Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

5 år siden tsunamien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 18:41   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

5 år siden tsunamien

Tenk det, 5 år. Jeg husker vi var i juleselskap hos en tante av meg ett stykke unna når vi så det på tv. Og i morgen skal vi dit igjen. 5 år etter.
Det er ille, det som skjedde. Vi var i Thailand akkuratt ett år før, og husker vi så flere plasser på tv som vi kjente igjen fra ferien. Alt var så annerledes da.

Sender mange tanker til de som ble rammet.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 20:05   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 år siden Tsunamien

Det husker jeg godt. Det var en nervepirrende tid. Min bror og svigerinne var på bryllupsreise der da. Det gikk heldigvis bra med de men de så veldig som preget de etterpå.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 20:08   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 år siden Tsunamien

Jeg merker at jeg knapt klarer å tenke på det som skjedde. Det er veldig komfortabelt å dytte det LANGT unna og lukke øynene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:11   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 år siden Tsunamien

Jeg husker jeg jobbet i butikk da, og leste alle aviser og kunne ikke fatte det som skjedde. Jeg har sendt mange tanker til de som mistet noen i tsunamien. Min onkel var prest der nede og han og konen ble værende helt til siste norske ble identifisert.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:23   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: 5 år siden Tsunamien

Jeg hadde to toåringer da. Og det gjorde et utrolig inntrykk å høre om foreldre som lette etter barna sine. Spesielt lille Ragnar. Jeg kan aldri glemme det. Samtidig leste jeg Knausgårds andre bok om engler og syndefloden - En tid for alt. Det var et absurd sammentreff.

Tankene går til alle som ble berørt.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 22:24   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 år siden Tsunamien

Ja onkelen og tanten min snakket også mye om Ragnar og familien hans, og hvor glad de ble når identifiseringen var gjort.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 00:08   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 5 år siden tsunamien

Det var forferdelig og bare tanken på å bli rammet på en sånn måte selv var forferdelig. Barn som ble revet ut av hendene på sine foreldre osv.

Sommeren etter var vi på camping i Sverige. Der ble barna kjent med ei jente som hadde mistet sin bror i tsunamien. De bodde i en campingvogn den sommeren mens huset deres ble pusset opp. Kanskje viktig for dem å ha "prosjekter" for å komme videre.... vet ikke... uansett så gjorde det inntrykk å se familien som manglet et barn.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 00:12   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 år siden tsunamien

Fatter ikke at det er gått hele 5 år ... Jeg føler det bare er et år eller to siden det skjedde. Jeg var også i juleselskap da jeg hørte om det, hos min tante. Husker jeg ble iskald av de dødstallene som bare økte og økte for hver gang jeg leste nettavisene, tallene ble jo etterhvert helt absurde. Huff, tenker på de som mistet noen, spesielt barn, der nede, for et mareritt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no