Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-15, 11:06   #41
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.810
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Ja, veldig tydelig. Men det er vel endret seg til det bedre?

Og for en helt nydelig hund, da!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 11:25   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ja, veldig tydelig. Men det er vel endret seg til det bedre?

Og for en helt nydelig hund, da!

Nei. Det grønne er gang nr.2. Det rosa ble gjort av hun som opererte han.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 11:26   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Uff så trist. Og så søt han er!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 11:28   #44
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Han ser nesten ut å ha mer vondt med det grønne også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 11:39   #45
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Stor klem fra meg til deg og fine vofsen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 11:40   #46
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Han ser nesten ut å ha mer vondt med det grønne også.

Ja, det stemmer. Og det var ett av de bra bildene av han.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 14:05   #47
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.810
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei. Det grønne er gang nr.2. Det rosa ble gjort av hun som opererte han.

Huffda..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 23:32   #48
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Åh, så vakker gutt!
Krysser fingre for at det skal gå så bra som mulig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:05   #49
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Takk! Han er veldig fin! Og så utrolig glad. Han elsker hele familien sin.

Jeg har fått bekreftet at bandasjen ikke skal kunne påvirke bruddet. Så da velger jeg å stole på det. Tror jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:08   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Skjønn hund.
Jeg har også sett masse videoklipp av lykkelige, trebeinte hunder som sprinter omkring så det burde da gå bra om det blir amputering.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:22   #51
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Huff, dette er vanskelig.
Jeg er så veldig glad i hunden vår, men selv om hun kunne levd med tre bein, så hadde vi nok valgt at hun ikke skulle gjort det... Jeg tenker at en hund skal leve et hundeliv på hundens premisser, ikke leve et liv fordi vi mennesker synes det er vanskelig å leve uten dem.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:37   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Huff, dette er vanskelig.
Jeg er så veldig glad i hunden vår, men selv om hun kunne levd med tre bein, så hadde vi nok valgt at hun ikke skulle gjort det... Jeg tenker at en hund skal leve et hundeliv på hundens premisser, ikke leve et liv fordi vi mennesker synes det er vanskelig å leve uten dem.

Hva er hundens premisser da? Er det virkelig riktig av oss å avlive et dyr pga at det mangler et ben, men ellers er frisk og rask, og ikke plages av mangelen?

Det finnes faktisk ville dyr ute i naturen som også klarer seg perfekt med et ben satt ut av drift, så fremt at skaden får leges uten komplikasjoner som hemmer dyret. Og det er dyr som ikke får hjelp til å fjerne det benet som er satt ut av drift. De klarer seg, fordi de tilpasser seg!

Jeg tenker vel mer at en hund som Avatar sin her har rett på å leve, selv med en fot i minus, i stedet for å måtte dø fordi at vi mennesker ikke orker ha et dyr med et handicap. (Så lenge den foten i minus er det eneste problemet så klart.)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:50   #53
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hva er hundens premisser da? Er det virkelig riktig av oss å avlive et dyr pga at det mangler et ben, men ellers er frisk og rask, og ikke plages av mangelen?

Dette er et veldig vanskelig spørsmål, og jeg hadde slitt veldig on jeg hadde vært i den situasjonen at jeg hadde måtte ta drn avgjørelsen. Men ja; vi hadde nok heller valgt å avlive hunden vår enn å amputere den ene foten hennes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:55   #54
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette er et veldig vanskelig spørsmål, og jeg hadde slitt veldig on jeg hadde vært i den situasjonen at jeg hadde måtte ta drn avgjørelsen. Men ja; vi hadde nok heller valgt å avlive hunden vår enn å amputere den ene foten hennes.

Ja, det er fryktelig vanskelig. Jeg hadde ikke avlivd pga dette. Igjen; om manglende ben var det eneste. Komplikasjoner pga dette blir en helt annen sak.

To ben derimot, da hadde jeg avlivd, uten å nøle. Ser videoer og tv-program med hunder som bruker rullestol, men der går grensa mi. Da snakker vi egoisme fra eiere som ikke ser hundens premisser.

Men dette er jo noe den enkelte hundeier må vurdere, og jeg dømmer aldeles ikke de som velger en annen løsning enn hva jeg ville valgt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 20-09-15 kl 01:16.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 00:59   #55
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.


