Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Barn og mobiltelefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-18, 14:03   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Når de går på skole vil jeg anta at det går an å lære dem å bruke telefonen uten å trykke i vei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 14:17   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Ja, det går helt sikkert mye bedre enn jeg tror. Jeg bekymrer meg stort sett uten grunn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 14:28   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Noen av mine ville ringt Angola, andre ikke. Man merker fort hvilken type de er, for å si det slik.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 15:32   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er som sagt ikke meningen at de skal være alene hjemme lenge, men nå er jeg nå en gang alene med de og uforutsette situasjoner kan oppstå.
Toget er ikke alltid presis for eksempel, og det er ikke alltid familiemedlemmer som kan stille opp. Tenker da hovedsakelig i fremtiden når de går på skole.

Mine har vært hjemme alene en stund etter skolen i ny og ne helt fra 1. klasse. De har aldri gått på SFO, så det har jo hendt at de kommer hjem før meg. Aldri vært noe problem, tvert i mot så er det litt stas å få låse seg inn og forsyne seg av yogurt i kjøleskapet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 16:22   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

SFO er vel stort sett åpen like lenge som Barnehagen er. Vi havner ofte i uforutsette køer som gjør at vi kommer lenge for sent. Men ingen 1. Klassing som har hatt behov for å gå hjem alene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 17:51   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Barnehagen har åpnet til 16:30, og SFO til 16. Det har hendt flere ganger at jeg har måttet be andre hente barna fordi toget har vært forsinket. Så det er et reelt problem.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 19:26   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Men hvor lenge har du forelesninger da?

Kan de gå hjem fra SFO alene og låse seg inn selv? I alle fall den lyse tiden? Det vil jo hjelpe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 19:31   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Nå vet jeg jo ikke hvordan du bor i forhold til skolen, men minsten klarer fint å bruke 1-2 timer på å gå 1 kilometer hjem. Her går de via en skog, og han kommer hjem med skitt og grønske over hele seg, og kvister i håret. Så hvis de går hjem fra SFO kl 16, så har du dem kanskje hjemme til 17-18 tiden, hvis de er av samme typen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 19:47   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men hvor lenge har du forelesninger da?

Kan de gå hjem fra SFO alene og låse seg inn selv? I alle fall den lyse tiden? Det vil jo hjelpe.

Til 15 noen dager. Men timeplanen er ulik fra uke til uke. Toget tar 15 min og det tar 10 min å sykle hjem. Men toget går bare 10 over hel time og 40 over hel time. Og er det problemer med toget er det ikke sikkert jeg rekker hjem til 16.
Men ja, jeg satser jo på at de kan gå alene hjem etterhvert. Det er bare 950 m til skolen og rimelig trygg vei.
P er en sånn som går og svinser litt her og litt der, og stopper opp og ser på ting. Mens A er en mer veslevoksen og fornuftig type så det er ikke godt å si hvor lang tid de vil bruke om de skal gå alene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:10   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

SFO til 16 er jo fullstendig håpløst!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:51   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå vet jeg jo ikke hvordan du bor i forhold til skolen, men minsten klarer fint å bruke 1-2 timer på å gå 1 kilometer hjem. Her går de via en skog, og han kommer hjem med skitt og grønske over hele seg, og kvister i håret. Så hvis de går hjem fra SFO kl 16, så har du dem kanskje hjemme til 17-18 tiden, hvis de er av samme typen.

Så kjent, så kjent! Husker et år måtte vi ut på leteaksjon etter eldste. Klokken var da nesten halv seks, det var vinter og snø. De ble funnet i nærheten av skolen med en katt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:53   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Til 15 noen dager. Men timeplanen er ulik fra uke til uke. Toget tar 15 min og det tar 10 min å sykle hjem. Men toget går bare 10 over hel time og 40 over hel time. Og er det problemer med toget er det ikke sikkert jeg rekker hjem til 16.
Men ja, jeg satser jo på at de kan gå alene hjem etterhvert. Det er bare 950 m til skolen og rimelig trygg vei.
P er en sånn som går og svinser litt her og litt der, og stopper opp og ser på ting. Mens A er en mer veslevoksen og fornuftig type så det er ikke godt å si hvor lang tid de vil bruke om de skal gå alene.

Kanskje kan de gå sammen med andre fra klassen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:54   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og mobiltelefon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje kan de gå sammen med andre fra klassen?

Det kan de helt sikkert. De havner jo mest sannsynlig i samme klasse som noen av vennene fra nabolaget.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no