Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte poteter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-17, 21:36   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte poteter?

Ja, det lurer jeg på. Den skal i tilfelle lages til ganske mange og helst kunne forberedes eller gjøres i ovn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:17   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Parmesankyllingen som det ligger oppskrift på her på forumet et sted?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:23   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Den kan være et alternativ, men jeg er usikker på om det går for to personer er allergiske mot melkeprotein og det er det vel i parmesan. Jeg skal servere ytterfilé sv okse i tillegg, men det er en person som ikke spiser rødt kjøtt så jeg må ha noe annet til som alle kan få lov å velge mellom.

Den ene melkeproteinallergikeren er den som ikke spiser rødt kjøtt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:33   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Parmesankyllingen passer ikke til fløtegratinerte poteter, spør du meg. Blir for fett. Hva med å steke hele kyllinger med urter og sitron?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:35   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Sennepskylling à la Jamie?

Den der var det forresten fløte i, men man kan sikkert erstatte med melkefri. Vi lager ofte en enklere variant fra 15 minutt meals-boka. Mener den er helt melkefri.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:42   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Denne var det jeg tenkte på. Den var med bacon, ikke sennep. Er visst ei stund sida sist. Den er kjapp og smakfull, i alle fall.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 22:59   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Jeg synes det er godt å krydre kylling med salt, pepper, hvitløk, paprika og rosmarin. Det passer godt til fløtegrarinerte poteter.
Kan helsteke kyllingen, jeg foretrekker å partere den.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-17, 23:36   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Denne er ihvertfall god.

https://www.nigella.com/recipes/slow...-lemon-chicken

Det er vel gjerne melk i fløtegratinerte poteter også?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 08:09   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er vel gjerne melk i fløtegratinerte poteter også?

Jeg skal bruke mandelmelk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 09:38   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Er det ikke bedre å finne en potetrett som er uten melk? Feks Hasselback, ovnstekte eller bakte? Du kan gratinere poteter uten melk også, bare ha skivede poteter, kraft og urter, namnam!

Heller enn erstatninger er det bedre å finne retter som er naturlig uten ditt eller datt. Og mandelmelk i saøt matlaging er litt njæææ, da ville jeg heller vurdert soya eller havre.

Helstekt kylling slik jeg gjør det: Jeg har begynt å klippe kyllingen i to, langs ryggen, så den får ben og vinger på hver side. Så gnir jeg inn med krydder, fyller formen med hvitløk (hele, delt i to) , halve sitroner, urter, poteter og grønnsaker, setter ovnen på 190 C i 35 minutter. Noen klipper ut ryggbenet, jeg gjør ikke det, for mer bein er mer kraft. Potetene får gjerne en liten forbehandling, jeg damper dem i dampovn i 15-20 minutter, så de er garantert møre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 10:58   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Trenger litt mer teskje, HV: Da legger du kyllingen med "den åpne ryggen" ned, litt brettet ut, på en måte?

Høres veldig godt ut!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 12:48   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Safrankylling!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 15:32   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Takk for mange tips. Utfordringen er at jeg har ekstremt lite tid den dagen og jeg tenkte forberede fløtegratinerte poteter dagen før. Vi skal ha yttrefilé til, men må ha noe som ikke er rødt kjøtt. Jeg kan godt gjøre en annen potetrett, men jeg må kunne gjøre den dagen før. Vi spiser nesten aldri fløtegratinerte poteter så jeg har ikke noen hang ups på det.

Samme sak med kylling, så lite jobb og tid som mulig.

Kjøttet skal langtidsstekes, jeg har to stekeovner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 15:38   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Trenger litt mer teskje, HV: Da legger du kyllingen med "den åpne ryggen" ned, litt brettet ut, på en måte?

Høres veldig godt ut!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 15:49   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk for mange tips. Utfordringen er at jeg har ekstremt lite tid den dagen og jeg tenkte forberede fløtegratinerte poteter dagen før. Vi skal ha yttrefilé til, men må ha noe som ikke er rødt kjøtt. Jeg kan godt gjøre en annen potetrett, men jeg må kunne gjøre den dagen før. Vi spiser nesten aldri fløtegratinerte poteter så jeg har ikke noen hang ups på det.

Samme sak med kylling, så lite jobb og tid som mulig.

Kjøttet skal langtidsstekes, jeg har to stekeovner.

Som sagt ville jeg droppet fløtegratinerte poteter, det er strengt tatt bare godt med fløte.
De du kan gjøre er å dampe poteter så de trenger kort tid i ovnen og skjære opp alle grønnsakene på forhånd, legge dem i form under folie over natten og gjøre de helt ferdige i ovnen.
Den ene ovnen setter du på 125, den andre på 190. Kyllingen tar du i den varmeste, sammen med grønnsakene. Gi grønnsakene en halvtimes forsprang, før du legger inn kyllingen.
Du kan ha alle grønnsakene under kyllingen, så blir de "kokt" i kyllingkraft, det blir helt fantastisk. Ha litt brunt sukker i bunnen av formen, det blir amazing!

I den ovnen på 125: stek 7-8 løk i skiver til de er myke og blanke, svi av den romtemperte ytrefileten, legg i en ildfast form på en seng av løk. Stek til passe kjernetemp, la hvile. Pakk for all del ikke inn i folie, da koker du den og den blir grå.

Skjær opp når gjestene går til bords og legg på fat med den karamelliserte løken og en del av grønnsakene.

Del opp kyllingen og legg på fat sammen med resten av grønnsakene.

Etter sesongen ville jeg brukt mandelpoteter samt sellerirot, persillerot, gulrot, kålrot, søtpotet og pastinakk i passe store biter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 16:53   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Takk Harriet, det der skal jeg lese igjennom flere ganger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 21:49   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Takk for bilde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-17, 20:15   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du kan gratinere poteter uten melk også, bare ha skivede poteter, kraft og urter, namnam!

Dette skal jeg gjøre. hvor mye kraft bruker du, hvor mye skal de dekke? Hvilke urter anbefaler du? Kjøttet som er fremst rettet til den personen som skal spise dette er ganske smaksrikt med sambal oelek.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-17, 13:49   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en oppskrift på en saftig kyllingrett som passer til fløtegratinerte potet

Poteter skives og legges i form. Ha i hvitløk, persille, timian, pepper og bytt ut fløten med ca halvparten kyllingkraft. (2 dl fløte er lik 1 dl kyllingkraft). Poteter trenger 1 time i ovn på 190. Etter 20-26 min legger du evt den klippere kyllingen oppå potetene. Ville tatt grønnsaker i samme formen også.

Du har det travelt og trenger å gjøre det enkelt. Hvis du går mer mot skandinavisk så kan du bruke samme grønnsaker til kjøtt og kylling. Jeg foreslår du bruker hakket bladpersille, fersk timian, hvitløk og sitron. (Som egentlig er gremolata - ingredienser).

Kraften kommer fra kyllingen, men du kan slenge på et par dl ekstra kyllingkraft.
Beregn ca 200 g grønnsaker og 100 g potet pr pers, selv om mange sikkert ville valgt omvendt.
150-200 g kjøtt pr pers og 300 g tilbehør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 16-12-17 kl 13:58.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no