?
Har tidvis gått til hudpleier og fått litt sterke saker, men tror huden min tåler ganske mye slik at det ikke har hatt særlig effekt.
Bruker hudpleie morgen og kveld så ikke så mye å hente der.
Noen som vil dele erfaring?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-21, 11:26   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peeling eller lignende for arr etter kviser

Jeg har tatt to runder med laserpeeling på Oslo hudlegesenter. Det har vel muligens blitt litt bedre, men noen vesentlig forbedring er det ikke blitt. Jeg tror ikke noe hudpleiere kan bidra med vil ha særlig effekt, dessverre. Gå heller til en hudlege og få en vurdering av hva slags type arr du har. Det finnes jo ulike behandlingsformer for ulike typer arr.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:28   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Peeling eller lignende for arr etter kviser

Tenkte ikke spesifikt hudpleier nei.
Men det fins jo så mye forskjellig så hadde håpet noen hadde erfaring.
Takk for svar!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:54   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling eller lignende for arr etter kviser

Det er vel noe Dermapen/Skinpen kan hjelpe mot, ville undersøkt det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 01:32   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Peeling eller lignende for arr etter kviser

Dytter på denne.
Noen som har prøvd dermapen?
Eller andre ting som ikke er vanlig hudpleie?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-21, 08:13   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling eller lignende for arr etter kviser

Jeg tok en runde med 6-7 Dermapen-behandlinger for et par år siden, og merket stor forbedring i huden etter det. Tror en kosmetisk/dermatologisk sykepleier kan ha mange verktøy i skuffen som kan funke, f.eks. laserbehandling, Dermapen osv, og sikkert andre ting.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no