Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Lekeplass som hundeluftegård?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 20:45   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Lekeplass som hundeluftegård?

I nabolaget har vi en lekeplass som er totalt innegjerdet, fordi den på dagtid brukes av en barnehage like ved. På ettermiddag- og kveldstid er den en populær plass å lufte hundene til enkelte.

Ved porten står det til og med et skilt: "Husk båndtvang!" Men, hva hjelper det?

Er det bare jeg som reagerer på at hunder skal få gjøre i fra seg på samme plass som barn leker? Regner med, og håper, at de fleste plukker opp hundebæsj, men det blir jo mengder med tiss både her og der. Ikke festlig å få på ytterklærne til barna.

Hva synes dere om dette? Er det greit å lufte hunder der barn til daglig leker seg?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:15   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Har hund selv og jeg lufter ikke hunden på lekeplasser, skolegården, barnehagen etc, men skog og mark er flotte steder hos oss.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:17   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

det synes ikke jeg er greit. Hadde aldri falt meg inn om jeg hadde hund. Og gjorde aldri det når vi hadde hund.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:17   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.717
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Har hatt hund, og signerer Tinka på alle punkter.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:17   #5
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.


Hva synes dere om dette? Er det greit å lufte hunder der barn til daglig leker seg?

Nei.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:18   #6
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Kort og godt ikke greit i det hele tatt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:19   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Finnes ikke greit.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:20   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Ikke greit.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:22   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Ikke greit i det hele tatt.
Det er en plaskedam i parken like ved oss og der henger det skilt om at hunder ikke skal bade i vannet, men blir det respektert....

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:28   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Godt å lese at jeg ikke er sær.

Vi traff ei dame som luftet hunden sin der i ettermiddag og sambo sa ironisk til henne: "Så fin luftegård du har til hunden din". Hun ble litt spak og pep noe om at hun plukket jo opp etter hunden da. Jeg sa at det er jo fint at hun plukker opp bæsjen, men hva med tisset da? Ikke så morsomt å få på dressene til barna.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:09   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Folk er så "rare" som kan finne på å gjøre slikt, altså la hunden sin gjøre fra seg der ungene har lekeplass osv.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:11   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Det er absolutt ikke greit.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:50   #13
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Ikke greit i det hele tatt!

På uteområdet i bhg til ungene, er det personer som lufter hundene sine, og ikke plukker opp bæsjen. Hva er det med folk?!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 23:00   #14
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sandkasser er heller ikke offentlig toalett for hunder.

Det er vel streng tatt katter som er det største problemet i så måte. Rart ikke båndtvang for katter er et tema.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 23:41   #15
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Har hund, og synes det er merkelig oppførsel å lufte hunden på en lekeplass for barn. Jeg trener ofte lydighet på skolens fotballbane, men da er hunden ferdigluftet før vi kommer dit og han er i bånd.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:23   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Altså - lufte hunden (som å gå dit for at den skal gjøre fra seg) på en lekeplass er ikke greit. Da Poden var liten gikk vi ofte en runde med hunden og avsluttet på lekeplassen.

Det er da mange som har både hund og barn og lar begge arter leke i hagen?! Det har aldri falt meg inn at hagen er for enten hunden eller Poden.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:54   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Katter er selvsagt også et problem, men jeg gadd ikke nevne det siden det var hunder som ble diskutert her. Jeg synes det er ganske snodig og temmelig at hundeeiere går tur med hunden, lar hunden drite på lekeplasser, i veikanter osv. og ikke plukker opp etter seg.


Hundedritt langs veikanten og på fortauet vet jeg alt om . Her i bydelen ser det ikke ut, og det er et mareritt å gå tur. Jeg blir så forbannet nåe enkelte hundeeiere skal ødelegge for andre med slikt griseri!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:56   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Altså - lufte hunden (som å gå dit for at den skal gjøre fra seg) på en lekeplass er ikke greit. Da Poden var liten gikk vi ofte en runde med hunden og avsluttet på lekeplassen.

Det er da mange som har både hund og barn og lar begge arter leke i hagen?! Det har aldri falt meg inn at hagen er for enten hunden eller Poden.


Jeg så selv at hundene både pisset og dreit inne på lekeplassen. Helt klart at det var hensikten.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:02   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Har hund selv og jeg lufter ikke hunden på lekeplasser, skolegården, barnehagen etc, men skog og mark er flotte steder hos oss.

Signerer denne.

Men, så må jeg legge til at det hender at jeg avslutter turen til bikkja inne på området til en barnehage. Fordi området er inngjerdet og der får jeg mulighet til å trene med han løs. Jeg passer på at han er ferdig med det han skal gjøre og at han rett og slett er tom før vi går dit.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:05   #20
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.


Men, så må jeg legge til at det hender at jeg avslutter turen til bikkja inne på området til en barnehage. Fordi området er inngjerdet og der får jeg mulighet til å trene med han løs. Jeg passer på at han er ferdig med det han skal gjøre og at han rett og slett er tom før vi går dit.

Har hund selv, og der er alltid en skvett igjen om der er behov for markering...

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no