Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell i New York

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvilket hotell skal jeg velge?
Hyatt Times Square 5 71,43%
Hilton Garden Inn Times Square Central 0 0%
Annet (spesifisér i tråden) 1 14,29%
HotellSchmotell... 1 14,29%
Deltakere: 7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-16, 17:15   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hotell i New York

Hjelp meg å velge mellom disse to hotellene i NY:

Hyatt Times Square

Hilton Garden Inn Times Square Central

Har satt et tak på ca 8000,- til hotell.

Det må være nært Times Square og/eller Madison Square Garden.

Nært til kollektivtransport. Turen må legges opp med minimalt med "manuell forflytning" så taxi, subway, turistbusser etc. må være i nærheten. Restauranter, shopping etc er også fint å ha i nærheten.

Reisefølget er en 12 år gammel gutt.

Hyatt virker jo utrolig flott, og stas med en slik bygning. Her har jeg booket et ordinært rom.

Hilton har jeg booket med utsikt over Times Square. Det ser jo fint ut, dog er Hyatt hakket mer fancy ser det ut til.

Eller har du et annet alternativ? Det er snakk om 5 netter i februar.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 17:26   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i New York

Jeg har ikke bodd på noen av de hotellene. Eneste jeg kan si er at vi har bodd på 3 ulike Hilton hotell i USA og det kommer vi aldri mer til å gjøre. De 3 ligger riktignok i Florida. Årsaken til det er at det var ekstremt dårlig service, veldig nedslitte hotell, bilder på nett og virkeligheten stemte ikke overens. Men jeg har aldri bodd på Hyatt så jeg kan ikke si om det ene er bedre enn det andre.

Hyatt har 1 stjerne mer enn Hilton, så det skal i utgangspunktet ha flere fasiliteter enn Hilton.
Mitt generelle inntrykk av hoteller i NY er at de er slitte mange av dem.

På Hyatt er frokost inkludert og det er det ikke på Hilton. Du kan regne fort $20-25 pr pers til frokost pr dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 17:28   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i New York

Crowne Plaza har vi veldig gode erfaringer med fra andre land: https://www.booking.com/hotel/us/cro...-10;room1=A,12

Inkl frokost

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 17:30   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Vi hadde et strålende opphold på et Hilton Double Tree (eller noe sånn) like ved Macy's for to år siden.

Vi drar til NY på lørdag og skal da bo rett ved siden av Madison Square garden. Så jeg kan rapportere om litt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 17:46   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Det hørtes ikke noe særlig ut, Fløyel Var det gode reviews på Tripadvisor på de dere var i Florida? Det jeg var linket til over her får gode reviews ser jeg. Ja, Hyatt er nok hakket over, men Hilton har nok mulig litt bedre beliggenhet ift våre behov. Men fancypancy hotell er jo veldig kult også. Det stod at frokost var utenom da jeg booket Hyatt Må sjekke igjen...

Hvilket bor dere på ved MSG, Tjorven? Bare to dager til, jo

Skal sjekke ut både Crowne Plaza og Hilton Double Tree.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:19   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Vi bodde på Hyatt Times Square ifjor, og var superfornøyde! Det åpnet vel i 2015, så det er helt nytt og fint. Veldig god service, hele uken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:27   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bodde på Hyatt Times Square ifjor, og var superfornøyde! Det åpnet vel i 2015, så det er helt nytt og fint. Veldig god service, hele uken.

Så flott! Hva ligger i umiddelbar nærhet der, Safran?

Leste nå at Hilton hotellet hun er 2 år gammelt, så da er i hvert fall begge to nye.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:38   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i New York

De vi bodde på hadde 4 av 5 på score.
Det vi bodde på i Clearwater hadde vi bestemt oss for å være på i 3 dager, men etter 1 kveld der bestemte vi oss for å dra hjem dagen etter, men "heldigvis" ble vi evakuert den natten pga brann (lynnedslag i en trafo), så da refunderte de beløpet for hele oppholdet og vi kunne reise hjem den natten. Og heldigvis bodde vi bare i 4 etg og hadde lite bagasje.

http://www.abcactionnews.com/news/re...s-all-electric

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:57   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i New York



Dette ligger mellom 6 og 7 ave, 7th Ave ligger MSG, men den ligger i 33 street, så det er ca 10 minutter rask gange. Times Square er et knutepunkt for de fleste metro-linjer og metroen er veldig effektiv.

