Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bestille lokale til konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 09:16   #1
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Bestille lokale til konfirmasjon

Dere som skal ha konfirmanter i år eller som har hatt konfirmanter tidligere. Når bestilte dere lokaler? Jeg skal ha konfirmant om to år og bestilte lokale allerede nå i mars. Da viste jeg om fem stykker som allerede hadde bestilt og torde ikke vente lenger. Følte meg litt teit som bestilte to år i forveien, men fant ut at det var bedre enn å plutselig stå uten lokale.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:17   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Jeg har bestilt over ett år i forveien, og da har det allerede vært endel utleid. Jeg skjønner ikke helt hvordan folk vet datoen så tidlig som to år før, jeg bestilte så fort vi fikk vite dato.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:18   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Jeg bestilte tidlig på høsten før konfirmasjonen. Da jeg fikk vite riktig dato. Det er rift om plassene.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:18   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Jeg skal ha konfirmasjon 2. mai neste år, og bestilte lokale for 4 år siden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:19   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Hvordan visste du for 4 år siden at det skulle være akkurat den datoen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:20   #6
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Jøss, du er tidligere ute enn meg du Jeg skal også ha konfirmasjon 2. mai om to år.

Jeg ringte rett og slett prestekontoret og fikk oppgitt dato jeg
Her har jeg ikke tid til å vente...

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:27   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Jeg har lurt på hvordan man gjør det der. Skal også ha konfirmant om to år, men vet jo ikke datoen enda. Ho skal stå borgelig da, men det blir jo delt i flere lørdager.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:32   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Bestille lokale fire år i forveien!? Dere er gærne.

Vel, jeg bor i Bærum, og her er det mange konfirmasjonsdatoer, så selv om jeg har konfirmant neste år, så aner jeg ikke hvilken dato han skal konfirmeres på. Han påstår dog at han vil ha japansk mat, så fåglarna vet hvordan vi skal få ordnet det og hvilke lokaler vi kan bruke da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:46   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Fire år før? Hva om barnet i mellomtida bestemmer seg for borgerlig konfirmasjon? Da blir det jo en annen dato. Mye skjer mellom 5. og 9. klasse ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:48   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Da har man et problem

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:51   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Her var alle de vanlige utleielokalene utleid ett år i forveien, så vi måtte ta til takke med en reserveløsning for årets konfirmantsønn. Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å holde av lokale til han som skal konfirmeres om to år, og jeg antar at jeg muligens er for sent ute allerede ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:53   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Får jeg ikke leid noen plass tar vi det hjemme. Utrolig hvor mange man får plass til bare man ommøblerer litt.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:55   #13
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Kanskje jeg skulle bestille lokale til min datter på 5 år. Neida, det var en fleip. Men det kan jo faktisk være at de ikke vil konfirmere seg i dte hele tatt eller borgelig eller kirkelig, mange valg og alle har jo med datoen å gjøre. Men skjønner at det blir rift om de populæreste fetssalene, da "alle" i samme bygd har samme dato.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 10:00   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Kanskje jeg skulle bestille lokale til min datter på 5 år.

Bare å hive seg rundt. Sønnen min på 6 overhørte en samtale om hva nevøen min skal få i konfirmasjonsgave (penger), og bestemte seg for at han skal konfirmere seg øyeblikkelig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 10:20   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Vi har konfirmant til høsten, og vi skal ha middagen hos mine svigerforeldre og kaffe, kaker og resten av selskapet hjemme hos oss.

Jeg er glad jeg ikke bestilte lokaler for flere år siden. I fjor ble det nemlig besluttet at konfirmasjonen skulle flyttes fra mai til september.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 10:28   #16
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Bestiller man lokale og dato blir forandret, er det jo ikke verre enn at man sier fra seg lokalet

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 11:08   #17
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Bestilte med en gang vi fikk bekreftet datoen, ca 9 mnd i forveien tror jeg. Hadde hatt mulighet til å hatt det hjemme hvis vi ikke hadde fått tak i noe lokal.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 11:59   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Fire år før? Hva om barnet i mellomtida bestemmer seg for borgerlig konfirmasjon? Da blir det jo en annen dato. Mye skjer mellom 5. og 9. klasse ...

Godt poeng. Jeg har heller aldri tatt det som en selvfølge at de skal konfirmers og hva slags konfirmasjon, så det har måttet holde å planlegge et drøyt år i forveien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 13:59   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Vi bor på et lite sted, og her er det ikke mange lokaler å velge mellom. De som ikke bestiller i god tid (=3-4 år), får ikke lokale.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvordan visste du for 4 år siden at det skulle være akkurat den datoen?

Vi visste ikke datoen, men reserverte lokalene den dagen det skal være konfirmasjon i kirke A i 2009, samt den dagen det skal være borgerlig konfirmasjon samme år. Det er slik det blir gjort her, og det fungerer veldig bra. Det er slik det blir gjort på de 2 hotellene i området også, man reserverer bord den dagen det er konfirmasjon i nevnte kirke. Puslespillet pusles når alle datoene foreligger, ca 1,5 år i forveien.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Fire år før? Hva om barnet i mellomtida bestemmer seg for borgerlig konfirmasjon? Da blir det jo en annen dato. Mye skjer mellom 5. og 9. klasse ...

Borgerlig? Da blir det ingen selskap.
TULLA!!! Se svar over. Vi reserverte 2 datoer, det gikk bra.


Enden på visa ble forøvrig at poden skal konfirmeres i kirke C (ellers blir han konfirmert på samme dag som fetteren og familien må deles). Lokalene var heldigvis mine likevel, da det er borgerlig konfirmasjon denne dagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 15:40   #20
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille lokale til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Dere som skal ha konfirmanter i år eller som har hatt konfirmanter tidligere. Når bestilte dere lokaler? Jeg skal ha konfirmant om to år og bestilte lokale allerede nå i mars. Da viste jeg om fem stykker som allerede hadde bestilt og torde ikke vente lenger. Følte meg litt teit som bestilte to år i forveien, men fant ut at det var bedre enn å plutselig stå uten lokale.

Men hvordan vet du datoen for konfirmasjonen så langt frem i tid? Jeg har nemlig trodd at jeg var tidlig ute med å bestille lokale til min datters konfirmajon neste år, men siden jeg fikk to datoer å forholde meg til (som hadde blitt fastsatt bare noen dager tidligere), og fikk beskjed om at det ikke er 100% sikkert at hun kan konfirmeres på den dagen hun velger, så mister jeg nesten muligheten til å holde av det lokalet jeg aller helst vil ha.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no