Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-20, 22:50   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Om man leier lokale, så kan man selv være ansvarlig arrangør, og det er tillat med 200 gjester. Det står presisert flere ganger i koronaspørretjenester i nettavisene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 23:14   #102
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så vi som har digert hus og mer enn nok plass må fortsatt forholde oss til 20? Vi har fem stuer og har i utgangspunktet invitert så vi blir 26 totalt. Jeg vet ikke om jeg har hjerte til å si at alle ungene må være hjemme. Selv om det sikkert hadde vært greit for de løse krystallene mine at de mest hektiske av de små hadde blitt hjemme.

Det er vel heller ikke et forbud, men en anbefaling?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 23:20   #103
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Det er jo ingen fornuft i at jeg kan ha 40 gjester om jeg leier et lokale, men ikke i egnet lokale med plass til 1 meter mellom gjestene hjemme?

Jeg er veldig tålmodig med alle de rare vendingene koronareglene Har tatt og tar, jeg skjønner det er nytt og uforutsigbart og det er helt greit å etterleve både det ene og det andre av regler og restriksjoner. Men dette er jo helt meningsløst. Og utrolig leit om vi ender opp med å måtte halvere gjestelista når det ikke er noen sikkerhetsrisiko i å ikke gjøre det (de 40 gjestene smitter ikke noe mindre i et leid lokale enn i et stort telt i hagen vår).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 23:23   #104
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Nærmer meg ferdig med et stykk bunad. 2 uker igjen. Denne helgen må huset på stell og bord må prøve pyntes. Pusse bunadsølv etc. :svett:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 02:18   #105
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nærmer meg ferdig med et stykk bunad. 2 uker igjen. Denne helgen må huset på stell og bord må prøve pyntes. Pusse bunadsølv etc. :svett:

Vi er flere, men kun en uke igjen. Talen er langt fra ferdig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 02:19   #106
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Så vi som har digert hus og mer enn nok plass må fortsatt forholde oss til 20? Vi har fem stuer og har i utgangspunktet invitert så vi blir 26 totalt. Jeg vet ikke om jeg har hjerte til å si at alle ungene må være hjemme. Selv om det sikkert hadde vært greit for de løse krystallene mine at de mest hektiske av de små hadde blitt hjemme.

Det er vel heller ikke et forbud, men en anbefaling?

Anbefaling, ja. Forbud i Bergen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 02:21   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det er jo ingen fornuft i at jeg kan ha 40 gjester om jeg leier et lokale, men ikke i egnet lokale med plass til 1 meter mellom gjestene hjemme?

Jeg er veldig tålmodig med alle de rare vendingene koronareglene Har tatt og tar, jeg skjønner det er nytt og uforutsigbart og det er helt greit å etterleve både det ene og det andre av regler og restriksjoner. Men dette er jo helt meningsløst. Og utrolig leit om vi ender opp med å måtte halvere gjestelista når det ikke er noen sikkerhetsrisiko i å ikke gjøre det (de 40 gjestene smitter ikke noe mindre i et leid lokale enn i et stort telt i hagen vår).

Anbefalingen er nok laget av en grunn. De fleste har ikke god nok plass til mer enn 20 stk hjemme når de skal holde meteren mellom ulike kohorter og altså ivareta smittevern. Anbefalingen kom i vår og er ikke ny.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 08:56   #108
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Anbefalingen er nok laget av en grunn. De fleste har ikke god nok plass til mer enn 20 stk hjemme når de skal holde meteren mellom ulike kohorter og altså ivareta smittevern. Anbefalingen kom i vår og er ikke ny.

Poenget er ikke hvorvidt regelen er ny eller gammel. Og jeg skjønner også at en må prøve å ha enkle regler uten unntak. Men noen ganger blir det absurd. Klasserommet jeg har 30 elever i er forøvrig mindre enn stua mi, og teltet vi kan sette opp i hagen er langt større enn flere leielokaler beregnet på 40 mennesker. Jeg tillater meg å ergre meg litt akkurat nå.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 09:02   #109
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Sikkert lurt å holde seg til anbefalingene. Her er et typisk eksempel på hvor fort smitten sprer seg i feks konfirmasjonsselskap: https://www.bt.no/article/bt-70XqQB.html

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 09:12   #110
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Sikkert lurt å holde seg til anbefalingene. Her er et typisk eksempel på hvor fort smitten sprer seg i feks konfirmasjonsselskap: https://www.bt.no/article/bt-70XqQB.html

Vi kommer selvsagt til å forholde oss til reglene.

Men de 40 gjestene vil altså ikke smitte hverandre i støtte grad i det svære teltet vårt enn de ville i et leid lokale av samme størrelse.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 09:25   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Skjønner godt at det føles meningsløst ja Pebbles. Det er jo ikke i veggene smitten sitter, det er i folka. Om de sitter her eller der er ganske likegyldig, når lokalene er like store, og det er samme arrangør som er ansvarlig for smittevern.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 17:10   #112
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

3 som ikke kommer, 1 usikker og 2 jeg ikke vet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 17:12   #113
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Dere som har hatt konfirmasjon, har dere noen lure tips?
Noe dere gjorde som dere syns var skikkelig glupt eller noe dere kom på etterpå som dere burde ha gjort?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 17:56   #114
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Her konfirmeres barnet om to uker. Vi har flere «viktige» gjester som ikke kan komme pga av at de er i risikogruppen. Derfor har vi bestemt oss for å utsette selskapet. På selve konfirmasjonsdagen vil vi ha en enkel sammenkomst for kjernefamilien, besteforeldre og faddere. Kjenner at jeg er litt lei meg, men tenker at der er mange som har forsaket mye mer enn et konfirmasjonsselskap i denne Corona-tiden.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 18:33   #115
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Dere som har hatt konfirmasjon, har dere noen lure tips?
Noe dere gjorde som dere syns var skikkelig glupt eller noe dere kom på etterpå som dere burde ha gjort?

Jeg har noe vi ikke burde gjort. Hadde pene, hvite damaskservietter. Rullet til en rull med sløyfe rundt og en lyngaktig blomst bundet i. Var VELDIG hardt bundet sammen. Så hardt at ingen fikk dem opp uten å strø lyng utover hele gulvet. Og jeg tenkte ikke på å finne frem saks. Jaja. Vi vasset i lyng i to uker etterpå. Fnis.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 18:39   #116
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så på FB noen som feiret forrige uke, selve dagen er om en måned.
Skjønner godt du er lei deg.
Ingen i risikosonen her annet enn alder.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 18:41   #117
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

liefje
Dro parallell til småunger og glitter.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 21:03   #118
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Så på FB noen som feiret forrige uke, selve dagen er om en måned.
Skjønner godt du er lei deg.
Ingen i risikosonen her annet enn alder.

Bestekompisen til storebror feiret 1. august, selve seremonien for han er 26.september.

Vi har ikke helt bestemt oss for hva vi gjør.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 21:11   #119
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Er det de selv som ikke vil ta sjansen på å komme til feiring? For jeg er definitivt i risikogruppe, og vel så det, men legene synes vi kan ha konfirmasjon. Så det har vi. Med godt smittevern, for all del.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-20, 23:27   #120
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Nå sier restauranten at de ikke kan huse mer enn 20 stykker i konfirmasjonen og alle må sitte i kohorter og uten mingling. Jeg vurderer å heller invitere familien hver for seg og heller ha flere småselskap.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no