Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 07:55   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er et poeng, men Skilpaddas pode går på skole med overvekt av utenlandske barn, så akkurat det tilfellet er litt spesielt.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Så trist.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:02   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det mener jeg blir noe annet. Da velger man å ikke delta i det hele tatt. Det er noe annet enn å bare delta i den delen man synes er gøy, også droppe ut av den kjedelige delen. Toget er jo en del av hele pakka tenker jeg. Det tar man med på kjøpet når man først feirer 17.mai.

Jeg tror nok ikke Poden egentlig synes noe ved 17. mai er spesielt gøy. Vi kommer neppe til å dra til sentrum i det hele tatt hvis han ikke går i tog - det er stappfullt i Oslo sentrum og virkelig ikke spesielt hyggelig, langt mindre "gøy".

Og jeg er i prinsippet enig med deg i at barn også må gjøre ting de ikke synes er så morsomt, men jeg synes det er en litt sørgelig grunn til å feire 17. mai at "man kan jo ikke bare gjøre ting man synes er morsomt".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:05   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg sier som Blå, selvsagt skal det være lystbetont å gå i barnetog, selv om det ville være trist for voksne å ikke ha søte barn å se på. Vi kjører jo en "klart vi skal i tog, du er kjempeheldig, jeg som kommer fra et lite sted var supermisunnelig på alle som fikk gå i det store barnetoget i Oslo og se på kongen og komme på TV og alt", men det er fordi jeg vet at min liker det godt når han er der - det er bare en generell motvilje mot alt man må forplikte seg til.

Jeg synes også det er helt på sin plass å fremholde at selve toget har en viss verdi, men å presse eller tvinge små barn på 17. mai? Ikke planer.

Og stakkars Minsta.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:28   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Stakkar liten! Jeg gikk ut i fra at dere hadde vel gjennomtenkte og gode grunner uansett, men dette er jo virkelig trist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:31   #45
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Teomannen og jeg har nettopp besluttet at grunnene for å la henne velge selv langt overgår grunnene for det motsatte, så hun skal få slippe hvis hun vil i år.

Det synes jeg høres veldig greit ut.

Hvis grunnen var at man synes det er kjedelig og heller vil være hjemme foran PCen, hadde jeg nok sagt tog eller sitt hjemme og stirr i veggen. Men jeg kan se flere grunner til at barn skal slippe å gå i tog.

Jeg har en venninne som har vokst opp i Øst-Tyskland. Hun har et litt anstrengt forhold til barnetog, siden hun fra hun (dvs. foreldrene hennes) fra hun var liten opplevde tvang (som i du gjør som du vil men vi vet hvor du bor) for å delta i parader. Nå er dette annerledes enn barnetoget i Norge, men det er ett eller annet rart i å skulle tvinge barn til å gå i barnetoget her også.

Og

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:36   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er et poeng, men Skilpaddas pode går på skole med overvekt av utenlandske barn, så akkurat det tilfellet er litt spesielt.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Huff, stakkars minsta, det var vondt å høre. Da ville jeg også latt mine slippe. Det vil alltid være noen spesielle tilfeller der barn absolutt bør få slippe. Barn som rett og slett ikke takler det. Men da er det jo desto viktigere at de fleste andre faktisk stiller, for da gjør det ikke noe om disse uteblir.

Og jeg tror at mange er slik som gutten til CD, som sier de ikke vil i utgangspunktet, men som egentlig synes det er gøy når de først er der, sammen med resten av klassen. Altså der det ikke er helt bestemte grunner utover det at de "ikke har lyst".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 08:50   #47
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Helt enig Det er viktig at barn som blir blir plaget skal få noen "friminutter". Det er umenneskelig at de aldri skal få ro og fred.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:00   #48
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:10   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Stakkars. Da skjønner jeg at dere lar henne slippe.

Mine går på liten skole med få elever, så de "må" gå. Hvis ingen kommer ser det jo rimelig stusslig ut. Men de har aldri vært veldig i mot det. Eldste prøvde seg i år med at "det var så kjedelig med all den ventingen", men hun fikk beskjed om å gå alikevel, jeg syns ikke det var noen god grunn til å la være.

