Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-14, 20:41   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Minsta (2. klassing) vil ikke gå i 17. mai-tog. Min første reaksjon da hun sa det var "Selvsagt skal du gå i toget". Men så slår det meg: hvorfor skal hun tvinges til det, egentlig?

Det ville selvsagt blitt en stusselig 17. mai om ingen unger gikk i tog, men inntrykket mitt er at masse unger synes det er stas, så jeg vet ikke hvor gyldig det argumentet er. Og det eneste andre argumentet jeg kommer på er "Fordi det gjør man bare", hvilket ikke er et veldig godt argument i mitt hode.

Det er flere gode grunner for å si ja til at hun kan få slippe å gå i toget. Det jeg lurer på er om det også er gode grunner for å si at hun skal gå i toget, som jeg ikke har tenkt på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:49   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg har vokst opp med en tanke om at det bare er noe man gjør.
Jeg kommer fra et relativt lite sted hvor barna gjør selve toget (i motsetning til hvor jeg bor nå - prosesjonen er jo full av tant og fjas som elsker å være der). Samtidig har jeg en slags fornemmelse av at det fryktelig ofte var 3 grader, regn og noen ganger haglbyger,
og jeg tenker at dersom alle barna på skolen min trodde at man hadde et valg hver gang, så hadde det blitt skrint i rekkene veldig ofte.

Det er et lite skoletog i bydelen hvor vi bor nå,
og det å ikke gå i toget kommer ikke til å være et alternativ for barna mine mens de går på barneskolen.

Men noen fengende knallgod Grunn ut over at det er nasjonaldagen kan jeg ikke akkurat hoste opp.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:51   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg tipper toget hadde vært veldig tynt her vi bor om elevene fikk velge selv. Frøkna vår får ikke velge. Jeg tror ikke hun kommer på at man kan nekte engang for sånn er det bare.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:52   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg synes faktisk det at 17. mai ville blitt stusselig uten barnetog er det eneste argumentet man egentlig trenger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:52   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Hvis du tror at hun egentlig vil synes det er gøy, så ville jeg ha nødet henne litt. Men det er ikke noe man må.

Samtidig som jeg setter stor pris på at det av mine barn som får gå i toget, synes det er stor stas. Og at mange andre unger også gjør det. Barnetoget på nasjonaldagen er en av de tingene jeg liker godt ved nasjonaldagsfeiringen vår.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:56   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg synes ikke at man må gå nei. Jeg satser på at det er nok barn som vil gå til at det blir tog. Og om ingen synes det er morsomt, så synes jeg ikke at de skal tvinges fordi de voksne synes at det er søtt å se på dem.

Men jeg har jo også vært med på å bestemme at vår skole ikke lenger skulle gå i toget i sentrum på 17. mai, så jeg skal vel bare være stille. I Bergen går ikke lærerne med, sentrum er et kaos av mennesker, og 17. mai komiteen kommer hvert år med sure kommentarer om at det er for mange voksne i barnetoget.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:57   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg er litt delt. Jeg tenker at det å feire at vi har et fritt land er noe barn gjerne skal lære seg. De har og godt av å bli utfordret litt til å gjøre ubehagelige ting og - men så er det jo det at dette er en festdag og barnas dag og alt det der. Det bør kanskje og telle for noe?

I år vil jo toget være ekstra langt i og med at det er jubileumstog. Skolen vår går normalt sett her oppe, men i år skal de og gå i byen.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:58   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg syns ikke man må gå i tog, men jeg syns det er ganske unikt og flott at Norge feirer nasjonaldagen med barnetog og ikke militærparader og kommersielle aktører slik man gjør i andre land. Så derfor er nok det noe jeg ville hatt en samtale om og prøvd å få barna til å opparbeide en viss stolthet rundt nettopp det.

Men her vi bor er det mer en nok barn å ta av, og ingen fare for et tomt sentrum med det første.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:02   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Mine får ikke valget. Da ville eldste glatt ha droppet det. Men de har ingen spesielle grunner til å slippe heller. Den snaue timen det tar her greier de fint.

Jeg kjenner til flere barn som med god grunn får slippe unna hele opplegget den dagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:05   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Min 2. klassing ville heller ikke gå i toget, men da jeg sa at det måtte han så var det greit.
Det er ingen gode grunner til at han ikke skal gå. Hans eneste argument er at det er langt å gå (Oslo).

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:06   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg synes ikke at man må, nei, og særlig ikke i Oslo hvor toget uansett er gigantisk. Jeg spør om de vil gå i toget og godtar svaret jeg får (så langt ja).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:10   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Toget i Trondheim er så langt at det er begrensninger på hvor mange foreldre som får gå med hver klasse, så "det ville blitt tynt"-argumentet er virkelig ikke et godt argument her. Heller tvert om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:10   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Hmm. Var det bare i gamle dager (da jeg var barn) at toget var obligatorisk. Vi måtte ha gyldig fravær (type spille i korps) for å slippe å gå i skoletoget da jeg var barn. Huske Frøken var veldig streng på dette og jeg måtte ha med melding hjemmefra de årene jeg spilte i korpset.


Off topic fra meg m.a.o. .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:12   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Dersom det var fullstendig nekt ville jeg ikke tvunget barna til å gå i tog, men da hadde vi heller ikke gått for å se på toget og delta i arrangementet etterpå hvis vi da ikke måtte pga annet barn i toget.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:14   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hmm. Var det bare i gamle dager (da jeg var barn) at toget var obligatorisk. Vi måtte ha gyldig fravær (type spille i korps) for å slippe å gå i skoletoget da jeg var barn. Huske Frøken var veldig streng på dette og jeg måtte ha med melding hjemmefra de årene jeg spilte i korpset.


Off topic fra meg m.a.o. .

Ja, det var i gamle dager, da jeg var barn. Nå er det fridag og frivillig. Eller "frivillig", alt ettersom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:15   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Jeg tenker at vi ikke kan basere hyggelige tradisjoner på tvang. Det ville vært veldig, veldig trist om tradisjonen med barnetog forsvant, men jeg synes ikke det hadde vært noe særlig hyggelig om alle ungene gikk i tog og hatet det intenst heller. Enn så lenge tror jeg ikke det er noe å bekymre seg voldsomt over selv om det finnes noen barn som ikke vil. Mitt barn hadde med andre ord fått slippe, men jeg tror det hadde kommet med et krav om at vi feiret dagen med tur i skogen. Så lenge han er enebarn i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:16   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Dersom det var fullstendig nekt ville jeg ikke tvunget barna til å gå i tog, men da hadde vi heller ikke gått for å se på toget og delta i arrangementet etterpå hvis vi da ikke måtte pga annet barn i toget.

Storesøsteren går i toget, så det er eventuelt snakk om å stå i veikanten med oss voksne og heie.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:17   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, det var i gamle dager, da jeg var barn. Nå er det fridag og frivillig. Eller "frivillig", alt ettersom.

Alt man lærer på FP. Er det tvungen frivillighet de oprerer med nå da?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:18   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Alt man lærer på FP. Er det tvungen frivillighet de oprerer med nå da?

Frivillig, som i "du gjør som din mamma vil".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:18   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-tog. "Må" man gå i det?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hmm. Var det bare i gamle dager (da jeg var barn) at toget var obligatorisk. Vi måtte ha gyldig fravær (type spille i korps) for å slippe å gå i skoletoget da jeg var barn. Huske Frøken var veldig streng på dette og jeg måtte ha med melding hjemmefra de årene jeg spilte i korpset.


Off topic fra meg m.a.o. .

Guri Malla.

17. mai er en fridag. Så ingenting er obligatorisk, nei.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no