Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-14, 21:18   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Synes Bokormen sier det greit. Jeg synes absolutt ikke det er slik at barn som har "gode grunner" (ble litt sleivete formulert) må gå i tog, men jeg synes heller ikke at "gidder ikke" er god nok grunn. Nå vet jeg jo at det ikke var det siste du spurte om, det var mer for å presisere hva jeg mente.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:19   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Korpsungen har selvsagt ikke noe valg. Ja, vi elsker med manko på førstekornett- ser/hører det for meg!

Musikanten lider av velutviklet vondt i viljen og vilikkesyke, så jeg hadde jeg oppfattet at det var årsaken hadde jeg jagd ham avgårde. Hadde det vært en mer, tjah, veloverveid greie hadde det vært ok å slippe.
Knøtteliten skal sikkert i tog, hun er i festmodus så det holder. Håper hun ikke gjør som broren i 1.mai-tog: han lurte på når dette toget kom ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:21   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Ja, min korpsunge har jo heller ikke noe valg. Ingen tvinger ham, men jeg tenker at det burde han visst da han meldte seg inn i korpset. Vi hadde sikkert ikke blitt sparket ut av korpset dersom vi var bortreist, men ikke vet jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:24   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Guri Malla.

17. mai er en fridag. Så ingenting er obligatorisk, nei.

Synes du jeg var veldig utdadert der et øyeblikk?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:25   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

En korpsunge hadde selvsagt ikke fått velge selv.

Og storesøsteren, som prøvde seg med "vil ikke gå i tog" da hun gikk i 4. klasse, fikk klar beskjed om at "Da får du heller ikke ny bunad". Det var et mer enn tungtveiende nok argument for henne, og jeg har aldri hørt henne ytre et ord om tog siden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:26   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Storesøsteren går i toget, så det er eventuelt snakk om å stå i veikanten med oss voksne og heie.

Det ville jeg nok opplevd som litt problematisk, men jeg ville likevel ikke sett det å tvinge som noe alternativ.
Det er kanksje mindre problematisk hvor man drukner litt i mengden.

Her ville det vært veldig synlig for hele klassen om en av dem stod på sidelinjen mens toget gikk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:28   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Teomannen og jeg har nettopp besluttet at grunnene for å la henne velge selv langt overgår grunnene for det motsatte, så hun skal få slippe hvis hun vil i år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:29   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Synes du jeg var veldig utdadert der et øyeblikk?

Hehe, nei, bare veldig gammel. Jeg ble sittende og diskutere med mannen min om barnetog noengang virkelig har vært obligatorisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:31   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Synes det kommer litt an på barnet, faktisk. Det skal ikke være noe man gruer seg for å gjøre, til det er det ikke viktig nok.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:36   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Her har det aldri vært noe tema å ikke gå i toget. Og dersom de ikke møter må vi gi beskjed innen en viss dato.

Eldstemann sitt trinn står for flaggbæringen i år og han vil gå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:37   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Elleveåringen kan virkelig ikke utstå å gå i tog, og hun får slippe.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:39   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg har bare de "generelle" argumentene - barnetog er en fin måte å markere nasjonaldag på, synes jeg, og det er noe veldig spesifikt for Norge, som i grunnen er et argument det også. Når man nå først er norsk, mener jeg.

Poden er saktmodig av seg og har pleid å gå uten å mukke stort, men han har aldri blitt spurt om han har lyst, for det vet jeg svaret på. Men i år (og da også fremtidige år) mistenker jeg at han får slippe, siden jeg ikke har klart å grave frem en eneste klassekamerat som skal gå. Det er langt å gå og lenge å vente, og virkelig ikke noe stas hvis man ikke har venner å gå sammen med.

Hadde han virkelig hatet det og nektet, hadde vi latt ham slippe tidligere, såklart. Det er grenser for hvor mye tvang og mistrivsel jeg synes tradisjoner er verdt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:49   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.809
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Sist gang vi gikk i et 17.maitog, var Guttungen (11) 6 år. Da trumfet jeg det gjennom av pliktfølelse, siden han var rosaruss. Ungen hatet det! Han gråt seg gjennom toget og var sur som en padde resten av dagen.

Med barn som virkelig ikke er kompatible med slike ting som 17.mai, slik mine to barn er, ser jeg ingen grunn til å ikke la barna slippe være med på "moroa." De siste årene har vi reist bort 17.maihelga og kost oss som familie på vårt vis. Jeg spurte Guttungen om han ville være med kompisene i år, og han fnøys av meg. Han ble oppriktig glad da jeg i kveld fortalte vi har bestilt hotelltur og reiser vekk i år også.