Jeg er usikker på om ungdomsskolen her går i toget. , men da kan hun nok få bestemme mer selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:21   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

17. maitog er en fin tradisjon og den krever oppslutning for å vedvare. Derfor er det "press" her, om det skulle bli mukking. Jeg tror dog ikke det er så viktig at jeg ville valgt "tvang". Vi er også en knøttliten skole, så det viser godt når ikke alle stiller.

Og i deres tilfelle så forstår jeg dere godt, og får lyst til å fiskedenge og filleriste og andre ikke-konstruktive bidrag fordi det er sånn for Minsta di.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:31   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Blir hun mobbet om hun går i 17.maitoget? I 2.klasse?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:36   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Blir hun mobbet om hun går i 17.maitoget? I 2.klasse?

Ikke mobbet fordi hun går i toget, for all del. Hun blir mobbet på skolen, og vi er usikre på om redsel for mobbing er grunnen til at hun ikke vil gå i toget. Det er jo ingen lærere til å passe på henne der. (Jeg har tilbudt meg å gå i toget sammen med henne, noe hun har avslått.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:41   #53
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Huff så forferdelig det er.
Men på skolen her går lærerene med barna i toget. Men vet at det er frivillig for de. Og klassekontakter eller vara skal møte og gå i toget med klassen sin.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:47   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg må bare presisere at Sneipen ikke skulle sagt nei mange ganger, eller med særlig stor patos, før jeg hadde latt ham slippe. Men den njæææææææææveeeeeetikke, kanskje eller kanskje ikke, jeg må teeeeenke på det - sammen med bildet fra de to siste årene av en gutt som er i sitt ess når han får 4 sekunder i TV-rammen - da kan jeg si "så klart du skal, her er lappen".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:53   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Huff så forferdelig det er.
Men på skolen her går lærerene med barna i toget. Men vet at det er frivillig for de. Og klassekontakter eller vara skal møte og gå i toget med klassen sin.

Hvis hun hadde ønsket det, hadde jeg forlangt å få gå med henne i toget, uavhengig av maksantall for foreldre. Men siden hun takket nei til at jeg skulle bli med, og ikke vil gå nærmere inn på årsaken til tog-vegringen, så bestemmer vi bare at hun slipper. Det er mulig at vi med det lar jenta slippe unna noe hun godt kunne vært presset til å gjennomføre, men heller være putesyermamma og la henne slippe unna for lett, enn å være prinsippfastmamma å tvinge ungen til å gå i tog hvor noen er ekle med henne.

(Ingen lærere i toget fra vår skole, meg bekjent, og kun tre trinnkontakter pr. klassetrinn, så ikke sjans om at noen kan passe på at alle barna har det bra i toget.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:56   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Mine nieser bor i Oslo og har ikke alltid gått pga. lengden på toget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:00   #57
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis hun hadde ønsket det, hadde jeg forlangt å få gå med henne i toget, uavhengig av maksantall for foreldre. Men siden hun takket nei til at jeg skulle bli med, og ikke vil gå nærmere inn på årsaken til tog-vegringen, så bestemmer vi bare at hun slipper. Det er mulig at vi med det lar jenta slippe unna noe hun godt kunne vært presset til å gjennomføre, men heller være putesyermamma og la henne slippe unna for lett, enn å være prinsippfastmamma å tvinge ungen til å gå i tog hvor noen er ekle med henne.

(Ingen lærere i toget fra vår skole, meg bekjent, og kun tre trinnkontakter pr. klassetrinn, så ikke sjans om at noen kan passe på at alle barna har det bra i toget.)

Jeg tror at følelsen av å bli hørt, respektert og tatt på alvor oppveier eventuell putesying når det snakk om mobbing. Så leit at hun ikke vil gå i toget på grunn av det. Jeg syns ikke det er spesielt putesyende å ønske å at barna skal ha en fin 17. mai.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:12   #58
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Nei det må man ikke!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:16   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Svaret er vel helt åpenbart Nei, men gitt at det kanskje er mange barn som synes det er småkjedelig å gå i tog, synes jeg litt press er greit. (Hvis man liker at det er tog på 17.mai, that is.) Jeg synes likevel at mobbing veier tyngre enn de fleste andre ting, og hadde latt mitt barn få slippe også hvis det var i samme situasjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:21   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

17. maitog er en fin tradisjon og den krever oppslutning for å vedvare. Derfor er det "press" her, om det skulle bli mukking. Jeg tror dog ikke det er så viktig at jeg ville valgt "tvang".

Nettopp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no