Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-20, 08:53   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Far til en venn leverte båten vi hadde foran huset på gjenvinningsstasjonen, så nå ble det straks bedre utenfor. Vasket vinduer i går, men i dag i solen så jeg at de ble fæle, så de må vaskes på nytt. Fikk også lukt ferdig enda et bed i går.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 10:38   #62
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

I går kom melding om at vi må redusere antall i kirken. 11+konfirmant, altså 12 kan komme. Jeg må ta noen kjedelige valg, men tipper gjestene forstår greia.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 11:02   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

I går kom melding om at vi må redusere antall i kirken. 11+konfirmant, altså 12 kan komme. Jeg må ta noen kjedelige valg, men tipper gjestene forstår greia.

Sikkert. Vi har konfirmant + 12, men ender opp med konfirmant + 5 i kirken. Flere av gjestene vil ikke komme i kirken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 12:43   #64
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sikkert. Vi har konfirmant + 12, men ender opp med konfirmant + 5 i kirken. Flere av gjestene vil ikke komme i kirken.

Jeg håper det samme. Jeg har flagget utfordringen til alle før jeg evt. plukker.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 12:53   #65
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg rakk heldigvis å informere på innbydelsen at det ville bli restriksjoner i kirken. Og at de da ville få nærmere beskjed.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 13:59   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

I går kom melding om at vi må redusere antall i kirken. 11+konfirmant, altså 12 kan komme. Jeg må ta noen kjedelige valg, men tipper gjestene forstår greia.

Dette tror jeg folk har stor forståelse for.

Det var sånn da jeg ble konfirmert også - konfirmant + 4. Jeg ble nemlig konfirmert i en bitteliten kirke med enormt stort nedslagsfelt, så med over 100 konfirmanter måtte de ha slike restriksjoner selv om det var 3 konfirmasjonsgudstjenester.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 09:28   #67
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg håper det samme. Jeg har flagget utfordringen til alle før jeg evt. plukker.

Det gjorde eg og. Og da var rådet ein del som sa at kirka ikkje var nødvendig av ulike grunner. Så det løyste seg litt av selg sjølv.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 12:11   #68
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi var i den første konfirmasjonen forrige helg, og nå gleder vi oss veldig til det er vår tur. Jeg har snakket med hotellet, og lokalet er mer enn stort nok til 50 gjester med godt smittevern. Bordoppsettet blir jo litt annerledes enn jeg først hadde tenkt, men det er jo veldig mange nærkontakter og husstandsmedlemmer til stede. Det blir ikke så mange korona-metere ved bordet, som jeg hadde fryktet. Vi dropper småbord etter middagen, det er lettere om alle bare har "sin" plass.

Det jeg lurer på er hvordan dere ser for dere smittevern ved kakebordet? Hansker?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 12:24   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg tenker at de litt tørrere kakene, som man kan ta med fingrene, deles opp i serveringsstykker slik at folk bare forsyner seg med et stykke selv. Til de litt bløtere kakene (Pavlova, marsipankake etc) må man ha en person som står og deler opp, og serverer til dem som vil ha. Det samme med tiramisu (som jeg får fra en kollega som lager en fantastisk god en). Vi har også moltekrem, men den tenker jeg kan serveres i porsjonsglass.

Vi skal ha buffet på hotell som middag, og jeg går ut fra at hotellet har et opplegg for hvordan smittevernet skal hensyntas der. Forhåpentligvis tar de seg også av kakebordet, selv om vi vil ha mange kaker selv. To kaker kjøper vi fra hotellet (for å slippe kaketillegg på 60 kr/pers), derfor antar jeg de kan bidra med kakeservering, men har ikke spurt direkte om det. Hvis ikke må vi skaffe en person selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 12:56   #70
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg hadde to venninner på kjøkkenet og de forsynte folk ved kakebordet. Kun makronene vi lot folk ta selv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 13:23   #71
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Da har jeg bestilt lokale til 24. oktober og håper at alt går som det skal. Vi blir maksimalt 21 personer og lokalet er stort nok til å lage familiebord. Jeg holder også på å avtale med korpset når de skal komme for å spille for konfirmanten. Kjenner jeg får tårer i øynene ved tanken allerede. Det fine med at konfirmasjonen ble utsatt til høsten er at det motiverte for videre korpsing.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 13:53   #72
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tenker at de litt tørrere kakene, som man kan ta med fingrene, deles opp i serveringsstykker slik at folk bare forsyner seg med et stykke selv. Til de litt bløtere kakene (Pavlova, marsipankake etc) må man ha en person som står og deler opp, og serverer til dem som vil ha. Det samme med tiramisu (som jeg får fra en kollega som lager en fantastisk god en). Vi har også moltekrem, men den tenker jeg kan serveres i porsjonsglass.

