Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Thessaloniki som feriested?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 22:48   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thessaloniki som feriested?

Jeg registrerer at man får kjøpt billige flybilletter til Thessaloniki ... Spørsmålet mitt er om hvilke muligheter for ferie man har om man velger å dra dit.

Hvordan er byen i seg selv? Er den verdt et besøk?
Kan man greit dra videre fra Thessaloniki til plasser som er bedre egnet til badeferie (for jeg regner med at ikke Thessaloniki er det, eller?), evnetuelt hvor og hvordan?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:50   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Er ikke det i nærheten av Halkidiki? Der er det hvertfall veldig fint!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:51   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Nært Halkidiki, ja
Det er kjempefint!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:54   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Halkidiki!
Der er det nydelig!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:55   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Har dere vært i Halkidiki? Hva slags sted er det? Det står at Halkidiki ligger en times biltur unna. Det er jo0 absolutt overkommelig.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:59   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Halkidiki er tre halvøyer. Like fint som andre greske øyer, minst!

Jeg var i Pefkhori, der ringen er på bilde, og det var utrolig fint. De fleste turistene var grekere.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:10   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Takk, Snippa.

Er det noen av dere som har reist dit via Thessaloniki? Det står at det ikke går busser fra Thessaloniki til Halkidiki og for oss er det ikke aktuelt å leie bil. Jeg lurer på om det vil være helt forskrekkelig dyrt om vi må ta taxi?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:23   #8
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Halkidiki Har vage 80-talls minner om ett flott sted !

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:28   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Halkidiki Har vage 80-talls minner om ett flott sted !

Samme her. Jobbet der i en periode på midten av 80 tallet på Meliton beach som ligger i den ene av de 3 "fingrene" som stikker ut fra fastlandet Sithonia . http://www.thalassatravel.gr/accommo...ton_beach.html

Såvidt jeg husker så brukte vi ca 1,5-2 timer fra Thessaloniki flyplassen og til der jeg jobbet/bodde. Mulig det er nærmere til halvøyen/fingeren Kassandra enn Sithonia. Og mulig veiene er forbedret siden da slik at det går raskere. Lenge siden.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 15-06-10 kl 23:52.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:47   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Halkidiki

Her bodde vi.
http://www.portocarras.com/

Var et stykke å kjøre da. Vi måtte ta taxi...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:55   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Halkidiki

Her bodde vi.
http://www.portocarras.com/

Var et stykke å kjøre da. Vi måtte ta taxi...

Stedet var eid av en da kjent skipsreder som het John Carras. Var så "heldig" å bli invitert i et coctail party i hans hjem like ved og etterpå ble det "Zorba" på Sithonia beach som ligger like ved Meliton Beach. dans. En selsom opplevelse. Han var da allerede en gammel mann. Forøvrig produserte de gode rødviner der.
Hellas er jo ikke kjent for sine rødviner akkurat. I gangavstand fra Porto Carras er det en landsby som heter Neos Marmaras. Jeg bodde i den byen og jobbet i Porto Carras.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 16-06-10 kl 00:04.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 00:15   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Stedet var eid av en da kjent skipsreder som het John Carras. Var så "heldig" å bli invitert i et coctail party i hans hjem like ved og etterpå ble det "Zorba" på Sithonia beach som ligger like ved Meliton Beach. dans. En selsom opplevelse. Han var da allerede en gammel mann. Forøvrig produserte de gode rødviner der.
Hellas er jo ikke kjent for sine rødviner akkurat. I gangavstand fra Porto Carras er det en landsby som heter Neos Marmaras. Jeg bodde i den byen og jobbet i Porto Carras.



Vi har tre rødvinsflasker derfra i skapet enda vi.
Var på en vingård rett i nærheten der.

Og den landsbyen besøkte vi nesten hver dag. Spiste der, og bare vandret litt rundt. Kjempekoselig!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 07:21   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Hvordan fant dere på å dra til Halkidiki? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har vært der. Jeg hadde imidlertid en brevvenninne i tenåren som var fra Thessaloniki og brukte å feriere i Halkidiki. Jeg hadde i sin tid en postkortsamling fra begge steder.

Hvor mye kan det være snakk om at en 1 1/2-2 timers taxitur x 2 koster, tro?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 07:43   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.



Vi har tre rødvinsflasker derfra i skapet enda vi.
Var på en vingård rett i nærheten der.

Og den landsbyen besøkte vi nesten hver dag. Spiste der, og bare vandret litt rundt. Kjempekoselig!

Før kunne en få kjøpt vin fra det stedet på vinmonopolet. Vurderer sterkt å dra tilbake dit.
Da jeg begynte å skulle jobber der så¨startet vi allerede i april med å forberede turistsesongen. Mine kollegaer og jeg (6 stk) var de eneste fra utlandet der. Vi ble derfor godt kjent med lokalbefolkningen.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:47   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Hvordan fant dere på å dra til Halkidiki?

Jeg hadde foreldre som var veldig opptatt av "autentiske steder" den gang da på 80-tallet. Syden-syden med chartermaskiner var ikke akkurat et alternativ for dem! Så hvis vi reiste på pakketurer, var det på steder der man ikke kunne treffe på naboen eller skilt med svenske köttbullar. Gullivers reiser arrangerte turer til sånne type steder, og det var med det selskapet vi reiste til Halkidiki. Det er med andre ord veldig lenge siden jeg var der! Men det ser like fint ut som jeg husker det når jeg googler bilder, og dette var noe jeg fant på en nettside:
I Halkidiki finner man de beste strendene i Hellas, med over 500 km deilig sand.

Forresten sier mange nettsider at det går buss fra Thessaloniki til ulike destinasjoner på Halkidiki

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:50   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Oooo, jeg kjenner det rykke i billettbestillingsfingeren!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:25   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg hadde foreldre som var veldig opptatt av "autentiske steder" den gang da på 80-tallet. Syden-syden med chartermaskiner var ikke akkurat et alternativ for dem! Så hvis vi reiste på pakketurer, var det på steder der man ikke kunne treffe på naboen eller skilt med svenske köttbullar. Gullivers reiser arrangerte turer til sånne type steder, og det var med det selskapet vi reiste til Halkidiki. Det er med andre ord veldig lenge siden jeg var der! Men det ser like fint ut som jeg husker det når jeg googler bilder, og dette var noe jeg fant på en nettside:
I Halkidiki finner man de beste strendene i Hellas, med over 500 km deilig sand.

Forresten sier mange nettsider at det går buss fra Thessaloniki til ulike destinasjoner på Halkidiki

Ah, så Gulliver har arrangert turer dit. Buss og 500 km med deilig sand høres lovende ut.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:25   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Oooo, jeg kjenner det rykke i billettbestillingsfingeren!

Ikke sant!

Problemet er å finne en helt ledig uke i sommer.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:42   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thessaloniki som feriested?

Det gikk busser ja, men ikke akkurat til vårt hotell. Var mest nyrike russere der, og de var vel for fine på det til å ta bussen.

Husker ikke hva taxien kom på jeg, men skal spørre mannen etterpå.
Nydelig sted da, og rolig. Kjempefint for barn. Og så gikk det en liten båt frem og tilbake til byen hele dagen og kvelden.
Og bar og musikk på stranden.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no