Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Øvelseskjøring m/barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du tillatt øvelseskjøring med barnet (barna) ditt i bilen?
Nei, øvelsekjøring med barn i bilen synes jeg ikke er greit. 74 77,89%
Ja, det er greit for meg. 14 14,74%
Annet, spesifiser gjerne. 7 7,37%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-07, 16:08   #1
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Øvelseskjøring m/barn

Poll kommer.

Jeg lar ikke min lillebror på 18 øvelseskjøre med mitt barn i bilen.
Og det er visst grunn nok til at jeg er litt sær og overhysterisk i hans øyne.
Ville dere tillatt det?
Hvorfor/hvorfor ikke?

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:14   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg har ikke lappen, men jeg hadde gjerne hatt med meg mine unger mens jeg kjørte med andre. Det går vel kanskje for det samme?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:14   #3
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Ja, da øvelseskjører du da, Sitron.
Øvelseskjøring er øvelseskjøring, uavhengig av alder.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:23   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Det vil da være avhengig av hvor lenge vedkommende har øvelseskjørt og vem det er som øvelseskjører. Er det en mor som snart skal opp til oppkjøring så er det greit at hun har med seg barnet/en. Jeg ville ikke ha tatt med meg ungene på tur sammen med en som skal øvelseskjøre bare for at vedkommende skulle få lov til å kjøre en tur.

Jeg ville ikke latt noen av mine barn sitte på min lillebror når han øvelseskjørte. Jeg syns ikke at du er hysterisk

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:51   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg ville ikke hatt med barn i bilen under øvelseskjøring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:52   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Niks, det hadde ikke kommet på tale. Er det lovlig, forresten?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 16:56   #7
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Niks, det hadde ikke kommet på tale. Er det lovlig, forresten?


Signerer. Jeg lurer også på om dette er lovlig?

Jeg hadde ikke tatt med meg barn i bilen ved øvelseskjøring. Jeg kunne ha vurdert det om krise og med forbehold at det faktisk var i en sjåførskolebil med sjåførlærer til stede, men aldri i verden under andre forhold.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:03   #8
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Niks, det hadde ikke kommet på tale. Er det lovlig, forresten?

Ja, det er det.

Guttene mine har vært med et par ganger når storesøster øvelseskjørte seg selv til jobb.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:15   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg øvelseskjører, men har ikke ztjerna med i bilen selv om det er lov. Etterhvert som jeg blir tryggere i trafikken kommer jeg nok til å ha han med. Jeg kommer jo sikkert til å øvelseskjøre når vi skal på familieutflukter etc. Jeg kommer til å kjenne godt på magefølelsen og vurdere sikkerheten ut fra hvilke veier vi skal kjøre på.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:23   #10
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg øvelseskjørte aldri med ungene bilen.
Det kunne ikke falle meg inn en gang.

Jeg synes du absolutt ikke er hysterisk, ungene mine får ikke sitte på med noen som ikke har lappen.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:26   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg øvelseskjører med ungene i bilen, så ja.

  Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:47   #12
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei, tror ikke jeg ville gjort det.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 18:01   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei jeg vil ikke la storesøster sitte på med noen som øvelseskjører.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 18:56   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Hadde aldri hatt ungene mine i bilen til en 18-åring som øvelseskjører. Noe helt annet er når de som ikke har lappet har med sine egne unger når de øvelseskjører selv synes jeg. Da har de jo ansvaret for sine unger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 19:19   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

I starten så lærekjørte storesøs kun med en av oss i bilen, men etter at hun hadde lært det grunnleggende og trengte mengdetrening, så kjørte hun når hele familien var på tur.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 19:26   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg hadde lillesøster med på all min øvelseskjøring, både med sjåførlærer og ellers. Hadde jeg ikke kunnet gjøre det hadde jeg fremdeles ikke hatt førerkort.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:09   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei, det ville jeg prøvd å unngå.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:31   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg hadde ikke latt noen øvelseskjøre eller gjort det selv med barn i bilen.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:45   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Når jeg øvelseskjørte så var det ikke lov. dette var da før 2000


og om det er lov nå så hadde jeg ikke hatt noen ande i bilen en den som skulle øvelseskjøre og "læreren"

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 06-04-07 kl 20:51.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:52   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg krysset på 'nei' , men jeg tror jeg mener 'nei, ikke om noen andre enn meg hadde kjørt'


Nå har jeg lappen og har hatt den en god stund, så jeg vil vel egentlig ikke finne ut hva jeg egentlig mener.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 07-04-07 kl 07:55.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no