Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Gjett vekta på MammaHeksa!

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-12, 01:50   #1
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Stort smil

Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg har nu snekret et lite event på Facebook og håper at mange vil gå inn der og kikke - og kanskje allerede nå tippe vekta mi.

http://www.facebook.com/events/432481303477334/

"Grisen er altså meg.

Fram til 24. desember kan dere gjette vekta mi, og den som er nærmest riktig antall gram vinner en eller annen veldig kul premie!

Pr 3. oktober veier jeg 121, 34 kg - hvilket er i overkant av hva en glad gris bør veie. Derfor har jeg som mål å bli en slank stjernegris med akkurat passe mengde flesk til julaften.

Underveis vil jeg oppdatere dere jevnlig om trening, matinntak og andre ting som kan endre min nåværende vekt.

REGLER:
* de jeg bor med kan ikke delta i gjettinga
* du kan invitere hvem-som-helst til å bli med å gjette
* du kan gjette så mange ganger du vil"

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 05:57   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Du og jeg har ca samme vekt.
Utover det dropper jeg å gjette vekt og omfavne grisesammenligningen, men jeg ønsker deg all mulig lykke til med prosjektet.
Livsstilsendring er hardt, og hvis dette er en bra måte å gjøre det på for deg, og det er med å løfte selvfølelsen din, så er jeg med i heiagjengen.

Men selv anbefaler jeg sjelden å gå ut i verden og sammenligne seg selv med en gris, uavhengig av mengde selvironi. Hva jeg mener det det gjør med deg er én ting, hva jeg mener det gjør for andres forhold til overvektige er kanskje den viktigste grunnen.

Det hender seg jeg sammenligner meg selv med andre store saker også. Men jeg vil ikke gå ut å vise det i så stor grad at ungdom og Kari Jaqueson tror at de også kan gjøre det.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 03-10-12 kl 06:41.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 05:58   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Det var ikke veldig støttende, var det vel?

Men jeg mener det, altså. Hvis dette er det du trenger for å snu, så heier jeg som bare det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:06   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men selv anbefaler jeg sjelden å gå ut i verden og sammenligne seg selv med en gris, uavhengig av mengde selvironi. Hva jeg mener det det gjør med deg er én ting, hva jeg mener det gjør for andres forhold til overvektige er kanskje den viktigste grunnen.

Jeg er veldig enig i det Kirsebær skriver her.

Men lykke til med sunnere livsstil.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:47   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du og jeg har ca samme vekt.
Utover det dropper jeg å gjette vekt og omfavne grisesammenligningen, men jeg ønsker deg all mulig lykke til med prosjektet.
Livsstilsendring er hardt, og hvis dette er en bra måte å gjøre det på for deg, og det er med å løfte selvfølelsen din, så er jeg med i heiagjengen.

Men selv anbefaler jeg sjelden å gå ut i verden og sammenligne seg selv med en gris, uavhengig av mengde selvironi. Hva jeg mener det det gjør med deg er én ting, hva jeg mener det gjør for andres forhold til overvektige er kanskje den viktigste grunnen.

Det hender seg jeg sammenligner meg selv med andre store saker også. Men jeg vil ikke gå ut å vise det i så stor grad at ungdom og Kari Jaqueson tror at de også kan gjøre det.

Enig med Kirsebær.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:00   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Usmakelig.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:37   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Er enig med Kirsebær. Jeg er selv i samme kaliber (og litt til) og har en god posjon selvironi, men tenker at man må være forsiktig. Både, som Kirsebær sier, i forhold til andres forhold til overvektige og samtidig over andre overvektiges forhold til seg selv.

Som sagt, jeg har selvironi, jeg har selvinnsikt og jeg er rimelig trygg på meg selv. Men - da svigermor omtalte seg selv som smellfeit og heslig fikk jeg en klump i magen. Årsaken? Hun er ei flott dame med litt for mye, men langt fra min størrelse. Det finnes mange som er betydelig større enn oss.

Men - altså, til tross for litt moralpreken: jeg heier på deg og håper (og tror) du vil greie å nå målet ditt.