Så nei, spør du meg, må man slett ikke gå i 17.maitog, eller for den saks skyld påtvinges en feiring som ikke gir deg noen glede, også når det er barna som ikke har glede av dagen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 22:02   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Man må jo veldig lite her i livet, men jeg synes ikke at "ikke lyst" er god nok grunn til å la være å gå i tog på 17. mai.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 23:52   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Mine barn går i tog ut grunnskolen. Sånn er det bare.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 00:33   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Mine barn går i tog ut grunnskolen. Sånn er det bare.

Mine må gå i tog ut barneskolen, etter det får de velge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 01:05   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har bare de "generelle" argumentene - barnetog er en fin måte å markere nasjonaldag på, synes jeg, og det er noe veldig spesifikt for Norge, som i grunnen er et argument det også. Når man nå først er norsk, mener jeg.

Poden er saktmodig av seg og har pleid å gå uten å mukke stort, men han har aldri blitt spurt om han har lyst, for det vet jeg svaret på. Men i år (og da også fremtidige år) mistenker jeg at han får slippe, siden jeg ikke har klart å grave frem en eneste klassekamerat som skal gå. Det er langt å gå og lenge å vente, og virkelig ikke noe stas hvis man ikke har venner å gå sammen med.

Det er jo dette som er det kjedelige, smitteeffekten. Særlig hvis det er et av de barna som setter dagsorden blant kompisene som først bestemmer seg for ikke å gå i tog, for da følger de andre etter. Og den ene stakkaren som synes det er ok, eller som ikke får noe valg hjemmefra, må gå alene uten venner.

Jeg bor også i Teobyen, og problemet med at det blir tynt i rekkene er ikke noe tema her. Men det kan fort bli tynt i en klasse, hvis de tre kuleste plutselig ikke skal gå. Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort hvis mine blånektet, det har foreløpig ikke vært noen problemstilling. Men generelt synes jeg mange diller mye med ungene, alt skal være så lystbetont og behagelig og frivillig, og har de ikke lyst må de jo få slippe stakkars, for det skulle ta seg ut om de skulle presses til å gjøre noe de ikke syntes var så veldig gøy. Toget varer ikke skrekkelig lenge, det er snakk om et par timer av en hel dag hvor de stort sett før gjøre (og spise) akkurat det de vil. Så det bør de fleste holde ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 01:08   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sist gang vi gikk i et 17.maitog, var Guttungen (11) 6 år. Da trumfet jeg det gjennom av pliktfølelse, siden han var rosaruss. Ungen hatet det! Han gråt seg gjennom toget og var sur som en padde resten av dagen.

Med barn som virkelig ikke er kompatible med slike ting som 17.mai, slik mine to barn er, ser jeg ingen grunn til å ikke la barna slippe være med på "moroa." De siste årene har vi reist bort 17.maihelga og kost oss som familie på vårt vis. Jeg spurte Guttungen om han ville være med kompisene i år, og han fnøys av meg. Han ble oppriktig glad da jeg i kveld fortalte vi har bestilt hotelltur og reiser vekk i år også.

Så nei, spør du meg, må man slett ikke gå i 17.maitog, eller for den saks skyld påtvinges en feiring som ikke gir deg noen glede, også når det er barna som ikke har glede av dagen.

Det mener jeg blir noe annet. Da velger man å ikke delta i det hele tatt. Det er noe annet enn å bare delta i den delen man synes er gøy, også droppe ut av den kjedelige delen. Toget er jo en del av hele pakka tenker jeg. Det tar man med på kjøpet når man først feirer 17.mai.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 07:54   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er jo dette som er det kjedelige, smitteeffekten. Særlig hvis det er et av de barna som setter dagsorden blant kompisene som først bestemmer seg for ikke å gå i tog, for da følger de andre etter. Og den ene stakkaren som synes det er ok, eller som ikke får noe valg hjemmefra, må gå alene uten venner.
.

Det er et poeng, men Skilpaddas pode går på skole med overvekt av utenlandske barn, så akkurat det tilfellet er litt spesielt.

For øvrig kan jeg informere om at grunnen til at vi har bestemt at Minsta gjør som hun vil, er at vi mistenker at det er frykt for mobbing som ligger til grunn for at hun vegrer seg. Og det skal hun jammen få slippe på 17. mai.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 07:54   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er jo dette som er det kjedelige, smitteeffekten. Særlig hvis det er et av de barna som setter dagsorden blant kompisene som først bestemmer seg for ikke å gå i tog, for da følger de andre etter. Og den ene stakkaren som synes det er ok, eller som ikke får noe valg hjemmefra, må gå alene uten venner.

Hadde barna mine sett at deres beste venner stod på sidelinjen ville det nok ikke gått lang tid før de hadde mast om å få slippe selv også. Det som er moro med toget for deres del er ikke å veive med flaggene, det er å gå sammen med klassen og venner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no