Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-13, 15:26   #81
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Enenste fellende bevis for sexuelle overgrep mot barn i Norge er enten tilståelse eller tatt på fersken av et camerateam. : oppgitt:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:26   #82
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det fine er jo at hele verden nå vet at han er en gris som liker småjenter, om ikke annet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:27   #83
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er likevel fornøyd. Han er nå offisielt en dømt overgriper, dømt for sex med et barn. Uansett hvordan han snur og vender på det. De tror på at han har forgrepet seg på et barn. For ryktet hans spiller det vel ikke så mye rolle om hun var 13 eller 14-og-to-uker.

Tvilen lå vel rundt tidspunktet for det første overgrepet.

Ja, nettopp. Han slipper nok litt billigere unna, men han har mistet all ære. For folk flest betyr det lite om man er 13 år og 350 dager, eller 14 år og 1 uke. Det er akkurat like uakseptabelt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:27   #84
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ja det er ille at han ikke ble dømt for begge punktene, men dømt er han jo uansett for overgrep og han kan aldri få det livet han hadde tilbake.

Det er sant, og godt er det.
Jeg kan aldri tenke meg at han kan drive med politikk igjen, selv om straffen nå blir lavere. Jeg håper han kommer til å stå ribbet igjen, på alle mulige måter.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:28   #85
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det vil overraske meg veldig om han kommer i jobb igjen. Enkelte ting er bare for grovt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:28   #86
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Kan jenta anke på noen måte eller er det kun grisen selv som kan anke straff mm?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:29   #87
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Det er sant, og godt er det.
Jeg kan aldri tenke meg at han kan drive med politikk igjen, selv om straffen nå blir lavere. Jeg håper han kommer til å stå ribbet igjen, på alle mulige måter.

Jeg er i det hevngjerrige hjørnet i dag og håper med deg.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:29   #88
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Det er sant, og godt er det.
Jeg kan aldri tenke meg at han kan drive med politikk igjen, selv om straffen nå blir lavere. Jeg håper han kommer til å stå ribbet igjen, på alle mulige måter.

Dommen er uansett veldig alvorlig så hadde jeg vært han så hadde jeg rømt landet. Stemplet gammel gris vil være ved han livet ut.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:29   #89
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg tror at mennesker egentlig er altfor tilgivende og ser absolutt ikke bort i fra at han klorer seg opp på toppen igjen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:30   #90
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg tror at mennesker egentlig er altfor tilgivende og ser absolutt ikke bort i fra at han klorer seg opp på toppen igjen.

Jeg tror faktisk ikke det her.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:30   #91
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Kan jenta anke på noen måte eller er det kun grisen selv som kan anke straff mm?

Nei, det tror jeg ikke. Teknisk sett er hun vel ikke en part i saken. Men hun kan få erstatning. Og det er visstnok som jeg hørte andre beviskriterier som gjelder for erstatning. Så hun kan fortsatt få erstatning for seksuelle overgrep før fylte 14 år. Hørte jeg på VG-TV.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:30   #92
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, nettopp. Han slipper nok litt billigere unna, men han har mistet all ære. For folk flest betyr det lite om man er 13 år og 350 dager, eller 14 år og 1 uke. Det er akkurat like uakseptabelt.

Jepp.

De har jo trodd på henne- de trodde henne i at han har hatt samleie med henne og forgrepet seg på et barn. Det blir kortere straff, men ja, men det blir fengsel og et overgriperstempel han ikke blir kvitt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:30   #93
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det er stor skam at han frikjennes for overgrepet da hun var 13 år.

Likevel. Han er dømt og jeg tror hans navn og MYL's navn og alle deres støttespillere vil være forbundet med denne rettssaken og med en usannsynlig slett moral og dårlig etisk gangsyn langt inn i fremtiden. Folk glemmer ikke de Skype-meldingene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:32   #94
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er i det hevngjerrige hjørnet i dag og håper med deg.

Jepp, og jeg skjemmes ikke. Når straffen for seksuelle overgrep er så lav, så må det være lov å håpe på/ønske straff i form av konsekvenser i livet videre. Han må for all del sitte på hytta si, få seg en jobb, og beholde kona, men jeg håper at han aldri igjen kommer i en maktposisjon i samfunnet.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:32   #95
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Håper at det kommer opp krav om erstatning etter straffeutmåling.

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:34   #96
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nå håper jeg inderlig at det er et støtteapparat rundt denne jenta i tiden som kommer slik at hun kan få startet på livet sitt med høyt hevet hode.
Utrolig imponert at hun har kommet seg igjennom to rettsaker.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:34   #97
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Han ble i det minste dømt. Men faen. Mange, mange år i fengsel hadde vært fint.

Og jeg er fortsatt kvalm av sinne over forsvarerens prosedyre. Det teller åpenbart ikke som overgrep om man ikke er et dydsmønster med plettfri vandel som aldri i hele sitt liv har fortalt en løgn, eller har hatt intime forhold med andre.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:36   #98
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er stor skam at han frikjennes for overgrepet da hun var 13 år.

Likevel. Han er dømt og jeg tror hans navn og MYL's navn og alle deres støttespillere vil være forbundet med denne rettssaken og med en usannsynlig slett moral og dårlig etisk gangsyn langt inn i fremtiden. Folk glemmer ikke de Skype-meldingene.

Jeg håper virkelig ikke det skal bli sånn at forsvarsadvokater skal stemples i all ettertid med mindre de bryter lover. Man kan synes hva man vil, men rettsprinsipper er viktige, og MYL har, såvidt jeg vet, ikke hatt en eneste grisete Skype-samtale eller samleie med barn.

Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:36   #99
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Han ble i det minste dømt. Men faen. Mange, mange år i fengsel hadde vært fint.

Og jeg er fortsatt kvalm av sinne over forsvarerens prosedyre. Det teller åpenbart ikke som overgrep om man ikke er et dydsmønster med plettfri vandel som aldri i hele sitt liv har fortalt en løgn, eller har hatt intime forhold med andre.

Jeg er enig. Jeg synes det var utrolig nedrig gjort og jeg kommer for alltid til å forbinde MYL med akkurat det. Særlig når hun hevdet at jenta hadde medansvar.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 15:36   #100
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Han er dømt for seksuelt overgep mot barn. Det er det viktigste.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no