Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkoholfri rødvin

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 18:27   #21
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Kan jeg det? *litt skeptisk*

Nei, nå ble jeg i tvil selv. Det blir kanskje for knapp tid. Da er det nok best å holde seg til akoholfritt, ja. Ikke verdt å ta sjansen hvis man er usikker

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:20   #22
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Eller du kan ha ei bøtte i lag med bordet!
Var å åt julemiddag i går, men masse hvitvin til... men alt endte i bøtta.

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:23   #23
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Laura, her.

Eller du kan ha ei bøtte i lag med bordet!
Var å åt julemiddag i går, men masse hvitvin til... men alt endte i bøtta.

Tror jeg holder meg til et av de andre forslagene

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:39   #24
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg har smakt god alkoholfri rødvin, men husker bare at den er rød. :hjelpsom:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:45   #25
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har smakt god alkoholfri rødvin, men husker bare at den er rød. :hjelpsom:

Skremmeren, da Si i fra om du husker da. Nå vet jeg i hvert fall at det fins

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:45   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg melder meg inn i folden av de som er enige i at det ikke finnes god alkoholfri rødvin. Første graviditet smakte jeg en brukbar alkoholfri hvit, men den passer jo ikke til kalkun.

Derimot funker det jo med clausthaler til kalkun. Alkoholfritt øl er det ingenting å utsette på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:50   #27
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Kan noen anbefale ei god alkoholfri rødvin? Må kjøre julaften, men vil gjerne nyte et glass vin til maten likevel. Kalkun står på menyen.

Nyte og alkoholfri rødvin i samme setning klinger skrekkelig dårlig i min ører. Jeg prøvde det meste i forbindelse med jobbmiddager da jeg var gravid, men det smaker seriøst så vondt at jeg ikke fikk det ned.

God eplemost fra f.eks Ringi Gård er et mye bedre alternativ. De lager eplemost av minst 8 forskjellige epletyper, slik at også den som ikke drikker alkohol kan få forskjellig drikke til hver rett.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 10-12-08 kl 19:55.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:05   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Det fins ikke god, alkoholfri rødvin. Eplemost uten tilsatt sukker er det beste alkholfrie alternativet å drikke til mat syns jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:08   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg tror Skremmeren har rett *vil ha god alkoholfri rødvin*

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:09   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Selv om alle har sagt sitt, så må jeg bare uttale meg jeg også.
Alkoholfri rødvin smaker høgg. Det er aldri snakk om å kose seg. Det er snakk om overpriset, rød væske man til slutt heller ut i vasken. På grensa til udrikkelig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:09   #31
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg har smakt en kjempegod alkoholfri rødvin, men husker ikke hva den heter. Men jeg mener det var noe lilla eller mørkeblått på etiketten.
Hjelper det?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:15   #32
canto
Dramaking
 
canto sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 121
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Du kan prøve Ariél. Den finnes både som rød og hvit. Synes den er grei.

__________________
Veteran
canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 21:08   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Du kan prøve Ariél. Den finnes både som rød og hvit. Synes den er grei.

Den er ikke vond synes jeg, men skrekkelig tam...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:04   #34
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har smakt en kjempegod alkoholfri rødvin, men husker ikke hva den heter. Men jeg mener det var noe lilla eller mørkeblått på etiketten.
Hjelper det?

Ikke så veldig *noterer lilla eller mørkeblå ettikett*
Men det gir meg håp om at det skal være mulig å finne ei god alkoholfri vin.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:07   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Ariel?

Da kan du like gjerne drikke saft. Det smaker i det minste godt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:08   #36
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Er klar over at god alkoholfri rødvin ikke vokser på trær akkurat. Men det må da finnes ei eneste ei som er drikkende og ikke smaker gjæra ripssaft? *håper*
Hvis ikke kan jeg jo alltids drikke clausthaler da, men er ikke vin da...

Alkoholfri rødvin er grusomt uansett hvor god den er.
Alkoholfritt øl er tusen ganger bedre. Dropp alko-fri vin på julaften, og vent til du kan drikke en som er god.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:31   #37
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Tines druejuice er bedre enn alkoholfrie rødviner hvis man først skal ha noe rødt som er laget av druer og som er alkoholfritt.

Veldig enig.

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:43   #38
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg lurer på om var Ariel jeg drakk den julen jeg var gravid med minsten?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:18   #39
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Jeg har også til gode å smake en god alkoholfri rødvin. Men hvis du likevel vil prøve, finner du en (litt gammel) test her: http://www.aperitif.no/index.db2?id=99714

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 01:09   #40
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkoholfri rødvin

Alkoholfri rødvin når en har lyst på rødvin er som å drikke champagnebrus når en har lyst på øl. Fargen er jo i det minste den samme.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no