Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby-skrytetråd IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-12, 12:50   #36
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

For et nydelig teppe, mina. Var det mye arbeid med det?

Tusen takk!

Næsj, mye arbeid? Synes ikke det. Jeg brukte litt tid fordi jeg har hatt det som mellomarbeid, strikka litt innimellom forskjellige andre prosjekter. Det hadde nok gått mye kjappere om jeg strikka bare på dette.
Det er ihvertfall ikke vanskelig å strikke! Lurer på å strikke ett til når jeg en gang forhåpentligvis får beskjed om enda et tantebarn.

I mønsteret er midtdelen strikka som en "vanlig" firkant, altså du legger opp masker til hele bredden og strikker til du har et kvadrat. Jeg startet med 3 masker, starta hver omgang med et kast og strikka til 120 løkker. Det gir en litt større midtdel enn i mønsteret. Felte 1 maske i begynnelsen av hver om gang sånn: Kast, 3 sammen.
Plukka så opp løkkene og strikka bølgemønsteret. Synes denne måten er enklere og penere.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no