Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynting av bord

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-08, 12:00   #1
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Pynting av bord

Når jeg skal arrangere selskap, liker jeg og pynte bordet litt ekstra. Jeg pleier gjerne å ta en titt i skuffer og skap og pynter med det jeg finner. Har også pynta med rogn, skjell, blomster m.m

Jeg er veldig glad i å høre/se hvordan andre pynter bord, for å få nye ideer. Mange er utrolig oppfinnsomme og har tatt i bruk både panelgardiner og tapetruller til duker. Fantastisk påkommet!

Hva pynter du bord med? Dere som har konfirmanter i år, hvilke farger pynter dere bordet i?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 15:49   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Trodde kanskje pynting av bord var aktuelt nå i disse konfirmasjonstider jeg...

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 15:56   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynting av bord

Alle er ute og toger i dag, så du må nok vente litt før svarene hagler.

Jeg liker ikke overdådige bord, men pynt må jeg ha. Til fest liker jeg aller best hvite duker, hvitt service, sølvbestikk, krystallglass, høye glass- eller sølv-lysestaker med flotte, høye lys (gjerne i duse farger), lav, enkel blomsterpynt og servietter som bryter det hvite og gjerne matcher lys og blomster.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 15:57   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynting av bord

Jeg har konfirmant i år, men siden vi skal ha selskapet i et lokale der vi må ta med alt av servise og utstyr til 45 personer selv, blir det ikke likt av alt og 100% stilige bord. Men vi har nå klart å skrape sammen hvitt servise i litt forskjellige fasonger. Vi skal ha hvite papirduker, hadde egentlig tenkt å kjøpe billig metervare men endte med papir. Jeg har kjøpt servietter i to forskjellige mønster i lysegrønt og hvitt, sammen med store hvite, og svakt lysegrønne lys. Lysestakene blir en blanding av gammelt arvesølv, glass og enkle i stål. Blomster må jeg vurdere på lørdag, og velge ut fra det jeg finner i butikkene da, men planen er å ha hvite/grønne blomster. Jeg har tenkt å bruke 12 hvite suppeboller av den typen med en liten stett og "løvehoder" på sidene, og lage lave små buketter i dem. Kanskje skal vi plukke noen hvitveis å ha innimellom, i små glass. Lysegrønt og hvitt er vårlig og fint syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 16:02   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Suppeboller til blomster var kjempesmart!
Jeg har kjøpt meg en stabel hvite fat på IKEA til 5 kr stk jeg. Ikke de aller vakreste, men absolutt fine nok. De står på loftet og blir tatt ned etter behov

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 16:59   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynting av bord

Jeg gjør litt forskjellig etter anlendning og innfall jeg får. I en guttedåp brukte jeg lyseblå silkebånd på langs på bordet, 2 på midten, slik at pynten fikk plass imellom og oppdekningen utenfor. Blomsterdekorasjonene gikk også i blått.

Ellers så er et stalltips fra meg dersom man skal ha selskap til ganske mange og ikke vil bruke en formue på duker: Lei duk gjennom et renseri. Her jeg bor er det et renseri som leier ut duker for 40-50 kr meteren, tror jeg det er, og da leverer du dem igjen skitne, så du slipper å vaske dem. Dukene er fine hvite damaskduker, så de er helt greie.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 17:02   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynting av bord

nille selger en rund plasthylse med telys som er i en gjennomsiktig plastkopp. Kjøp en slik, og kjøp en rull med aluminiumsfolie. hvit duk, så folie i bordets lengste retning, midt på, og så slike lys på etterpå som settes på folien. K N A L L F I N T ! ! ! !

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 17:42   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Det hørtes stilig ut Tinkadott!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 17:59   #9
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynting av bord

Jeg kjenner jeg er helt på linje med Liven når det gjelder borddekking.

Vi har konfirmant i år, men siden det ikke er før til høsten har jeg ikke begynt å tenke på hvordan bordet skal bli ennå. Hvite duker har svigermor og jeg nok av, og vi har likt servise til 24, og likt sølvtøy til 24 så det blir nok en ordning der. Min svigerinne er blomsterdekoratør av yrke så blomster blir det alltids også en ordning med. Og hvor mange gjester blir vi til middag...skal vi seeehh..jo sannelig blir vi 23 gitt.

Det med aulminiumsfolie på bordet, og telysholdere i plast. Nei jeg tror ikke jeg er helt med på at det er stilig, ikke å ha masse tyll el. heller i grunn.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 18:01   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynting av bord

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det med aulminiumsfolie på bordet, og telysholdere i plast. Nei jeg tror ikke jeg er helt med på at det er stilig, ikke å ha masse tyll el. heller i grunn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 18:22   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Aluminiumsfolie og telys passer ikke til konfirmasjon. Det er jeg helt enig i. Det bør være litt mer stil over det da. Men til noe mer uhøytidlig tror jeg det kan passe bra. Gjerne vinterstid, når det er mørkt ute.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:09   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynting av bord

jeg skjønner jeg må dekke ett bord og taa bilde av det for at dere skal forstå Det er faktisk fint! Plasttelyseholderene er helt gjennomsiktige, og de tlysene jeg snakker om er i mange ulike farger. Det er enkelt og stilrent, jeg skal nok straks få tatt et bild etil dere

Men var dette snakk om kun til konfirmasjon? Det hade ikke jeg fått med meg...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:12   #13
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Gleder meg til å se bilde! Tror det er stilig jeg

Dette er absolutt ikke en tråd bare for bordpynting til konfirmasjon. Var ikke meninga det i hvert fall. Elsker å pynte bord og vil veldig gjerne få masse ideer til alle anledninger

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:20   #14
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynting av bord

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

jeg skjønner jeg må dekke ett bord og taa bilde av det for at dere skal forstå

Du må nok det, ja. Jeg kan heller ikke se dette for meg som pent.

Sånn ellers dulter jeg på Liven og Kula.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:22   #15
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Har ikke sett bord pynta med aluminiumsfolie og telys, men med speil og telys. Detvar i hvert fall stilig og jeg innbiller meg at effekten blir omtrent den samme.
Kom med bilde Tinkadott!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:50   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Har også pynta med rogn, skjell, blomster m.m

Dumme meg satt og lurte fælt på hvordan man fikk til å pynte med torskerogn..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:51   #17
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Eføy rett på hvit (papir)duk er fint.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:52   #18
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:53   #19
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Skratter til torskerogna, ikke eføyen Eføy var en god ide

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:56   #20
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Skratter til torskerogna, ikke eføyen Eføy var en god ide

Vi brukte eføy i bryllupet vårt, en enkel eføygrein midt på bordet i hele lengden, også små oppsatser med blomster hver 1-2 meter, eføy oppi denne også, det ble elegant og enkelt. (Og billig, vi kjøpte litt oasis og en rosebukett, resten plukka vi i skogen)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no