Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-24, 11:01   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Enig med My i at midlertidig søppel er like sjenerende som permanent søppel, og det er relativt stor sjanse for at det blir gjenglemt, nedsnødd, blåser bort. Kan man ikke putte posen i lomma/sekken/veska som med annet søppel? Å lufte hundene er en såpass rutinemessig aktivitet at man klarer å planlegge? Skjønner at bæsj er ekkelt å ha i lomma, men man legger ikke bæsjebleier igjen ved stien heller.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 11:06   #22
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg fikk ikke lov å prikke My og Input før jeg har gitt andre prikker.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 11:20   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Det stinker såpass av en hundepose at jeg aldri ville tatt den i lommen/vesken/sekken eller i hånden inn i en butikk e.l. sånn jeg ville gjort med annet søppel. Men nå har jeg hatt hund i 10,5 år og lagt igjen midlertidig 5-6 ganger (hvorav to av dem under ekstrem kuldeperiode i januar i år), så jeg har svært god samvittighet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 12:43   #24
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Da er det ikke bare jeg som synes det er en merkelig ting å gjøre.
Jeg hadde puttet posen i lomma (ev dobbelpose). Skal man langt og det vanligvis skjer med en gang, kan man ikke ta en kort runde rundt "kvartalet" før hovedturen? Da kan man legge posen i egen søppelbøtte.
Og alle butikker har vel søppel nær inngangen?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 12:54   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Nei, nå har jeg ikke hatt hund på mange år, men det gjorde jeg aldri. Og ikek lagt den igjen utenfor butikken heller ettersom jeg ikke gikk på butikken når jeg hadde med hund, da måtte jeg jo gjort av hunden ute og det gjorde jeg ikke. Eller, eldste fikk el stå ute med henne en gang eller to. Butikken har dessuten søppelkasser utenfor om det så skulle være. Inntil flere i nærheten også, busstopp og annet.

Har aldri observert noen gjøre det heller, men har sett mang en pose i veikanten, så mulig noen hadde tenkt å ta dem dem seg, men glemte dem/ikke så dem på vei hjem?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 12:59   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg synes ikke det er så trivelig å kaste posene ved butikkene. De kassene er ofte rett ved inngangsdøra, og på sommertid lukter det ikke godt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 13:53   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Nå føler jeg at jeg må svare for folk som gjør dette i helt andre sammenhenger enn meg - jeg ville selvsagt ikke gjort dette der det er søppelbøtter i noe som ligner rimelig nærhet. I turer rundt i nabolaget så er det aldri langt hverken hjem eller til nærmeste spann.

Men jeg løper en del hjemmefra og inn i marka. Da skjer typisk bæsjing nr. en ganske kjapt, mens man er innen søppelspann-range. Så entrer vi marka, og skal være der en mil eller så, uten søppelkasser, og der kommer runde 2. Så da forurenser jeg midlertidig, et par ganger i året, langt fra folk (vi snakker ikke stien ved Sognsvann her). Jeg registrerer at man kan tenke at da bør man ikke ha hund/løpe med hund, men der får vi være enige om å være uenige.


Søppelkasser ved butikker er en annen trade-off. Ikke ideelt, men bedre enn ingen søppelkasse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 13:55   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg har gjort det en gang. Da bæsjet han rett før vi gikk inn i skogen og jeg visste vi skulle samme vei tilbake. Gjemte den bak noe tømmer og tok den med på veien hjem.
Og visste at det var lite sannsynlig at noen uansett kom til å passere før jeg var tilbake. (Veldig øde sted hvor lite folk ferdes.)
På tur i F.eks Østmarka pleier jeg å henge posen på sekken. Der er det såpass mye folk at det blir noe helt annet. På tur i nærområdet etc kastes den i søppel eller blir med på hele turen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 14:22   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Men hvorfor kan du ikke ta trippel pose og knyte godt igjen og putte den i sekken/løpeveska? Hvorfor skal andre ta belastningen ved at din hun bæsjer på et upraktisk sted?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 14:27   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Har ikke alltid sekk/løpeveske/lomme.

Og jeg ser ikke helt ulempen ved å spotte en svart pose som ligger godt til siden i et område med lite folk, en times tid. Det er ikke et ekte problem, rett og slett, mer enn at jeg misliker bruk av knallgult skitøy i marka.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 14:59   #31
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvorfor kan du ikke ta trippel pose og knyte godt igjen og putte den i sekken/løpeveska? Hvorfor skal andre ta belastningen ved at din hun bæsjer på et upraktisk sted?

