Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-19, 21:42   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Her inneholder også kalenderen snop til hundene.
Det er mulig vi er blitt crazy dog people

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:06   #22
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

12-åringen vil ha fra Body Shop, broren på 11 vil ha hjemmelaget. De to over 20 får også hjemmelaget.
Storesøs på 21 hadde kjøpekalender et par år i slutten av tenårene, men så flyttet hun hjemmefra og da trengte hun plutselig masse greier og hun ønsket seg hjemmelaget igjen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:22   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Det er lenge siden jeg sluttet til eldstemann. Han var enig, han er ikke rette typen til det. Han har hatt en sjokoladekalender og Flax-kalender de siste årene. Minsten kunne jeg fortsatt lenger til, men han får heller ikke pakke-kalender i år. Jeg har kjøpt Lego Harry Potter-kalender til ham. Han kommer til å bli glad og overrasket. Når man er vokst opp med pakke-kalender synes man gjerne kjøpe-kalender ser mer spennende ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:26   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Mine deler på en fra Make-up-Mekka. I fjor delte de en fra Body Shop.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:31   #25
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Joda, vi har fortsatt pakkekalender, men for hele familien, så man får åpne hver fjerde dag. Dvs. at tenåringene også må skaffe pakker til foreldrene og hverandre. Det er veldig hyggelig.

Det samme gjør vi! Vi kjøper to pakker hver til de andre tre i familien, og så åpner vi hver fjerde dag. Kjempehyggelig! Og som regel åpner vi ikke dagens pakke før alle fire er samlet heller, så det blir oftest rundt middagstider. 😊

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:34   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Vi ga opp gavekalder for noen år siden, til ungenes fortvilelse. Det ble rett og slett for vanskelig å finne på 24 ting de kanskje kunne ha bruk for, uten at hele julebudsjettet gikk med...

De har fått rimelige kjøpekalenderer da, bare for å ha den barnslige gleden over å åpne en luke hver dag i Desember.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 22:57   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Ja, jeg lager pakkekalender til begge jentene ennå (de er snart 18 og 20 år gamle). Ikke fordi jentene forventer det, men fordi jeg synes at det er stas å lage de. Litt velværeprodukter (ansiktsmaske, såpe o.l), truser, sokker og litt sjokolade innimellom

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:10   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Guttene får kalender, de er 17 og 23.
Det blir en del flaxlodd, litt godis, muligens en kinobillett, kanskje noe sokker, vanter etc.

Det er vanskelig, men de setter stor pris på det og jeg husker selv hvor glad jeg var i kalender.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:12   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Vi holder nok pent på tradisjonen et stykke forbi tenåra.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:12   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Begge gutta får kalender. Det blir en flaxkalender, boxere annen hver dag. Minsten får også en godlukt-kalender. Må finne på noe mer til eldste. Vet ikke helt hva enda.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:18   #31
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Min fjortis får fortsatt, og ønsker pakkekalender. Men det er lettere å kjøpe småtteri til jente, syns jeg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:23   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Mine er riktignok ikke i slutten av tenårene, men tenåringen min gjør som broren sier. Vi har alltid hatt pakkekalender, med unntak av i fjor, da fikk de kjøpekalender. Det var visst ikke så stas, så i år har minstemann på 11.5 ønsket seg pakkekalender. Jeg syns det er litt pes, men satser på at det blir godterier, boksere, og sokker. Muligens deodoranter, osv. Jeg kjøpte endel godterier på en godtebutikk i Bodø, så de får litt som man ikke får tak i her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:28   #33
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Fjortenåringen vil ha pakkekalender. Men nå har han endret samværsordning, så jeg tror kanskje det bare blir annenhver uke i år.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 23:29   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei. :forholder meg til overskrift:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 08:05   #35
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei, her er det Flax-kalender til alle.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 08:40   #36
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Hos oss har vi en posekalender fra IKEA som har fulgt oss i alle år. Denne, hengende i takbjelken i fiskeline, skaper i seg selv julestemning; innholdet er det ikke så viktig med lenger. (For 13 åringen, altså.) Så de siste årene har barna fått hver sin sjokoladebit daglig, og kanskje en og annen overraskelse en helgemorgen eller to.

Lillebror har i tillegg kjøpekalender. Den har hittil vært Kinder, men i år blir det Playmo.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 08:50   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei. Prøvde etpar år men det er sjokoladen de vil ha så her går det i sjokoladekalender.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 09:34   #38
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Ja, og foreløpig et godt stykke forbi tenårene også. Eldste har sagt at jeg ikke trenger å lage til henne lenger, hun kjøper ferdigkalender selv, men jeg må jo bruke de broderete kalenderne.

Jeg har nedjustert og det blir mer og mer godteri for hvert år, er vanskelig å holde kostnadene nede når jeg skal kjøpe 120 ting.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 09:34   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei, det droppet jeg for noen år siden. Nå er det Lindt sjokoladekalender som gjelder. Årets er bestilt fra den tyske nettshopen, for de sender til Norge.

Den broderte kalenderen bruker jeg til å henge lapper på med dagens program i adventstida. Det er alt fra "Bake pepperkaker" og "Kjøpe juletre" til "Kakao til kveldsmat" på lappene. Noen dager henger jeg opp to Fox eller noe til hver hvis jeg er tom for idéer. Bare så den kalenderen kan henge på plassen sin i adventstida som den skal.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 11:17   #40
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Ja, det lages til alle tre fortsatt, tradisjonsjunkiene mine.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no