I 42. Street ligger mye attraksjoner, restauranter og kinoer - den mest hektiske gaten i tillegg til Times Square - det er aldri rolig de to stedene. Å spise middag i 42. og på Times er en, skal vi si, støyende opplevelse. De gode matopplevelsene finner du ikke der. Men det er gangavstand til Sentral Park, 5th Ave med de dyre butikkene og Empire State Building, Macy's (34 og 33), Rockefeller senter m/The Rock.

Skal dere opp i ett bygg anbefaler jeg lunsj på det varmeste i One World Trade senter. (Der ligger minneparken etter WTC). Det var ikke kø i det hele tatt opp til OWT, som man ofte opplever i Empire State og The Rock.

Personlig syntes jeg OWT er det mest majestetiske bygget jeg har vært i. Turen i toppen der er helt fantastisk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20160929_184558.jpg (47,1 KB, 142 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:23   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Tusen takk for mye flott info, Fløyel Da skal vi nok styre unna spising midt i gryten rundt Times Square Evt bruke noise cancelling headphones

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:23   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Så flott! Hva ligger i umiddelbar nærhet der, Safran?

Det meste. Jeg mener, det er jo midt i smørøyet. Bubba Gump ligger rett over veien, Planet Hollywood enda nærmere. Kjøpesenter på hjørnet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:24   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det meste. Jeg mener, det er jo midt i smørøyet. Bubba Gump ligger rett over veien, Planet Hollywood enda nærmere. Kjøpesenter på hjørnet.

Sweet Hadde dere ordinært rom eller oppgraderte dere? Høyt opp i etasjene?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:24   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Jeg har ikke bodd på noen av de, men har veldig god erfaring med hyatt-hotellene generelt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:30   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Sweet Hadde dere ordinært rom eller oppgraderte dere? Høyt opp i etasjene?

Vi hadde et rom med to queen beds, jeg tror det var i 17. etasje? Husker ikke om det var deLuxe eller vanlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:53   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Frokosten var ganske dyr på hotellet, syns jeg. Vi var fire personer og det ville kostet oss over tusen kroner pr dag. Vi droppet derfor det, og fant mange fine frokostrestaurenter i området. Jeg husker selvsagt ikke hva de het, men om du går til venstre ut av døren og oppover gaten på samme side, så passerer du i alle fall et par stykker. Min favoritt var havregrøt med banan og blåbær.
Når jeg tenker på det, så kjøpte vi også sånne bokser med havregrøt på Wahlgrens i nærheten også. Da tømmer du bare kokende vann på, og vips - billig frokost.

Men sant skal sies - det var utrolig dyrt å spise i NY. I alle fall i smørøyet. Men drinkene var billige og store.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 20:03   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i New York

Bare for å veie opp, jeg har god erfaring med Hilton, både i Miami og New York. Ikke dette da, men Conrad (som er et boutique hotell i Hilton-kjeden, tror jeg).

Sist vi var der var Times Square et hull, men ser ut som det skal være ferdig til nyttår, mtp utsikt og fremkommelighet.

Jeg syns Hyatt så freshest ut av disse to.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 22:08   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i New York

Vi bodde på et hotell på 57st i sommer og det var veldig greit. Nært men litt utenfor like vel. Kort vei til central park. Ok hotell. Stort familierom og mikro og kjøl på rommet. Vi gikk rett ut på gaten og 10m for å kjøpe frokost som vi tok med på rommet.
https://no.hotels.com/hotel/details....=5&ZSX=0&SYE=1

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 07:16   #18
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hotell i New York

Jeg har ingen formening om de hotellene du nevner, men måtte bare si at vi drar til NYC tiiiidlig på søndag!! Til og med Storebror på 23 ville være med!

Vi skal forøvrig bo på The Belvedere hotel. 48 gt. og mellom 8 og 9, så det ligger midt i gryta og ser bra ut. Ikke var det ille pris heller.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:07   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i New York

Bodde her for et par år siden da jeg var i New York
http://www.marriott.com/hotels/trave...5-54ba596febe2

Har ellers vært her på jobbarrangement flere ganger
https://no.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._New_York.html

Jeg personlig synes Times Square blir fryktelig masete rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 11:36   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotell i New York

Vi bodde på Hyatt i forfjor, det var helt nytt da. Vi var veldig fornøyde med hotellet, mindre fornøyde med beliggenheten. Vi vil ikke bo på Times Square neste gang.
Men vet man at man vil bo der kan jeg anbefale hotellet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no