Vi skal ha buffet på hotell som middag, og jeg går ut fra at hotellet har et opplegg for hvordan smittevernet skal hensyntas der. Forhåpentligvis tar de seg også av kakebordet, selv om vi vil ha mange kaker selv. To kaker kjøper vi fra hotellet (for å slippe kaketillegg på 60 kr/pers), derfor antar jeg de kan bidra med kakeservering, men har ikke spurt direkte om det. Hvis ikke må vi skaffe en person selv.

Buffet er tillatt på hoteller nå. Vi spiste på et par på ferien i sommer. Da var det bare antibac fremme og ellers å forsyne seg som vanlig. Før forbudet ble opphevet, hadde de enten noen som forsynte oss ved buffeten eller fikk vi en tallerken med diverse servert ved bordet. Dette var frokostbuffeter.


Sist redigert av liefje : 20-08-20 kl 14:02.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 13:55   #73
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi kjem ikkje til å ha retningslinjer ved kakebordet foruten antibac.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 14:19   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Buffet er tillatt på hoteller nå. Vi spiste på et par på ferien i sommer. Da var det bare antibac fremme og ellers å forsyne seg som vanlig. Før forbudet ble opphevet, hadde de enten noen som forsynte oss ved buffeten eller fikk vi en tallerken med diverse servert ved bordet. Dette var frokostbuffeter.

Ja, jeg må innrømme at jeg ikke helt ser den store forskjellen på å ta i en kakespade og på å ta i et dørhåndtak eller en handlevogn. Bortsett fra at kakespaden har man full oversikt over hvem andre som har tatt i.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 14:23   #75
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi deler opp det som kan deles og setter fram antibac.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 14:27   #76
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Ja. Noen av oss kan fremdeles ikke spise fra buffeter og jeg spriter hendene etter å ha tatt på dørhåndtak som ikke er her i hjemmet. Så jeg lurer vel på hvordan men ville løst det om buffet fremdeles var frarådet. Jeg ser poenget med at bare er begrenset antall personer tar på kakespadene. Men det er fremdeles 50 mann... Mulig det bare må stå veldig mye antibac tilgjengelig og servietter om man ikke vil holde på kakespaden direkte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 14:28   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


Det jeg lurer på er hvordan dere ser for dere smittevern ved kakebordet? Hansker?

Bortsett fra kransekake har vi kun kaker man må kutte og ta med kakespade. Tenker vi får kutte Brownies i stykker på forhånd og gjerne sette i slike små spyd man kan forsyne seg med.

Vi er 16 stk bare. Tre andre enn oss tre er folk vi omgås så og si daglig og ellers er det tre andre familier hvor de fleste har hjemmekontor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 14:29   #78
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja. Noen av oss kan fremdeles ikke spise fra buffeter og jeg spriter hendene etter å ha tatt på dørhåndtak som ikke er her i hjemmet. Så jeg lurer vel på hvordan men ville løst det om buffet fremdeles var frarådet. Jeg ser poenget med at bare er begrenset antall personer tar på kakespadene. Men det er fremdeles 50 mann... Mulig det bare må stå veldig mye antibac tilgjengelig og servietter om man ikke vil holde på kakespaden direkte.

Ja, de som ikke ønsker/bør ta i kakespadene (som deg selv f.eks), kan oppfordres til å bruke en serviett. Det enkleste er ofte det beste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 15:06   #79
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi har muligens en som må skjermes, men da tenker leg kona hjelper. Har dessuten liten tro på at de kommer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 16:18   #80
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi kjører nok ikke noe annet tiltak på mat- og kakeservering enn antibac og servietter tilgjengelig. Også kommer jeg til å si at foreldre må ordne mat og kake til barna under 10 år tror jeg.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no