Jeg synes lett folk tar for mye plass, enten det er med dyr, barn eller seg selv, men for meg blir dette litt som å irritere meg over at det en gang i blant ligger ei bleie i søppeldunken vår på badet da vi har hatt besøk. Det er et ikke-problem. (Og jeg kan godt måtte telle til 10 inni meg over løping og herjing og utestemme av det samme besøket..)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:04   #32
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg kan også godt forsvare de to gangene i året jeg gjør dette, og er helt enig med Polyanna.

Vanligvis har jeg en tett plastboks i sekken som jeg legger bæsjeposen i, men hvis det ikke er med sekk/feil sekk/noe har gått galt, kan jeg legge igjen bæsjeposen på et diskret sted, heller enn å risikere bæsjeklin i mange kilometer. Jeg pleier også å plukke opp andre hunders bæsj fra midt i stien, som andre hundeeiere til tider kan syns er greit, og da vil jeg heller at den ligger ved siden av stien i en pose til jeg er på vei tilbake enn oppi sekken.

Å gjøre det i tettbebygde strøk syns jeg er rart. Det gjør jeg ikke. Der er jeg som regel nærme nok min egen søplekasse, eller en eller annen offentlig søplekasse.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:10   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Problemet er at det ikke bare er du som gjør det to ganger i året. Eller bare Bokormen. Eller bare Polyanna. Alle gjør det sikkert bare to ganger i året. Og tar det sikkert alltid med på vei tilbake. Det er bare det at det er en del av dere, og da blir det litt mye, på enkelte strekninger. Og jo mer folk ser andre gjøre det, jo mer tenker de at det er greit å gjøre det selv.

Nei, det er vel ikke andre ulemper å spotte en hundepose enn å spotte annet søppel i marka, som du ikke vet om folk har tenkt til å hente på et senere tidspunkt eller ikke. Det er til irritasjon der og da, men det går jo fort over. I alle fall til du møter på neste pose. Som bare skal ligge der en time. De to gangene i året den hundeeieren legger fra seg pose.

Innser at jeg bare må finne meg i at det ligger bæsjeposer rundt langs turveiene, og jeg ligger ikke søvnløs om nettene av den grunn, men jeg velger likevel å benytte anledningen til å si at jeg synes det er en uting, for jeg vet at det er mange andre som reagerer på det samme. Jeg blir litt sur kjerring, merker jeg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-02-24 kl 15:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:20   #34
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg ser absolutt hva du sier altså, My, og jeg legger ikke posen "på vent" på de vanlige turene hvor vi møter andre fotgjengere og syklister. Det er alltids de som ikke tar hensyn en legger merke til, enten de har hund, barn eller bare er mye i seg selv. Jeg synes det er slitsomt med folk som tar seg veldig til rette, og har ikke tillatt hverken bjeffing ute i hagen fra hunden eller hvin og hyl på trampolina da vi hadde mindre barn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:24   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har ikke alltid sekk/løpeveske/lomme.

Og jeg ser ikke helt ulempen ved å spotte en svart pose som ligger godt til siden i et område med lite folk, en times tid. Det er ikke et ekte problem, rett og slett, mer enn at jeg misliker bruk av knallgult skitøy i marka.

Deg om det. Jeg synes forsøplet natur er virkelig, virkelig trist. Det er et helt reelt problem, for både meg og alle andre som er inderlig opptatt av og glad i naturen. Forsøpling ødelegger andres muligheter til gode naturopplevelser. For det er helt sant som My sier, at det ikke bare er deg de to gangene i året. Men de to gangene i året sender du også ut et signal om at dette er helt greit. De som ser dine to søppelposer vet ikke at du tar den med deg på veien tilbake, de ser at du har lagt fra deg bæsjeposen i skogen og at du synes det er greit å gjøre. Da er det greit for «meg» og «meg» og «meg» også.

Jeg synes forsøpling i naturen er en helt grenseløs egoisme. Det er bare å ta med seg nok bæsjeposer og en sekk/løpeveske og ta ansvar for din egen hund. Det klarer man faktisk når man klarer å ha hund og løpe en mil.

