Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

snart 9 åringen min "satte meg litt fast"...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 11:12   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

snart 9 åringen min "satte meg litt fast"...

Ved frokosten studerte vi melkekartongen med alle nissetegninger på. Under et juletre der står det "BM". Fant ut at det sikkert var den som tegnet sine initialer. Hadde det moro med å finne ut hvem "BM" var. Så sier jeg på tull, det er bestemor, og hun sier det er et sammensatt ord. Så sier hun mange sammensatte ord, helt riktige. Men så sa hun fyrverkeri. Da ble jeg litt i stuss... Kan det kalles et sammensatt ord? Selv om alle er ord, så gir det liksom ikke mening sammen.
prøver å finne definisjon på sammensatte ord, men vet ikke hvor jeg skal lete.

Det er opplagt at "bøker" ikke er et sammensatt ord, selv om "bøk" og "er" er ord.

Så jeg måtte svare som sant er at jeg ikke var sikker...

forresten bestemte hun at "BM" var Berit Monsen (?!?, kjenner ingen Berit eller som heter Monsen...), og mellomste at det var Bamsemoms...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no