Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-23, 12:37   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nye sneakers er absolutt fint nok. (Jeg synes det er helt supert at sneakers regnes som akseptabelt fottøy i så mange sammenhenger, også for voksne! Særlig for damer synes jeg det er et kjempefremskritt at man har «lov» til å gå i behagelige sko.)

Ikke sant? Det er jo helt koko at man "skal" ha på noe ubehagelig for å være pen. Ikke misforstå, jeg ELSKER pene pumps, men det kjærlighetsforholdet har ikke akkurat fart vel med føttene mine.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

De er jo ikke ferdig utvokst i høyden heller så dressko er jo ikke mer bortkastet enn selve dressen.

Nei, men det ene er et tilbehør, det andre er selve antrekket. Jeg mener det finnes andre varianter av pent tøy man også kan bruke, det MÅ ikke være dress. Men da vil man skille seg mer ut fra mengden, og det er jo ikke alltid man vil. Skotøyet syns mindre, og selvsagt er det bedre med EN ekstra utgift på noe som kanskje ikke kan brukes igjen, framfor TO. Når det er sagt kan Hiawata fortsatt bruke både konfirmasjonsdress og Pumaene.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Her er jeg langt bak mål, ha ER egentlig Sneakers da?

Sneakers er joggesko som ikke er ment for trening.

Disse hadde Hiawata til sin blå dress:

__________________


Sist redigert av Tallulah : 20-04-23 kl 12:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 12:38   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Sneakers er noe annet enn joggesko og Goretexjoggesko Malama. Sneakers er sko som ikke nødvendigvis er lagd for å bruke til fysisk aktivitet (iallfall ikke nå lengre) men som har et sportslig/skate-utseende. Den er ikke så praktisk som den kan se ut som og gir antrekket ditt et laid-back uttrykk. Joggesko man løper i er ikke kule nok til å gå som sneakers (sry til alle Hooka-elskere), Gore-tex sko kan være kule nok hvis man vil være gorpecore, men sånne sko går ikke til dress. Osv.

Eksempler på sneakers: Nike Jordans. Alle modeller egentlig, men særlig 1 og 4 er klassikere. Nike Dunks, Nike Air Force, Adidas Jeezy, Adidas NMD, Adidas Superstar og Adidas Forum. NB 550 og 530

Eksempler på corpecoresko: Salomon XT6

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 12:43   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og .... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er som Tjorven og synes ikke det er fint nok, men jeg tenker at konfirmanten får velge selv og det er sikkert mange som velger sneakers. Her ønsket konfirmanten heldigvis dressko.

Samme her. Det blir brune dressko.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 12:46   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nye sneakers er absolutt fint nok. (Jeg synes det er helt supert at sneakers regnes som akseptabelt fottøy i så mange sammenhenger, også for voksne! Særlig for damer synes jeg det er et kjempefremskritt at man har «lov» til å gå i behagelige sko.)

Jeg er helt enig. Det å kunne gå i noe som ikke er stramt og høyt og vaklete og så er det fortsatt pent (nok).

Jeg tenkte på det senest i går da programlederen i urix hadde på dressjakke og det jeg vil kalle joggesko, mulig de regnes som sneakers. Det er innafor og ser fint ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 12:58   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tenker at nye sneakers er pent nok ja. Mer uformelt men fint. Det var ikke noe spørsmål her: han skulle ha dressko.

Min gleder seg til å få brune dressko. Tror ikke han har tenkt tanken på noe annet. Han bruker nå 44-44.5 i sko, så kanskje han nå er utvokst. Han konfirmeres i slutten av august, så de kjøpes i løpet av sommeren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 13:09   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Jeg ser ikke for meg at min fyr vil gå med sånne sneakers etterpå uansett så da kan vi like godt kjøpe drrssko. Og gi dem til fetteren etterpå eller noe sånn

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 13:26   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

La de gå i det de vil.
Det har aldri vært noe problem for vår del for gutta her har villet ha på penklær når det har vært aktuelt men de har gått med joggesko/sneakers i 17.maitoget.

Det er brune dressko som gjelder her også nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 13:35   #28
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og .... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er som Tjorven og synes ikke det er fint nok, men jeg tenker at konfirmanten får velge selv og det er sikkert mange som velger sneakers. Her ønsket konfirmanten heldigvis dressko.

Enig. Hadde konfirmant i fjor og både han og kompisene hadde dressko.
Jeg har ikke noe imot sneakers til dress i mer uformelle settinger, men konfirmasjon (uansett form) er en av livets store markeringer, og da pynter man seg litt ekstra.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 14:08   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Min sønn pyntet seg veldig ekstra til sin konfirmasjon, men gikk fremdeles i sneakers.

Jeg er helt allergisk mot sånne oppleste-og-vedtatte ting som noen skal humle med øynene av. Jeg tenker at det er hovedpersonen selv som må bestemme, om det er konfirmasjon, bryllup eller (tildels) begravelse.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 14:16   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min gleder seg til å få brune dressko. Tror ikke han har tenkt tanken på noe annet. Han bruker nå 44-44.5 i sko, så kanskje han nå er utvokst. Han konfirmeres i slutten av august, så de kjøpes i løpet av sommeren.


Min bruker 45 så det er godt mulig han er ferdig utvokst. Mannen bruker også 45 så han får arve dresskoene hvis eldste skulle få enda større føtter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 15:53   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Min bruker 46. Det er crazy. Vokser han mer selger jeg de på Finn. Mannen min bruker 42 og med de skoene eldstemann har valgt seg ut til konfirmasjonen er det slett ikke sikkert noen vil arve dem om de skulle være så «heldig» å få like store føtter

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 16:55   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Min bruker 46. Det er crazy. Vokser han mer selger jeg de på Finn. Mannen min bruker 42 og med de skoene eldstemann har valgt seg ut til konfirmasjonen er det slett ikke sikkert noen vil arve dem om de skulle være så «heldig» å få like store føtter

Du må vise oss bilde!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 16:59   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Min er bare på 39, så jeg tror ikke han er utvokst i beina enda. Og faren er 41 så han kan ikke arve dem. Men fetteren er enda mindre i beina etter alder enn min så han kan sikkert ha dem en eller annen gang i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 17:28   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Sønnen min brukte str 41 til konfirmasjonen, nå bruker han 46. Litt treg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 17:44   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Nye sneakers er absolutt innafor. Jeg er enig med alle her som sier at det er fantastisk at det nå er "lov" å bruke behagelige sko også til pent og elsker sneakers i ulike farger til kjoler.



Mine jenter har i perioder brukt sorte, pene joggesko/sneakers til bunad også. For bunadsko må være veldig dyre for å være gode og det ser jeg ingen grunn til å kjøpe når de bare blir brukt en gang eller to i vokseperioden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-23, 20:15   #36
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i dress, slips og ... sneakers? Dressko? Hjelp!

Poden her endte med kul blå dress, hvit t-skjorte og nye helt hvite sneakers. Blir så fin at!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no