Jeg hadde selv aldri turt å offentliggjøre et slikt prosjekt, men det er vel mer min redsel (og erfaring) for å ikke greie å komme i mål med prosjektet. Men altså

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:48   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Som sagt, jeg har selvironi, jeg har selvinnsikt og jeg er rimelig trygg på meg selv. Men - da svigermor omtalte seg selv som smellfeit og heslig fikk jeg en klump i magen. Årsaken? Hun er ei flott dame med litt for mye, men langt fra min størrelse. Det finnes mange som er betydelig større enn oss.

Akkurat dette er noe jeg tenker mye på, og også tok opp med en fyr en gang. Han omtalte seg selv som feit, var langt slankere enn meg, og jeg spurte ham rett ut om han egentlig tenkte over hva han sier til meg når han omtaler seg selv sånn.

Lykke til med prosjentet, MammHeksa!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:00   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg ville nok heller ikke begitt meg ut på et slikt prosjekt, men det handler mer om at jeg ikke ville ønsket fokus på det dersom jeg skulle mislykkes. Erfaring fra 20 år med slanking har fortalt meg at sjansen for å mislykkes i et slikt stunt er overveiende, så derfor ville jeg vært svært forsiktig. Du skal ha sterk rygg og en særdeles god selvfølelse for å ikke få en knekk dersom et slikt prosjekt mislykkes.

Jeg tenker ellers at man ikke skal være så redd for begrepet "feit". Når man veier 121,34 kg eller 135 kg som jeg gjorde på mitt tyngste, så ER man feit. Det er rene fakta. Det betyr jo ikke at man er heslig, stygg, ekkel, mislykket, dum eller noe annet. Det betyr jo egentlig bare at man er kraftig overvektig og har BMI over en viss grense. Jeg brukte mange år på å ta tilbake ordet feit og ufarliggjøre det for meg selv. Jeg omtalte helt bevisst meg selv som feit eller tjukk, men passet samtidig på å få fram at jeg ikke betraktet meg selv verken som dum eller stygg. Bare overvektig. Punktum.

Jeg tenker forøvrig at litt humor rundt dette ikke er dumt. Det må være lov å fleipe litt med egen overvekt også uten å være redd for å tråkke andre overvektige på tærne. Joda, jeg vet at overvekt, mat, kropp, følelser og alt det der er et fryktelig sårt tema for mange og det er et skikkelig minefelt MammaHeksa tråkker ut i, men jeg liker ikke tanken på at vi skal la det forbli sånn. Jeg tenker at vi kanskje rett og slett bør fleipe mer med dette, på egne vegne selvsagt, for å ufarliggjøre det litt. Akkurat på samme måte som at mange andre med ulike handikap, skader eller sykdommer gjerne også har en ganske stor porsjon galgenhumor over egen situasjon.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:33   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg synes det er en viss forskjell på å kalle seg tykk, og på å sammenligne seg med en gris. Det førstnevnte ser jeg kan ha en grei effekt i det å forholde seg til overvekt, for man kaller en spade en spade. Men gris..? Det gir meg følelsen av mobbeofre som selv kaller seg stygge ting, for å ta brodden av mobbingen. Og vil man "legalisere" bruken av ordet gris om overvektige?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:34   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og vil man "legalisere" bruken av ordet gris om overvektige?

Enig. Jeg liker ikke ordet "feit" heller. Det er ikke nøytralt. "Tjukk", "overvektig", osv. er nøytrale ord. "Feit" er kraftig ladet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:40   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Nei, jeg synes heller ikke man skal sammenligne seg med en gris, selv om griser er veldig ålreite dyr. Denne grisevekt-tippingen til jul var vel noe iallefall min lokalavis bedrev før jul hvert år, men jeg synes ikke det er noen god idè å lage en slik tippekonkurranse om egen vekt. Jeg tror fallhøyden kan bli for stor, som sagt. Jeg er vel heller ikke overbevist om at så mange egentlig ønsker å tippe i en slik konkurranse. Jeg er gjerne med og heier på en som forsøker å legge om livsstilen sin, men jeg er vel ikke så overvettes interessert i hvilke tall som står på ei vekt jeg selv ikke står på. Jeg har i grunn mer enn nok med min egen vekt.