Men dette er jo noe den enkelte hundeier må vurdere, og jeg dømmer aldeles ikke de som velger en annen løsning enn hva jeg ville valgt.

Ikke jeg heller!

Jeg la frem dilemmaet for mannen min, som er langt fra like dyrekjær som meg. Han ville gått for amputasjon. Vi hadde nok slitt om dette hadde rammet oss og vår hund.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 01:00   #56
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Jeg er helt enig i at det er vanskelig og jeg tror ikke det som er rett for en hund nødvendigvis er rett for en annen. Whippeten vår f.eks., hsn hadde garantert ikke taklet det. Jeg tror ikke han hadde taklet brudd en gang faktisk. Men han her, han er helt anderledes. Han har en vilje og en livsglede som er sinnsykt stor. Jeg er helt sikker på at han ikke lar seg hemme av ett ben mindre. Det store spørsmålet er egentlig om de kan garantere for at ny operasjon går bra. Hadde de kunne det ville vi operert. Men det kan de ikke, sjansene er minimale. Avlivning er ikke aktuelt pr i dag. Og det er ikke av hensyn til oss. Hvordan kan man avlive en hund som er sååå glad i livet?! (Og ja, han viser tydelig smerte også. De to dagene uten bandasje lå han bare stille. I dag, med bandasje på plass igjen som stabiliserer er det full fart på han igjen. Selv med brudd som er ute av stilling...)

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 01:15   #57
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg er helt enig i at det er vanskelig og jeg tror ikke det som er rett for en hund nødvendigvis er rett for en annen. Whippeten vår f.eks., hsn hadde garantert ikke taklet det. Jeg tror ikke han hadde taklet brudd en gang faktisk. Men han her, han er helt anderledes. Han har en vilje og en livsglede som er sinnsykt stor. Jeg er helt sikker på at han ikke lar seg hemme av ett ben mindre. Det store spørsmålet er egentlig om de kan garantere for at ny operasjon går bra. Hadde de kunne det ville vi operert. Men det kan de ikke, sjansene er minimale. Avlivning er ikke aktuelt pr i dag. Og det er ikke av hensyn til oss. Hvordan kan man avlive en hund som er sååå glad i livet?! (Og ja, han viser tydelig smerte også. De to dagene uten bandasje lå han bare stille. I dag, med bandasje på plass igjen som stabiliserer er det full fart på han igjen. Selv med brudd som er ute av stilling...)

Høres ut som en hund som kvalifiserer til å leve med et handicap, uten at det faktisk blir et handicap.

Ang en ny operasjon, så støtter jeg tankene dine. Hvis sjansene er små, så ville jeg nok ikke utsatt hunden for den påkjenningen det er med både inngrep, tiden etter og en høy sannsynlighet for at det er bortkastet. Da hadde jeg heller valgt inngrep for å amputere, og så la hunden leve lykkelig vurdere derfra, uten komplikasjoner og smerter.

Spent på å høre over helga!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 03:18   #58
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Høres ut som en livsglad hund som vil klare seg godt med bare tre ben. Tror jeg ville gått for amputasjon her siden det er veldig usikkert om ny operasjon vil være en suksess. Vanskelig er det uansett. Masse lykke til.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 22:20   #59
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Dette har vært en av de vanskeligste dagene i mitt liv tror jeg. Jeg har grått så mye at jeg er helt utladet. Kort fortalt: Timen hos spesialist ga meg ingen trygghet eller garanti. Jeg var om mulig enda mer usikker enn før da jeg kjørte derfra. I ettermiddag har jeg hatt en lang samtale med annen vet. Snakket om alle muligheter, komplikasjoner osv osv. Det spant i hodet mitt en periode.
Vi sjekket til slutt foten uten bandasje igjen. Den står ca 90 grader i feil vinkel, stålpinnen er på vei ut huden og han har veldig vondt. Det ble satt på en god bandasje og han fikk en god sprøyte med smertestillende og i morgen går foten. Mulig jeg skriver om hele dagen i dag senere, akkurat nå orker jeg ikke. Men jeg er lettet og trygg på at dette er riktig - det er det viktigste. Det blir nok noen tøffe dager for oss alle, til det går seg til dette her. Men vi er ved godt mot og tar en dag av gangen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 22:23   #60
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

For meg høres det ut som helt riktig beslutning.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no