Og å sammenligne det med bleier i søppeldunken på badet blir bare så dumt at jeg ikke vet hva jeg skal si engang. Har du invitert en baby på besøk til hjemme ditt, har du jo gjort det med alt det potensielt medfører. Om du ikke vil ha bleier på badet ditt sier du til foreldrene at dere bare kan omgås hjemme hos dem. Så det DET problemet løst.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:43   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg har ikke hund, og husker at jeg ble veldig forbauset første gang jeg så moren min gjøre det. Jeg syns absolutt det er et ekte forsøplingsproblem, for det er jo ikke midlertidig for den som går forbi alle bæsjeposene. Da er det tilstedeværende hele tiden man går forbi. At bæsjeposen forsvinner to timer etter at jeg var der, har ikke noe å si for meg, der og da. Da kan jeg jo argumentere med at tagging heller ikke er et ekte problem, for det er jo bare midlertidig, siden du bare ser det i det øyeblikket du går forbi.

Jeg forstår absolutt at det ikke er optimalt eller særlig gøy å putte en bæsjepose i veska eller sekken, men jeg syns jo faktisk det er den som eier hund og bæsjepose som eier problemet og må finne en løsning som ikke går ut over andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 15:57   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg ser absolutt hva du sier altså, My, og jeg legger ikke posen "på vent" på de vanlige turene hvor vi møter andre fotgjengere og syklister. Det er alltids de som ikke tar hensyn en legger merke til, enten de har hund, barn eller bare er mye i seg selv. Jeg synes det er slitsomt med folk som tar seg veldig til rette, og har ikke tillatt hverken bjeffing ute i hagen fra hunden eller hvin og hyl på trampolina da vi hadde mindre barn.

Jeg har en helt annen toleransegrense når det gjelder barn som leker og hoier eller hunder som bjeffer, enn når det gjelder voksne folk som forsøpler altså. Det er ikke noe jeg kan sammenligne i det hele tatt, fordi jeg tvert om ønsker at barn skal være aktive og hoppe og leke på trampoliner, og at hunder skal få bjeffe når instinktet deres tilsier det, jeg synes begge deler er helt greit. Ja det kan være slitsomt, men det må jeg bare tåle når jeg bor i tettbygd strøk. Så jeg mener absolutt ikke at jeg skal tas hensyn til på alle mulige måter, og slippe alt som jeg opplever som plagsomt. Jeg mener bare at voksne folk ikke skal legge fra seg søpla si i skogen. Det burde være en selvfølge.

Og som Tally sier, den som går forbi ser ikke at det bare er denne gangen, og at det bare ligger der en liten stund, og at det slett ikke er du som har lagt igjen de fem andre posene på veien, hvorav to aldri blir hentet. Den som går forbi ser søppel i naturen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-02-24 kl 16:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 16:17   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg mener bare at voksne folk ikke skal legge fra seg søpla si i skogen. Det burde være en selvfølge.

Særlig også fordi det bare krever bitte bitte bitte liten innsats. Den innsatsen det kreves er altså så marginal at det finnes ingen grunner til å ikke gjøre det. Jeg har alltid med meg en søppelpose når jeg går på tur og plukker med meg andres søppel. Det gjør jeg ikke når jeg løper eller går på ski, men det kunne virkelig ikke falt meg inn å legge fra meg min egen søppel noe annet sted enn søppelkasser, om så bare for noen minutter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 16:37   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Jeg må innrømme at jeg aldri tenker at poser langs veien/i trærne/på steiner er midlertidig. Jeg tror noen har kastet dem der. Jeg visste ikke at det å legge igjen var en greie før for et par år siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 16:39   #40
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Innser at jeg bare må finne meg i at det ligger bæsjeposer rundt langs turveiene, og jeg ligger ikke søvnløs om nettene av den grunn, men jeg velger likevel å benytte anledningen til å si at jeg synes det er en uting, for jeg vet at det er mange andre som reagerer på det samme. Jeg blir litt sur kjerring, merker jeg.

Ikke for å ødelegge en god rant, altså, men jeg tror kanskje at det å leve med det er det enkleste. Det er klart det er lov å irritere seg, men det hjelper neppe noe særlig.

De færreste av oss går gjennom livet uten å irritere andre på et eller annet punkt nå og da, til og med med vitende og vilje. For min egen del kan jeg godt innrømme å være såpass ego at jeg setter fra meg de posene de to gangene i året noe har gått galt med plan A (som da er å bære bæsjen i en boks), mens jeg tenker at dere andre får tåle det i bytte mot at jeg tåler irriterende ting dere andre gjør, som å tygge tyggis med åpen munn i offentlige rom eller stoppe på toppen av rulletrapper.

En god del av oss hundeeiere bruker noen av de plagsomme hundeposene våre til å plukke opp søppel mens vi går tur med hunden også, selv vi som av og til kan sette igjen en bæsjepose i naturen en times tid før vi tar den med hjem.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no