Det er riktig at ordet feit er kraftig ladet. Nettopp derfor valgte jeg å bruke ordet om meg selv. Jeg ønsket å ufarliggjøre ordet og ta det tilbake. Det kan godt hende det var en kamp som var umulig å vinne, men det var iallefall ønsket mitt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:40   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Og forøvrig: jeg liker ikke at det sparkes hverken til høyre eller venstre. Jeg befinner meg på grensen til undervekt, og reagerer ofte på at tynne kropper skal disses når formfullhet skal lovprises. Det må da gå an å hevde at plus size er flott, uten samtidig å sparke i motsatt retning, og utbasunere hvor frastøtende man synes synlige knokler er?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:43   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Men atte, du Heksemor, startet du livsstilsendringen med kake til frokost?
*myser på facebooksiden*

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:56   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Litt blanda følelser for å kalle folk gris, men jeg flirte bra av Facebooksiden og "oink"-kommentaren. Håper du lykkes med målet ditt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 00:31   #16
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men atte, du Heksemor, startet du livsstilsendringen med kake til frokost?
*myser på facebooksiden*

Ah, takk for mys! Ostekake med kaffe, mmmm! Jeg er ingen slankemester, og en gang i uka unner jeg meg noe deilig usunt.

Jeg er overrasket over at mitt personlige syn på min egen vekt og min egen kropp kan irritere. JEG har ikke noe problem med å kalle meg selv for gris eller tjukkas. Eller feit kjerring.

Det er MEG det gjelder akkurat her - ikke alle andre kvinner/menn som føler seg uvenn med vekta si. Alle takler helsa si på sin måte, selvironi og humor er min. Trenger alle å like det? Langt i fra.

"Tipp vekta på grisen" er en gammal gjenganger i lokalaviser i Østfold. Avisa følger en glad liten slaktegris de første ukene i desember, og vedkommende som kan gjette riktig vekt vinner grisen, ferdig slakta. Derav innfallsvinkelen.

Denne grisen skal iallfall holde konkurransen gående til julaften, og satser på å more en drøss FB-lesere underveis.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 06:12   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg heier og hoier på sidelinjen for at du skal klare å nå målet du har satt deg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 08:02   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg også oppfattet det hele litt småironisk, a la bloggparodiene. De ler vi jo av, elv om vi samtidig kanskje sårer Fotballfrue. Satt på spissen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 08:04   #19
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Jeg heier på deg og håper du når målet ditt!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 08:23   #20
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Jeg er overrasket over at mitt personlige syn på min egen vekt og min egen kropp kan irritere. JEG har ikke noe problem med å kalle meg selv for gris eller tjukkas. Eller feit kjerring.

Det er MEG det gjelder akkurat her - ikke alle andre kvinner/menn som føler seg uvenn med vekta si. Alle takler helsa si på sin måte, selvironi og humor er min. Trenger alle å like det? Langt i fra.

Hvis du gjør det i det private rom, angår det mest deg men ikke bare deg. Hvis du har overvektige barn eller venner/familie, kan du fort støte noen. Eller kanskje barna dine går på skolen eller i barnehagen og kaller noen en feit gris eller tjukkas. Ha ha. Kjempefestilg.

Når du legger det ut på FB og FP så når du fort mange tusen, og da er du raskt med på å forandre holdninger, hva som er greit å si osv.

Kirsebær skriver noe klokt her:

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men selv anbefaler jeg sjelden å gå ut i verden og sammenligne seg selv med en gris, uavhengig av mengde selvironi. Hva jeg mener det det gjør med deg er én ting, hva jeg mener det gjør for andres forhold til overvektige er kanskje den viktigste grunnen.

Å tippe vekt på en gris er gjenganger i vår lokalavis også. Jeg synes uansett ikke dette var morsomt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no